Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 718 ggr
Tjejanonym1234
7/10/16, 12:44 PM

Är det mens?

Jag är 13,5 år gammal, ovh igår tror jag att jag fick min mens, skulle gå på toa för att jag hade fått vad jag trodde va flytningar, men när jag tog papper för att torka bort var det rött, jag trodde då att det var mens och satte papper i trosorna(jag hade inga bindor oxh mamma var borta) dom blev lätt röda, alltså bar lite blod, men jag har också lästa att det är normalt att få lite blod i början, frågan är att, under natten blödde jag inget, och nu hsr halva dagen gått, ingenting, har jag fått min mens eller är det typ rödbetgor eller nått? Tacksam för svar

Annons:
Fridaaaa
7/10/16, 12:47 PM
#1

Något från rödbeta är det inte (om det är det du menar?)

Ja låter som mens, den kan vara väldigt oregelbunden i början :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tjejanonym1234
7/10/16, 1:04 PM
#2

Tack så mycket, så mensen kan alltså vara så oregelbunden att man bara blöder i en dag?

Tjejanonym1234
7/10/16, 1:08 PM
#3

Ahhhh lite panik, jag ska nu åka o bada, måste jag ha en tampong även fast det inte har kommit blod idag????!!!!?!?!?!(har inget problem med tamponger undrar bara om det är nödvändigt)

Fridaaaa
7/10/16, 1:16 PM
#4

#2 Ja det kan det i början

#3 Eftersom du inte blöder alls, så hade jag personligen inte haft det, men är hur du själv känner :) (jag själv badar aldrig med mens)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tjejanonym1234
7/10/16, 1:20 PM
#5

Tack så jättemycket!!!!

Tjejanonym1234
7/10/16, 1:27 PM
#6

Tänker inte bada då min tampong inte ville gå in av någon anledning? Jaja tack så jättemycket

Annons:
OlgaMaria
7/10/16, 2:44 PM
#7

#6 Kan vara svårt att få in en tampong då man inte har mens. Blir liksom för torrt för att den ska kunna komma in, och det är inte bra att ha en tampong i heller då man inte har mens. Det blir för torrt i slidan och tampongen kan typ bli svår att få ut. 

Det är inga problem att bada i sjön även om man skulle blöda pyttelite.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Tjejanonym1234
7/10/16, 2:47 PM
#8

Tackar!!!

Upp till toppen
Annons: