Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 1710 ggr
Jungfru82
2016-07-18 20:02

Vad är kvinnligt?

Blir kanske fel sida men jag gör ett försök… vad tycker ni är kvinnligt? Har semester för tillfället ( restauran) och innan semestern hade jag fixat till mina naglar inte jättemycket men jag hade gått och gjort det på salong och var jätte nöjd och kände mig själv kvinnlig men dom åker nu då min chef tvingade mig att ta bort det under semestern… funderar på om jag ska fixa ögon fransarna men när känner ni er kvinnlig och ge mig lite råd om hur jag blir mer kvinnlig? Smink kläder Alexandra rappaport i morden i sandhamn tycker jag är kvinnlig… Har även skäggväxt på haka och överläpp och undrar vad ni gör själv brukar jag raka men då kommer det tillbaka dubbelt Tror att dessa funderingar kommer efter att ha slutat röka och gått upp en del och behöver en anledning att ta mig i kragen

Annons:
fossingen
2016-07-18 20:17
#1

Fransk manikyr är väldigt fint annars på vanliga naglar och väldigt lätt att fixa själv :)

Ang utväxten, vill du verkligen ta bort det hela tiden? Annars bör du strunta i det, det är nog mest du som märker det själv. Men det är något du måste välja själv och ingen annan.

Vad tycker du är kvinnligt?


Honestyisdead
2016-07-18 20:18
#2

#1 Står restaurang.

fossingen
2016-07-18 20:26
#3

#2 Tack för input, missade det. :)


[Jennah]
2016-07-19 20:38
#4

Jag tycker kvinnligt är allt som en kvinna gör ;D

Honestyisdead
2016-07-20 01:09
#5

#4 Och det innebär?

vendelay
2016-07-20 07:26
#6

Håller med Jennah. Allt en människa som identifierar sig som kvinna gör är kvinnligt. Oavsett om det handlar om att sminka sig, dricka juice, måla tånaglarna, rapa eller kissa med sin snopp. Om en kvinna gör det så är det kvinnligt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
micki83
2016-07-20 08:22
#7

Jag känner mig kvinnlig när jag sätter på mig en kjol/ klänning och klackskor. Jag klär mig gärna i plattbottnade skor och byxor, så när jag på sommaren ibland klär mig i klänning så känner jag mig feminin. Studier har visat att klackskor, trots att de är väldigt dåliga för din kropp i överlag, så framträder de de kvinnliga dragen, rumpa och bröst.

Angelfish
2016-07-20 08:37
#8

Bra sagt #4 och #6

Honestyisdead
2016-07-20 08:54
#9

Ignorera #5. Diskuterade i många trådar och inlägget hamnade i fel tråd :)

Fridaaaa
2016-07-20 08:57
#10

Kvinnligt för mig kanske inte är kvinnligt för nästa.

Vet de som sagt "Åh har du inte långa naglar" eller annat som vissa tycker är "Kvinnligt" och tycker att man inte är kvinnligt men jag är itne mindre kvinnlig för det :) 
Många tycker det är kvinnligt med klänningar och kjolar. Jag har sällan det men inte mindre kvinnlig för det.

Hoppas ni förstår vart jag vill komma xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tarantass
2016-07-21 03:05
#11

Håller med #4 och #6.

Menar man istället det där ytterst svårdefinierade som "känns kvinnligt" blir det väl ofta ett mindre urval saker, och mycket mer olika efter både person, (sub-)kultur och tid man lever i. Mer olika än de flesta av oss anar. Också, för den som har känsla för det, väldigt beroende av hur bäraren själv upplever draget ifråga, alltså vad som kommer inifrån och vad som t.ex. bara är vad man tror förväntas.

Själv tror jag nog jag kan ställa om så att det kan bli på många sätt. Tycker också det är mer spännande och lärorikt än att vara bunden till ett.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Surpan
2016-07-21 14:42
#12

Först och främst: grattis till att du slutat röka!! Starkt! Jag kan förstå att det kan kännas lite förvirrande med sitt utseende om man går upp i vikt fort under kortare tid. Men kanske är det inte att bli mer "kvinnlig" som hjälper då? Jag hade satsat på att gå ut och promenera, bada eller kanske boka en massage? Ta hand om kroppen! Jag vill också lägga till att ditt hår i ansiktet kommer inte tillbaka dubbelt bara för att du rakar (vad mycket hår män skulle få då tillslut!). Men om du tycker att det blir lite stubbigt så kanske du kan testa att plocka med pincett?

/Surpan

Kalli
2016-07-23 20:20
#13

Jag får erkänna att jag nog aldrig känt mig kvinnlig. Alltså, jag är ju kvinna och därför per definition kvinnlig men det är ingen känsla för mig. Självklart finns det kläder jag trivs bättre i, dagar då jag tycker att jag fått till håret i en riktigt fin frisyr, tillfällen då jag unnar mig själv att ligga i badet med massor med skum eller en riktigt bra massage. Många av dessa saker får mig att må bättre, att känna mig lite gladare, lite piggare men jag tror aldrig jag tänkt att nu känner jag mig mer kvinnlig.

Annons:
Myrrami
2016-07-27 20:39
#14

Jag gillar att vara ute i naturen och klättrar flera gånger i veckan. Naglar, hår är korta och jag har nästan alltid skrapsår på knän eller armbågar. Trots det och att jag oftast går runt i bekväma träningskläder så känner jag mig alltid kvinnlig. Jag tror att kvinnlighet kommer inifrån och att det gäller att hitta vad som får en att trivas i sigsjälv. Vilket är lättare sagt än gjort.

flocken
2016-07-28 06:13
#15

Kvinnligt? Har barn o man. Det om något är kvinnligt 😂 Jag kan känna mig kvinnlig när jag har klackar. Hellst skyhöga. Kan lika bra ha jeans som klänning till. Har lite olika kläder som jag sällan använder men som i mina ögon är kvinnliga. Korta, korta naglar, håret i toffs. Är rätt bredaxlad. Men det hör till mitt jobb. Driver hunddagis. Blåmärken o rivsår efter klor är vardag. Bara man är nöjd med sig själv. Gå i arbetskläder hela dagarna är alldrig speciellt sexigt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

vendelay
2016-07-28 20:02
#16

#15 Om en har fru och inga barn då?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
2016-07-29 11:22
#17

#16 Eller en fru har en fru?

Jag mår extra bra när mina naglar är långa och fräscha, när jag målar mina läppar i rosa, när jag har maskara och ögonskugga vid tillställningar. Men jag känner mig lika kvinnlig då som när jag ligger hemma och småfiser ;)

Jag är kvinna och känner mig alltid som en.

vendelay
2016-07-29 19:08
#18

#17 Va? Skrev du verkligen till mig? För det var det jag menade: om en fru har en fru.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
2016-07-29 20:01
#19

Oj. Läste det som att en man har fru och inga barn.

[Devya]
2016-07-31 10:32
#20

Kvinnligheten ligger ju oftast inte i utseendet enligt mig då. Kvinnlighet är något djupare än det man ser på ytan.

Jag känner mig kvinnlig då jag tänker på  vem jag är och hur jag känner mig. Jag känner mig alltså kvinnlig oberoende hur jag klär mig. Smink gör inte att jag känner mig kvinnligare, finns ju män som sminkar sig också (speciellt inom tv-världen). 

Finns män som ser ut som män men som ger en liten vibb om att de också har lite kvinnlighet inom sig. Finns också kvinnor som utstrålar mer manlighet, trots att de klär sig feminint. Med andra ord tycks det vara något som sitter i personligheten och inte i det yttre. Så jag skulle inte haka upp mig så mycket på det yttre. Visst kanske det kan hjälpa en att känna sig kvinnlig, men det är hur du känner dig som förmedlar kvinnlighet eller ej. Oftast iallafall. :)

Annons:
Fridaaaa
2016-07-31 10:45
#21

#16 Är ju vad som är kvinnligt för henne, det är ju så olika vad man anser är kvinnligt eller ej :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: