Menscykeln och Mensskydd

Primolut förstörde menscykeln

2016-08-20 21:03 #0 av: emeliiiiieee

Någon mer som upplevt att primolut förstörde cykeln? Har alltid fått min mens den 9e. Nu sen jag tog primolut dyker den upp lite när den vill. Nu skulle den komma runt 16e, inte kommit än och jag har så extremt ont i magen att jag inte vet vart jag ska ta vägen snart. Att ta primolut var nog det värsta jag gjort. 

Anmäl
2016-08-20 22:31 #1 av: IaMiaMaria

Men om du hade regelbunden mens, varför tog du primolut, den är väl till för att få regelbunden mens. Jag tog den i två månader och det funkade bra, men jag fick massa finnar och blev hungrig så jag kände att det inte var värt det. Efteråt var mensen strulig igen, men det var den ju innan också.

Anmäl
2016-08-20 22:56 #2 av: Åsa S

Många som tar Primolut tar den mera för att skjuta upp mensen ex. inför en semesterresa, men den kan ju strula till mensen efteråt, men ofta blir den mera normal efter några månader annars bör man gå tillbaka till läkaren

Anmäl
2016-08-20 23:24 #3 av: emeliiiiieee

#1 Tog den för att skjuta mensen  då jag vägrade ha mens på min student

Anmäl
2016-08-21 07:48 #4 av: Aleya

Det är inte säkert att det är tabletterna som har "förstört" cykeln. Kroppen kan ändra sig själv också.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-08-21 13:26 #5 av: IaMiaMaria

Oki det visst jag inte. Nä men då är det nog som du säger #2 att den rättar till sig igen så småningom. När jag tog ett akut p-piller en gång så blev min mens jätte strulig länge efteråt även fast det stog att den skulle komma som vanligt. Alla hormoner man tillsätter riskerar väl att störa den vanliga ordningen.

Jag hoppas att den blir normal igen TS

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.