2016-07-06 08:20 #0 av: svassen

Jag vill skjuta upp min mens och hoppas att jag inte börjat på Primolut försent. Jag räknade helt fel i veckorna och blev förskräckt när jag kom på att mensen faktiskt infaller på min och pojkvännens semestervecka och inte veckan efter...

Jag började med Primolut igår - 25 dagar efter senaste mens. Min mens är lite oregelbunden. Ibland går det 25-26 dagar medan det ibland går 28-30, så jag hoppas att den är lite senare den här gången, så att jag hann börja minst tre dagar i förväg...

Problemet är att jag känner att mensen är på gång. Jag har fått sämre hy, är trött, lite nedstämd och fått väldigt ömma bröst. Brösten ömmar och svullnar rejält ungefär varannan gång och ibland får jag t.o.m. bristningar, vilket jag fått den här gången också.

OM jag lyckats börja i tid så att jag ändå förskjuter mensen, hur är det då med PMS:en? Kommer den vara ända fram till att jag slutar med Primoluten, eller kommer den avta i samband med att jag fortsätter med Primoluten och skjuter upp mensen?