Annons:
Etikettkillsnack
Läst 1505 ggr
Anonym
Anonym
2016-07-08 16:03

Känner mig som en tonåring igen...

Detta är en lång historia så jag orkar inte dra allt… Allt började med att jag ringde en gammal barndomsvän för att fråga om hon visste någon som sålde något jag behövde. Det gjorde hon och nästa dag träffade vi tre killar i en bil, varav den ena som satt i passagerarsätet var skitsöt. Verkligen skitsöt! Han freakade ut när han såg mig och började prata om att han inte ville att jag skulle dö osv…

Nästa gång vi skulle träffas hade de andra inte kommit så den där söta killen mötte mig, vi snackade och det kändes verkligen som vi hade en connection. Jag fick fjärilar i magen och kände mig som en tonåring igen.

Ett tag går och personen min barndomsvän kände frågade mig om han fick ge mitt nummer till den där killen eftersom han ville något. Jag gick med på det…

Vill inte gå in på detaljer, men han blev en helt annan människa. Säger hela tiden att han bryr sig om mig, men gör raka motsatsen. Ber hela tiden om att få låna pengar, låtsas att han vill trösta mig när jag är ledsen för att sedan fråga efter grejer och sedan pengar. Han har skrivit ett så gulligt SMS till mig som jag läser hela tiden, men jag fattar ju att det är bullshit. Han är inte samma gulliga kille jag träffade, de senaste gångerna har han varit konstant hög på alla möjliga substanser och inte ens kunnat skilja på höger och vänster. Han har suttit inne i 6 år och kom ut i maj, vi träffades i slutet på maj och då var han så gullig och fräsch, men sen har det gått utför snabbt och senaste gången jag träffade honom hade han inte duschat på 4 dagar och såg ut som en lodis. Jag tycker så synd om honom, jag hatar att jag är kär i honom och jag hatar att jag tydligen inte duger till honom.

Vet inte hur jag ska göra för att komma över honom. Stirrar på  mobilen hela tiden och blir besviken varje gång jag får ett SMS eller samtal och det inte är han. Jag har inte känt så här sedan jag var tonåring…

Hjälp mig, snälla. Vad ska jag göra? Varför duger inte jag?

Annons:
[rumelle]
2016-07-08 16:07
#1

Börja med att sluta köpa knark och hänga med folk som sysslar med droger.

Anonym
Anonym
2016-07-08 16:14
#2

#1 Jag har inte sagt något om att jag köpt knark, men tack för rådet. Jag är helt drogfri nu, men jag kan inte släppa den här killen. Jag tänker på honom hela tiden och jag förstår inte varför jag inte duger åt honom. Hans vänner har till och med sagt att vi ser ut som ett par…

IaMiaMaria
2016-07-08 16:35
#3

um, om ni köpte grejer som ni behövde och killen frekade ut för att han inte ville att du skulle dö. Så lär nog alla tolka det som att du köpte droger och knappast nya gardiner??

Sen att bli tillsammans med en missbrukare om du själv varit det är väl inte så klokt heller, då är du snart där igen. Och han kommer inte bry sig om dig för han bryr sig bara om droger och ingenting annat och kommer aldrig ge dig kärlek så länge han använder droger.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Honestyisdead
2016-07-08 16:36
#4

Blockera hans nummer och håll dig långt borta från pundare. Du kommer över honom med tiden.

Anonym
Anonym
2016-07-08 16:48
#5

Men jag känner mig verkligen dödskär i den här killen… Tänker på honom hela jävla tiden och jag HATAR mig själv för det. Jag vill att han ska vara så gullig som han var i början, jag vill att han ska vilja umgås med mig utan att be mig om saker. Jag vill duga åt honom… Han frågade mig en gång om jag skulle skriva till honom om han åkte in igen, och jag svarade att jag självklart skulle göra det. Han blev så förvånad… Tycker så synd om honom, för jag tror han är mycket bättre än han själv tror att han är och det har jag också sagt till honom.

Honestyisdead
2016-07-08 16:55
#6

Ingen duger åt en narkoman och det är verkligen illa att det är din önskan. Droger går alltid före.

Man kan inte hjälpa vad man känner men man måste förstå att det inte fungerar. Du kan inte rädda honom.

Så som sagt. Klipp alla band. Han är inte den du vill han ska vara.

Annons:
Anonym
Anonym
2016-07-08 17:03
#7

#6 Fast jag är av den fasta övertygelsen att alla kan förändras, bara viljan finns där. Jag tror inte att han är ett hopplöst fall, han var verkligen så gullig och omtänksam i början. Det var sedan han började missbruka alla substanser som finns samtidigt som han blev helt personlighetsförändrad och började ljuga om allting… 

Tror ändå inte att han vill ha något mer med mig att göra. Han SMS:ade i förrgår eftersom jag hade skrivit att jag var ledsen och frågade om jag ville träffas så han kunde stötta mig. Det första han frågar mig när jag kommer är om jag har något eftersom jag ser frisk ut (vafan?! bara för att jag stålsätter mig för att inte lipa, anstränger mig för att duscha och sminka mig), sedan kör vi iväg en bit och han ber mig om ett lån på 15000 kr! Jag vägrar och blev väldigt förbannad på honom, sa att han bara skriver när han vill ha saker och att han borde duscha för att han ser för jävlig ut. Jag öppnade bildörren och sa att jag kan gå hem själv, men han hindrade mig och sa att han kör mig. Han gav mig en kram när vi skiljdes åt, men jag tror inte att han vill träffa mig mer. Tittar verkligen på telefonen hela tiden som en jävla skolflicka.

Honestyisdead
2016-07-08 17:11
#8

#7 Alla kan förändras om dom själv vill. Du kan inte förändra honom. Att han var trevlig innan säger inget. Han valde drogerna och inte dig.

Släpp det och gå vidare. Förälskelser går över fast det inte käns så.

Anonym
Anonym
2016-07-08 18:06
#9

Problemet är att jag inte vill leva längre. Jag måste verkligen tvinga mig själv till att spela vanlig och det tär på mig, tänker inte ta livet av mig, det är jag för feg för. Men jag önskar att jag var med om en stor olycka eller något så att jag slipper lida längre.

Anonym
Anonym
2016-07-08 18:18
#10

Ville bara poängtera en gång till att jag inte tänker ta livet av mig, det är bara det att jag saknar livsgnistan. Om jag bara fått ett enda sött SMS från honom hade jag känt mig glad, det vet jag.

Anonym
Anonym
2016-07-08 18:20
#11

Herregud, jag låter som en 14-åring, förlåt! 😞

Anonym
Anonym
2016-07-08 18:28
#12

Nu ser det ut som jag konverserar med mig själv, men tänkte bara skriva att jag blir glad om jag kan få några råd och tips om hur jag ska komma över honom. Nu tänker jag ta ut lite av mina frustrationer genom att se Taken (ettan, såklart).

Honestyisdead
2016-07-08 18:43
#13

Det första är ju som sagt att blocka hans nummer och radera hans nummer. Bryt helt.

Sedan borde du kanske prata med en kurator. För det är inte normalt eller hälsosamt att känna som du gör just nu. Att vara ledsen är normalt men du vill inte leva.

Annons:
Gaara
2016-07-08 19:07
#14

Säger som Hera, blocka honom överallt och ta bort hans nummer. Radera även det där gulliga smset du fick från honom som du läser om och om igen i hopp om att han ska bli sån igen. Det är inte du som inte är värd honom, han är inte värd dig. Gör saker du gillar att göra, umgås med vänner eller familj om du har bra såna. Som sagt, gör sånt du gillar och försök att inte tänka på honom.

Honestyisdead
2016-07-08 19:09
#15

Och umgås inte med folk som använder droger. Lämna det livet helt nu.

IaMiaMaria
2016-07-08 19:43
#16

Om du mår psykiskt dåligt och tänker på att du skulle vilja dö, så kommer du inte må bättre av att umgås med en missbrukare. För det blir en bergochdalbana. När han är nykter kanske han hör av sig och skriver att han vill ha dig för att han tycker om dig, eller så hör han inte av sig för han mår för dåligt själv. Sen när han är påtänd så hör han av sig för han vill ha nåt som pengar, sex eller bara nån att bli hög tillsammans med och inte för att han tycker om dig för det bryr han sig inte om då han går på droger.

Så för din egen skull, ha inget med han att göra på nåt sätt. Ta inte bara bort hans nummer från mobilen, blocka det så du inte får hans meddelanden.

Försök hitta glädje hos en person som vill ha dig hela tiden och att du är nr 1, och inte nr 2 efter drogerna.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Annielle
2016-07-08 20:28
#17

Håller med om råden du redan har fått och tillägger att du är värd så mycket bättre än en person som behandlar dig som han gör.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

oh-la
2016-07-08 21:47
#18

#12, du har lite av en missbrukspersonlighet runt den här killen. du tror att ett enda sms från honom kommer lyfta dig, när du får den där lilla bekräftelsen blir du glad och lycklig en stund, men snart börjar jakten efter nästa rus. du börjar hoppas och jaga och tänka på honom igen. du ser ju själv att han inte är en bra person. han utnyttjar dig, eller ser i alla fall möjligheterna att utnyttja dig. han "stöttar" när du är som svagast och passar samtidigt på att be om saker. du måste se att du har ett osunt beroende av honom, något som faktiskt inte kommer att göra dig lycklig. de där små glimtarna som du lever på är precis det som behövs för att hålla ditt missbruk vid liv och ge dig dina små kickar.

det du behöver göra är att bryta ditt missbruk. börja med att inse att det här inte kommer ge dig någonting bra, det är bara destruktivt och det kommer bara bli en nedåtgående spiral som får dig att må sämre och sämre. insikt är början på alla förändringar!

när du insett att det här inte kommer ge dig någonting är det dags att ta avstånd. försök fylla ditt liv med annat, sådant som gör dig lycklig. det behöver inte vara stora saker, bara sådant som tar ditt sinne från det här missbruket.

om du känner att det är för mycket och för stort, sök hjälp! det du uttrycker är inte riktigt sunt. det är en euforisk orimlig kärlek för någon, eller något, som du tror att du har eller kan få men som inte finns. du har en bild av någon som inte finns. han har visat så många gånger att den personen du träffade inte är på riktigt, men du hänger ändå kvar vid det.

Anonym
Anonym
2016-07-08 22:13
#19

#18 Saken är den att när jag älskar någon gör jag verkligen det till 100%. Jag bryr mig otroligt mycket om den här killen, jag har lånat ut 5000 till honom redan som jag vet att jag inte kommer få tillbaka… 

Jag fick dåligt samvete när han sa att om jag inte lånade ut ännu mer pengar till honom (40 000 frågade han efter först, när jag skrev att det inte gick dagen efter lurade han in mig i bilen under falska premisser, han sa att han skulle trösta mig, men bad direkt om 15000 istället) kommer han tvingas att utföra ett rån och riskera att åka dit igen. Han har redan fått ett brev från polisen där det stod att han misskött sig och händer det igen åker han in direkt. Jag vill verkligen inte att han ska åka dit… Han är en fin människa innerst inne, samtidigt hatar jag honom och vill binda fast honom i en övergiven båt och tortera honom.

oh-la
2016-07-08 22:53
#20

#19, det är möjligt att det är till 100%, men i det här fallet är det inte sunt. det är ett beroendebeteende där du hänger upp dig på honom för att må bra. jag kan säga att jag älskar min man till 100%, men jag mår bra utan att få bekräftelse från honom. 

han utnyttjar dig, ser dig i den svaga beroendesituation du är och ser en möjlighet att utnyttja det. jag menar, det enda som krävs av honom är lite uppmärksamhet så sitter du fast. när du inte vill säger han att han måste utföra rån, känslomässig utpressning, för att du ska känna att det är ditt ansvar. 

det är möjligt att han innerst inne är en fin människa, men just nu är den där fina människan otroligt långt bort och det är inte din uppgift att rädda honom. han kan bara rädda sig själv. under tiden kan du säga att han är en hur fin människa som helst, han utnyttjar dig, utpressar dig och beter sig som ett riktigt svin. så gör inte en riktigt fin människa.

du har enbart ett ansvar för dig själv, inte för honom, och det måste du inse. just nu är han så långt ifrån en fin människa som det bara går att komma och du är det lättaste offer han kunde önska med en helt orimlig, kanske till och med sjuklig kärlek till honom. 

börja att läsa vad du själv skriver i denna tråd. vad har han gjort för dig utan att vilja ha något själv? på vilket sätt är han en fin människa? på vilket sätt är han en bra människa? utnyttjar han dig och din blinda kärlek?

Annons:
Anonym
Anonym
2016-07-09 00:00
#21

#20 Jag förstår att han fattat att jag gillar honom "på det sätttet" och att det är därför han utnyttjar mig så mycket han kan… Men jag ser faktiskt ganska bra ut, har aldrig haft problem med att få killar. Visserligen är jag mer "söt" än "sexig" - det kanske är det som gör att han inte gillar mig? 😭

Han är en fin människa för att första gången vi träffades ville han inte sälja till mig eftersom han inte ville att jag skulle dö, andra gången vi träffades sa han att han inte ville att jag skulle slösa pengar på sån skit och erbjöd mig att gå med mig till samma ställe han går på där man trappar ner långsamt. Det var så omtänksamt av honom! Han var så glad att han kunnat trappa ner så mycket och hoppades att han kunde sluta helt så småningom  och bara unna sig lite till helgen. Och han sa att han förstod att det var en jobbig situation för mig att träffa honom ensam när vi inte kände varandra, men han sa att alla vet att jag är hans och ingen får röra mig så jag kan känna mig trygg. Han sa också att jag såg bra ut…

Honestyisdead
2016-07-09 00:16
#22

En fin människa säljer inte droger det ska du ha klart för dig.

Anonym
Anonym
2016-07-09 00:41
#23

#22 Allt är inte svart eller vitt, det finns gråzoner. Han sitter i en hopplös situation och gör vad han kan för att få in pengar, det är inte lätt alla gånger och han kan inte få ett jobb. Häromdagen följde jag med honom när han sålde sin nya fina mobil bara för att få pengar, och den var hans enda access till internet.

Honestyisdead
2016-07-09 00:48
#24

Förstår inte meningen med tråden. Först ber du om råd över hur du ska komma över honom sedan skyddar och skönmålar du honom vilket för mig visar att du inte tänker försöka komma över honom.

Det finns andra sätt att få pengar på än att sälja droger. Dålig bortförklaring.

[Devya]
2016-07-09 09:30
#25

Så du vill bli tillsammans med en person som missbrukar olagliga substanser? Det är det liv du vill ha, få  stora skulder och må skit när killen springer efter nästa kick?..

Om  du tror att han kommer att ändra sig så lever du i en fantasivärld. Bara han kan ändra sitt beteende, om det någonsin kommer att hända. Det låter ju inte som han visar några tecken på att vilja ändra sig. 

Sök hjälp, för du själv låter inte riktigt frisk som jagar en man som endast utnyttjar dig för pengar. Du själv tycks ha stora problem som du bör ta itu med. =/

OlgaMaria
2016-07-09 10:30
#26

Det finns mycket offermentalitet och ovilja att se saker klart i dina texter Anonym. Du tycker du är ett offer för dina egna känslor och han är ett offer för en massa olika omständigheter och du tror att han går att rädda på något vis. Och visst kan han räddas, men han måste ta tag i det själv. Och vad är det som säger att fängelse inte är det bästa som kan hända honom? Rädda honom inte från det - då kanske du bara förlänger hans problem.

Du behöver se nyktert på situationen och göra det som är sunt och bra, och strunta i dina känslor. Att du är så ledsen över att du inte duger åt honom säger mycket om din självkänsla och anledningen till att du låter honom leka med dig. Det är bara du som avgör om du duger eller inte. Du bestämmer ditt eget värde. Om ditt värde består i vem som gillar dig kommer du alltid pendla mellan hopp och förtvivlan. Bestäm dig för att du duger och är bra och fin som du är, oavsett vem som gillar dig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sindri
2016-07-09 11:40
#27

Jag skulle vilja påstå att du INTE är kär i den där killen. Du är kär i EN BILD han visade upp första gången ni sågs. Det är som att bli kär i vilken påhittad figur som helst - Romeo, Jack Sparrow…..

Du kan absolut inte säga att den bilden är han "sanna jag" - för det är det inte. Han ÄR också allt det fula som han sedan visat dig. Han är en fena på att manipulera och få sin vilja fram, och har antagligen "lidit" av det sedan han var barn. Såna människor kan lukta sig till sina offer på långt håll. Du är inget annat för honom än en möjlig vinstlott då och då.  Och vaddå "duga"? Så länge du inte är en drog kommer du aldrig att vara nummer ett.

Du behöver gå i terapi/samtal för att lära dig ditt eget värde. För endast DU kan ändra på dig själv, och endast HAN kan ändra på sig själv. Ingen av er kan hela den andra, det blir bara ett korthus.

Två människor kan stötta och hjälpa varandra, men båda måste vara någorlunda hela.

Håller med andra skribenter - sök hjälp snarast för att få hjälp att hitta ditt egenvärde. Då kommer du att veta att du är värd bättre än så - då kommer du över honom.

Annons:
obstitant
2016-07-09 13:11
#28

Kan bara instämma med tidigare svar - jag är ledsen, men han är inte den bild som du målar upp för dig själv och är kär i.  Han utpressar dig när du mår dåligt och försöker få det till att det är ditt ansvar att han ska låta bli att begå brott och att du måste "låna" honom stora summor (du vet ju själv att du inte kommer att få tillbaka dem) för att han ska låta bli. Hur sjutton ramlade ansvaret för hans val och hans handlingar plötsligt på nån han just träffat???

Har du någon kontakt med beroendevården eller psykiatrin? Det låter som att du kan behöva lite stöd för att hålla dig borta från droger och från personer som använder droger, och att stå ut med att det inte alltid blir som man vill med relationer.

Med människor är det generellt så att what you see is what you get. Du kan inte tänka att du vill ha honom fast utan hans dåliga egenskaper och bara med de bra. De dåliga egenskaperna finns där. Väljer du honom väljer du hela paketet. Inklusive de dåliga egenskaper som i hans fall är väldigt dåliga. Det KANSKE finns en teoretisk möjlighet att han i framtiden har valt att förändra sitt liv och inte längre låta droger styra över hans handlingar till den grad att han försöker utnyttja alla omkring sig och begå brott för dess skull, men det är minst lika sannolikt att han inte förändras utan att han kommer att fortsätta vara sån här. Du kommer hur som helst garanterat inte att kunna förändra honom. Det är den verklighet du behöver acceptera.

Anonym
Anonym
2016-07-09 17:47
#29

Tack för råden! Jag har förstått att jag inte är värd ett piss för honom, men det gör ont ändå. Försöker distrahera mig själv med att titta på serier och filmer… Lyssnar mycket på Olle Ljungström också, men det blir jag nästan mer deprimerad av.

Saken är den att jag inte känner några andra som använder någon typ av droger, så det är ingen risk att jag trillar dit igen på så sätt. Han har fortfarande inte hört av sig till mig sedan senast vi sågs.

Honestyisdead
2016-07-09 17:50
#30

#29 Risken finns alltid så länge man vet hur man får tag på det.

Anonym
Anonym
2016-07-09 17:52
#31

#30 De här personerna byter telefonnummer lika ofta som jag byter trosor, har inget nummer till vare sig "söta killen" eller några av hans dealervänner som fungerar.

Sindri
2016-07-09 20:14
#32

Du skall kanske vara glad för det och att du "klarat dig undan" den här gången.

Men försök jobba lite med din självkänsla. Jag är övertygad om att du är värd mer än en pundare, och du behöver inse det själv. Du måste lära dig att bekräfta dig själv. Sedan kan du säkert träffa någon som du kan få kärlek och en sund bekräftelse av. Så länge du har ett stort bekräftelsebehov från andra löper du risk att bli utnyttjad.

Honestyisdead
2016-07-09 20:17
#33

Ja efter alla inlägg från dig Ts är jag övertygad om att du behöver prata med kurator eller psykolog.

Anonym
Anonym
2016-07-09 22:05
#34

#32 Jag är bara så ledsen att jag inte duger åt honom. Trots att han numera ser ut som en lodis… Jag är inte ful, har aldrig haft några problem med killar och hans tjejkompis trodde först att vi var tillsammans och när jag svarade att vi inte var det men att jag tycker att han är en väldigt söt kille, sa hon att jag borde bli ihop med honom då.

#33 Har träffat flera psykologer och aldrig fått ut något av det.

Annons:
Sindri
2016-07-09 22:26
#35

Jodå, du duger som dörrmatta, bank, piga etc……………… Som tjej? Han vill inte ha nån tjej - han är inte på den nivån. Drogerna är hans livs kärlek just nu - hur skall du kunna konkurrera med dem?
Vad andra har för korkade kommentarer om er är inte ett dugg relevant. Jag säger det igen; den killen du tror att du är kär i finns inte! Han finns inte!

Honestyisdead
2016-07-09 22:45
#36

#34 Sluta skriva att du är ledsen att du inte duger åt honom trots att han ser ut som en lodis. Din självömkan börjar kännas lite oäkta. Det spelar väl ingen roll hur han ser ut. 

Och känslor handlar inte om hurvida man duger eller inte. Känslor styr man inte över. Han klickade helt enkelt inte med dig. Däremot drogerna gjorde.

Och vad spelar det för roll vad din kompis sa? Hon ville du skulle bli tillsammans med en pundare som dessutom säljer. Bra vän där.

Då får du prova med fler psykologer eller kuratorer. För det visar på emotionell omognad att som du bli besatt av någon som inte är intresserad. Att tjata om att du inte duger, att folk sagt ni passar ihop, att han var snäll mot dig några gånger och att du inte vill leva pga att han inte är intresserad.  Du behöver hjälp! Både med att ändra tänk och med att hitta vägar som leder dog bort från allt och alla som är involverade i Drogkretsar. 

De flesta vuxna har en spärr som gör att man aldrig fattar intresse för någon som säljer och missbrukar droger. Nu har du ju själv håll på med droger så då har man väl inte samma spärr. Men du påstår att du är ren och inte kommer punda igen samtidigt som du suktar efter en person som står för just motsatsen.

Anonym
Anonym
2016-07-09 22:55
#37

#36 Jag blir faktiskt riktigt provocerad av det du skriver. Du är hemskt nedlåtande och du dömer mig efter några desperata rader på ett internetforum. 

Du känner inte mig. Jag "påstår" inte att jag är drogfri, jag är helt drogfri och det är jag jävligt stolt över. Särskilt som jag klarat det helt själv! Det är inte många som fixar det.

Vad jag känner för den här killen kan jag inte rå för. Jag önskar att jag kunde hjälpa honom, men jag inser att jag inte kan det och försöker gå vidare i mitt liv så gott jag kan.

Honestyisdead
2016-07-09 23:42
#38

#37 Saken är den att vi fått läsa samma saker om och om igen. Vi påtalar varenda gång att du duger och att han inte är bra. Sedan drar du in hans utseende precis som att du plötsligt skulle duga för att han gått ner sig. Det fungerar inte så. Du är värd lika mycket oavsett vem som står framför dig om det så är kungen och ett dregg som rånar och misshandlar folk. DU är fortfarande du och ditt egenvärde måste du höja.

Är inte mitt syfte att vara nedlåtande. Ber om ursäkt. Jag förstår bara inte hur man kan bli så fäst vid en person som utnyttjar och pundare. Det är inte som jag dömer utan något jag verkligen inte kan förstå. Precis som jag inte skulle känna annat än hat mot en person om jag fick veta att den våldtagit någon eller liknande. Eller jag fick veta att den missbrukar och säljer. 

Jag undrar dock om du förstår hur frustrerande det är att se någon trycka ner sig själv i var och varannat inlägg. Se hur du skönmålar honom. Samtidigt som vi försöker få dig att se på saken från ett annat håll. Inget jag har skrivit har varit för att vara elak. Försöker bara nå fram.

Däremot dömer jag personer som säljer. De är med och förstör väldigt många liv. Dels i länderna där drogerna tillverkas av människor som riskerar sina liv för slavlöner och dels brukarnas. De tjänar svarta pengar och betalar ingen skatt vilket samhället förlorar på.

Angående din nykterhet så grattis. Bra jobbat! Och mycket riktigt är det en stor bedrift att lyckas. Därför är det extremt viktigt att inte hamna i risksituationer. Det enda som behövs ibland för att en människa att tappa motivationen och styrkan är en människa från förr, en lukt eller en blick på en människa mitt i ett rus. Hur säker man än känner sig kan det ske i ett svagt ögonblick. Vi är bara människor. 

Men blir lite förvirrad. Innan skrev du att ni gick på ett ställe som hjälpte er men nu skriver du att det var på egen hand?

Nej det skrev jag också att man inte kan styra känslor, bara hur man agerar på känslorna.

Vad har du vidtagit för åtgärder för att börja jobba dig framåt?  En bra idé är att skaffa nytt nummer så ingen i hans krets eller han kan kontakta dig för att utnyttja. Då är chanserna goda till att det går snabbare att gå vidare. 

Ta bort Smset som du läser. Deleta direkt. Är jobbigt men när det väl är borta slipper du må dåligt för att du läser det.

Blockera också honom från alla sociala medier och mejl om han har det.

Sedan börjar du. Fokusera på den han är idag. En person som utnyttjar. En person som lånat pengar utan syftet att betala tillbaka. En person som inte tänker längre en några cm från hans kropp. Som inte förstår eller bryr sig om konsekvenserna av det han gör.

Tänk på allt dåligt och bli arg. Och gör det var gång du börjar tänka något positivt om honom. På det viset kommer du komma över honom och har all chans i världen att hitta en trygg och stabil partner som älskar dig och som du älskar.

Honestyisdead
2016-07-09 23:50
#39

Ooops! Blev ju en hel roman ;) Skyller på katterna som avbröt hela tiden så jag kom på mer och mer att skriva :D

Anonym
Anonym
2016-07-10 00:08
#40

#38 Det är lugnt, Hera! Tack för ursäkten, tyckte att du var så nedlåtande innan men förstår nu att det inte var din mening. Och jag menar inte att han borde kasta sig över mig nu eftersom han gått ner sig, jag var otydlig, jag menade bara att jag ser bra ut enligt de flesta och därför tycker jag att det är så konstigt att han inte är det minsta attraherad av mig. Det gör ont.

Orkar inte svara på allt just nu eftersom jag bara sovit två timmar inatt och är väldigt trött, men vill förtydliga det du skrev om att vi båda gick på samma behandling. Det gjorde vi aldrig, han går på en behandling (eller gick, skulle inte förvåna mig om han blivit kickad nu eftersom han misskött sig) och andra gången vi träffades erbjöd han mig att gå med mig till samma ställe han får behandling eftersom han ville hjälpa mig. Jag nekade dock då, vilket jag ångrar nu. 

Men jag klarade det på egen hand istället, det har varit otroligt svårt, jag kan inte äta utan att spy, mina ben kryper, jag kan knappt sova och jag pendlar mellan att svettas och frysa. Har många mörka tankar… Men jag har bestämt mig för att klara det här och lägga det skitlivet bakom mig, det är inte värt det.

Honestyisdead
2016-07-10 00:26
#41

Då förstår jag. Jag fick för mig att ni gick dit tillsammans och tappade ner.

Låter väldigt jobbigt det du beskriver. Härligt att se att du har viljan. För med den är hälften redan vunnet.

Får man fråga hur länge du varit utan nu? Jag har nämligen ingen aning om hur länge man lider av abstinens efter man slutat. Och vilka droger tog du?

Angående krypningarna i benen så finns det en medicin som kan minska eller helt ta bort det. Du behöver bara säga att du har rls och inte kan sova och vill se om medicinen hjälper. Det är ingen medicin som är beroendeframkallande. 

Tänker ju att sömn är extremt viktigt för att du ska tillfriskna. Ja mat också. Men hur man gör för att inte spy upp maten vet jag inte.

Annons:
[Devya]
2016-07-10 09:44
#42

#40 Attraktion är ett intressant fenomen. Min kille föll för hans förra flickvän som inte alls var snygg. Ingen i hans omgivning tyckte att hon var vacker men i hans ögon var hon läcker som få (då jag såg en bild på dem båda så trodde jag tillochmed att hon var hans moster eller mamma). 

Det jag vill komma fram till är att attraktionen sitter inte alla gånger i utseendet, utan huruvida man klickar eller ej. Det handlar väldigt mycket om kemi.

Jag var så orolig den dagen min kille skulle träffa min vän, som är en otroligt vacker italienska. Jag personligen tycker att hon är den vackraste kvinnan jag har någonsin sett. Han tyckte inte alls om hennes utseende då hon bar allför mycket make up samt såg ut som italienare vilket han inte alls gillar. Hennes personlighet fungerade inte alls med hans heller. Han tyckte att hon var för utseendefixerad och bortskämd, vilket gjorde henne ännu mer oattraktiv i hans ögon.

Så du kan vara hur söt och ljuvlig som bara den, men du lär aldrig någonsin falla alla män i smaken. Det är omöjligt, tyvärr. 

Jag hoppas att du slutar sukta efter den här fantasibilden du har av honom och hittar någon som är faktiskt värd din uppmärksamhet.

pyromanen
2016-07-10 14:39
#43

Låt bli ha nåt med honom att göra alls. Det kan bara göra dig illa.

Sarah
2016-07-11 13:34
#44

Du måste även förstå att han väljer att bete sig illa. Det är ett aktivt val han gör varje dag. Han är inte ett offer och det är inte synd om honom. Han är inte en fin människa, han är en person som varje dag väljer att göra andra människor illa.

Upp till toppen
Annons: