Annons:
Etikettsexualitet
Läst 1800 ggr
Anonym
Anonym
7/24/16, 11:56 AM

Glidmedlet orsakar klåda efteråt

Hej, så de senaste två veckorna har jag upplevt en fruktansvärd klåda i undelivet. På grund utav olika anledningar så har det tagit mig ett bra tag att lista ut varför det är så. För lagom till att min pojkvän fick semester och började bo hos mig så provade jag nya minipiller då mina tidigare p-piller förvärrade problemen de skulle fixa. Så från början trodde jag att det var deras fel att det kliade. Sen funderade jag även över ifall det var kondomerna. Men nu vet jag med 99% säkerhet att det är glidmedlets fel, och det är silikon och vatten baserat. Det är första gången vi använder något sånt då vi inte direkt har ja legat så mycket med varandra hittills på grund av att jag upplever smärta i samband med samlag (vilket glidmedlet fixade fast det skapade ju nya problem istället). Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det hela men jag har läst att silikon kan orsaka klåda? Jag har ingen koll på sånt här alls. Är vattenbaserat bättre i så fall? För något slags glidmedel behöver jag för att kunna ligga med min pojkvän utan att det bara orsakar smärta för mig. Sen den stora frågan, hur blir jag av med klådan? Jag vet inte va jag ska göra för det driver mig till vansinne och gör så jag inte kan sova. Vet någon hur man ska hantera det? Hjälper såna intimgeler som ska vara återfuktande och återställa balansen?

Annons:
Agafia
7/24/16, 11:59 AM
#1

Pröva att använda vanlig mat/ olivolja istället .

Ladydragon
7/24/16, 12:03 PM
#2

nja har faktiskt svårt att tro att det är glidmedlets fel det låter mer som om du har fått en svampinfektion som du borde behandla finns receptfria salvor på Apoteket men oxå tablett som man sväljer

är det ett relativt nytt förhållande så det oxå trigga igång svampinfektioner då ditt underliv så att säga inte är van vid hans…det brukar bli bättre med tiden

men visst kan ni även prova med enbart vattenbaserat glidmedel det är enklare att tvätta bort

har själv ett mycket känsligt underliv men har aldrig reagerat på glidmedel

Anonym
Anonym
7/24/16, 12:16 PM
#3

#2 Är väldigt säker på att det inte är en svampinfektion då klådan hade försvunnit helt då vi inte använt den (eller legat på några dagar) tills dess att vi använde glidmedlet igår. Och nej det var inget ja riktigt samlag så han var inte inuti mig så det borde ju inte vara hans undeliv jag reagerar på i så fall? Och det har inte kliat innan då vi inte använde det, fast då fick jag ju ont istället.

Anonym
Anonym
7/24/16, 12:20 PM
#4

#1 Löser inte oljan upp kondomen? Jag har läst att oljebaserade glidmedel kunde ha den effekten på kondomer.

micki83
7/24/16, 3:43 PM
#5

Oljebaserade glidmedel är bättre för slidan, men de kan förstås inte användas tillsammans med kondom. Dvs du har rätt, olja löser upp kondomer. Det låter som att du har fått en obalans, du kanske sulle prova äta probioter? En tampong doppad i naturell yogurt är också bra (undvik dock såna som innehåller socker)

Anonym
Anonym
7/24/16, 8:09 PM
#6

#5 Jo kan tänka mig att det är någon slags obalans. Köpte en återfuktande gel idag som hade sånt i sig som skulle återställa balansen, mjölksyra bland annat. Så hoppas att det hjälper då jag inte kan använda tampong för att det gör ont att föra in.

Annons:
Upp till toppen
Annons: