Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 778 ggr
Biancaa
2016-07-04 19:18

Hormonspiral, gör sjukt ont!

Hej! Jag satte in Jaydess för ungefär 2 månader sen, direkt efter insättning så "blödde" jag lite, som ljusbruna flytningar, hade ungefär inga värkar förutom pyttelite. Efter några dagar så kom det lite mer, då gjorde det sjukt ont. Kändes inte som mensvärk, utan kändes mer som knip/huggande smärtor, som kom och gick, otroligt starka. Sen fick jag en blödning som höll sig 1-2 veckor, nu blöder jag inget alls.

Men när jag har sex, speciellt bakifrån så gör det ibland superont. Känns liksom ömt, har inte alls varit så förut, och nu har jag dedär "smärtorna" igen. Googlade lite innan och hittade en tjej som hade så och på henne så klippte de av trådarna lite mer och då försvann det. Om jag sticker in mina fingrar så kan jag känna trådarna, när jag satte in den så hade hon svårt att klippa trådarna av någon anledning. (Känner inte av de annars) Tror ni det har något med det att göra..? Eller att spiralen sitter tokigt?
Ska boka tid hos gyn imorgon, (Inte umo där jag satte in den, utan riktig gynekolog denna gång)  men tänkte bara att någon här kanske har någon aning om vad det kan bero på.

Annons:
obstitant
2016-07-04 21:28
#1

Trådarna borde inte kunna orsaka såna starka smärtor, problemet med dem brukar mer vara att de kan vara stickiga mot en penis. En del får cystor på äggstockarna av hormonspiral (eller mer såna om man redan har tendenser) och det skulle kunna göra ont när man stöter mot i vissa vinklar. Eller så är det förstås ett alternativ att den inte sitter riktigt bra, och det kan ju vara bra om en gynekolog får kolla med ultraljud.

IaMiaMaria
2016-07-04 22:30
#2

Jag hade kopparspiral för några år sedan, men den fick inte sitta länge. Jag fick också ont i magen och speciellt efter sex, blödde också efter sex. Problemen försvann då spiralen togs bort.

Spiral funkar tyvärr inte för alla, och för vissa fungerar det super bra.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Upp till toppen
Annons: