Preventivmedel

Fortsatt blödning efter sockerpiller

2016-07-11 15:26 #0 av: nichole86

Har en fråga om mina yaz.
Min mens kom på 3 tab socker piller väldigt sent på dygnet och sen tog tog den 4e och nu är jag på 2 hormontab och har fortfarande mens dock ytterst lite.

Vanligtvis brukar det komma på tab 2 eller 3 men tidigare på dan.
Innan så brukar jag fortsätta alltså förlänga sockerpillerna med att ta fler än vad det står. Detta har dock min barnmorska sagt ifrån . Att man bara ska ta 4 och inte öka på med 3st till.

Vanligtvis så brukar hormontab nr 2 göra att blödningen försvinner men kanske tar längre tid denna gång då blödningen kom så sent på 3 tab?
Har ätit dom nu i 1 år och hoppar min mens varannan månad utan problem.

När brukar blödningen upphöra för er efter ni har ätit alla sockerpiller och går in på hormontab ?

Anmäl
2016-07-11 15:38 #1 av: Hera

Att det skiljer nån dag hit eller dit är inget konstigt.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.