Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 1430 ggr
[Dessert]2
7/30/16, 9:22 AM

Konstig känsla i kroppen...

Det är såhär att i torsdags hade jag en väldigt jobbig dag då jag fick uppleva en känslomässig berg-o-dalbana. Jag var väldigt stressad  och hade med andra ord lite psykiska besvär.

Igår vaknade jag upp och allting kändes normalt. Plötsligt fick jag hjärtklappning när jag vände mig om.
Det gick ju över fort och jag var ganska säker på att det berodde på torsdagens händelser, men eftersom jag lider av hypokondri så var man ju ändå lite orolig.

Jag bestämde mig snabbt för att sticka och handla då det brukar få mig på andra tankar. Jag hade lite obehag i brösten hela vägen till affären och jag funderade på om jag skulle vända.
Jag kom iallafall fram, handlade, körde hem och då slog det mig att allting kändes normalt.
"Se där, det går över när jag inte oroar mig".

Jag mådde bra resten av dagen och sen nu denna natten så blev det tufft…
Jag sov i max 1 timme, sen vaknade jag upp och kände obehag. Kan vara värt att nämna att jag redan lider av en ganska svår ångest och är jämt stressad, men detta var en känsla jag aldrig känt förut.

Jag låg orolig hela natten med obehagliga känslor inombords.
Det gör absolut inte ont. Men om ni vet känslan när man får hjärtklappning? Ungefär sådär, fast i mycket mycket mindre skala och det sitter mer mellan diafragman och halsen någonstans. Går inte riktigt att förklara, men nu är klockan strax över 9 och denna känslan kommer och går fortfarande efter ca 5 timmars tid.

Jag är ingen sådan person som åker in "För säkerhetsskull" utan det ska krävas mer än så.

Men finns det någon här som kanske kan sätta fingret på vad det kan vara?
Om det bara är psykiskt eller om det kan vara något allvarligt fel inombords? Självklart svårt för er att avgöra, men jag tänkte om någon känner igen känslan :)
Jag är mitt i min mens-vecka också, om det kan spela något roll.

Annons:
Agafia
7/30/16, 10:01 AM
#1

Kan vara Panikångest .

Maria
7/30/16, 11:35 AM
#2

Det låter ju absolut mer som något psykiskt snarare än fysiskt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Devya]
7/31/16, 10:23 AM
#3

Låter absolut som om det var något psykiskt och inget fysiskt, faktiskt. Du behöver nog inte oroa dig över det där.

Upp till toppen
Annons: