Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1854 ggr
Miowi
7/5/16, 10:20 PM

Ont av P-ring?

Tänkte höra om det finns någon som använder/har använt P-ring och fått ont i magen av det? Har under en längre period inland känt hugg i buken, varit hos gyn pga andra problem tidigare och även gjort cellprover men allt har sett bra ut. Men senaste dagarna har dessa hugg blivit betydligt värre och då har jag ändå rätt hög smärttröskel. Ska boka tid hos ungdomsmottagningen men tycker ofta de är så otroligt positiva till P-ring att (de jag har talat med) knappt vill acceptera att man inte skulle prova det. Nu har jag trivts bra med P-ring men börjar som sagt undra om det är den som är boven i dramat till magvärken här. Någon som upplevt detsamma?

Annons:
Honestyisdead
7/5/16, 10:34 PM
#1

Jag har haft p ringar mååånga år och känner inte igen det du beskriver.

Började smärtorna samtidigt som du började med ringarna?

Miowi
7/6/16, 11:10 PM
#2

#1 Det jag är osäker på. Har haft hugg i magen ett bra tag, men kan inte minnas om det är något i och med p-ringen.. tror ju egentligen inte det. Hoppas det var så "enkel" lösning som att det var p-ringen men känns väl inte så. Kändes dock skönare igår när jag tog ut den för att se om det blev skillnad, och något oskönt när jag satte in den. Får väl boka tid hos min gynekolog/urolog och se vad det är som spökar, känns lite hopplöst när man nämnt tidigare att man haft hugg i magen och allt sett bra ut ofta får man ju höra att det är stress.. Nu mår jag dock bättre än någonsin och är inte stressad, men kanske är biverkningar efter en stressig termin..

Upp till toppen
Annons: