Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1209 ggr
JohannaBergefur
2016-07-25 00:09

Hormonspiral

Hej allihopa! Jag satte in en hormonspiral i början på februari så har haft den i snart 6 mån och har inte haft några större problem. För någon månad sedan började jag få lite lätt molande mensvärk men inget som jag egentligen brydde mig om. Men den här veckan har det blivit mycket värre.. I fredags när jag åkte hem från jobbet så fick jag så ont att jag fick sätta igång sätesvärmaren i bilen + öka temperaturen i bilen för att försöka lindra smärtan (det var 27 grader ute). Jag kunde knappt koncentrera mig på körningen och kunde inte stanna för jag var mitt på E4an. Ikväll hände det igen nu precis innan jag skulle sova. Tog värktabletter men värken ligger fortfarande kvar i bakgrunden. Dessutom så mår jag illa och känner mig lite yr. Det konstiga för mig är att jag inte blöder? Jag har alltså mensvärk utan mensen.. Är det någon annan som har upplevt detta med Mirena? Och i så fall, gick det över eller var du tvungen att ta ut den? Att notera är väl också att jag har problem med riklig mens och mycket mensvärk i vanliga fall och det är den största anledningen till att jag väljer att ha preventivmedel. Har haft problem med vartenda preventivmedel jag provat. Har privat Cerazette, P-stav och nu spiralen.. Skulle vara då himla tacksam för svar!

Annons:
[AnimeV4]
2016-07-25 00:15
#1

Nu är det sent, så du kanske inte får så många svar. Jag tycker att du ska slå en pling till 1177 för att iallafall kolla av att det inte är något som bör åtgärdas snarast.

OlgaMaria
2016-07-25 10:47
#2

Tycker absolut du ska kolla upp det!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Daehyun_cheesecake
2016-07-25 21:47
#3

Satte nyligen in en själv och fick informationen att återta kontakten med dem om något sådant skulle ske. Risken finns, att den kan behövas ta ut. Hoppas det löser sig!

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Honestyisdead
2016-07-25 23:58
#4

Eftersom  dom kan vandra och man har mycket annat i den delen av kroppen som kan fela bör du kolla upp det.

JohannaBergefur
2016-07-26 19:41
#5

Tack för hjälpen! Ska kontakta min barnmorska imorgon och höra vad hon säger!

SuperLimm
2016-08-01 09:59
#6

Mensvärk är rätt vanligt när man har hormonspiral. Framförallt mensvärk utan mens. Men så ont som du beskriver ska ingen behöva ha. Så bra att du ska kontakta någon! Jag är inne på min andra hormonspiral nu, haft det i 7,5 år. Har ofta mensvärk utan mens men inte så det stör eller orsakar problem. Så ont som du beskriver hade jag efter att jag bytt spiral men aldrig annars.

Mvh Linn

Annons:
Upp till toppen
Annons: