Den kvinnliga kroppen

Torr i underlivet

2016-07-03 20:30 #0 av: Whitesnow

Nu har underlivet börja balla ur...
Varje gång efter sex nu så blir jag alldeles snustorr i underlivet. Det är som att flytningarna som funnits grynat till sig och torkar ihop! (Har normalt sett mkt flytningar) Tänkte först att jag fått svamp och fick rekomendation att testa Diflucan. Tyckte det successivt blev bättre och åt samtidigt även Femiflor kapslar.. Men så hade jag sex igen och samma problem är tillbaka! Får även lite ont i nedre delen av magen emellanåt! Ska ringa gyn imorn men nu sommartid är det inte super enkelt att få någon tid!

Kan det vara p-pillren som spökar?
Bytte till Zoely för ca 1 år sen men inte haft så mkt sex sedan dess men nu när jag väl har det så är det bara problem!!

Anmäl
2016-07-03 21:10 #1 av: Snowflake_

Det låter som någon obalans, är du irriterad i underlivet efter sex? Det kan ju va allt från svamp, obalans eller könssjukom. En fråga, använde ni kondom? Vissa kondomer "tål" inte jag, det kliar och blir torrt och "grynigt".
Bra att du ska kolla upp det i alla fall!

Anmäl
2016-07-03 22:40 #2 av: [silkesnosen]

Det kan vara p-medel som gör dig torrare och så får du lite svamptillväxt. Se även över om du använder glidmedel eller så. Jag har precis börjat att använda RFSU:s kapslar mot svamp och de är toppen. Sedan kan du smörja dig själv med Ceridal hudolja.

Anmäl
2016-07-03 23:15 #3 av: Whitesnow

Dessa nya p-piller innehåller inget östrogen vilket dom andra gjorde som jag ätit i sådär 10 år! Torra slemhinnor finns med på biverkningar på dom nya! Ska ta upp detta med gyn och se vad dom tror! Enligt min BM så skulle dessa nya vara så himla bra men njaaa det vet jag inte!

Anmäl
2016-07-04 12:26 #4 av: IaMiaMaria

Om du har sex med en man och han kommer i dig så kan det vara så att du reagerar på sperman och att den ändrar ph balansen i slidan. Man kan reagera olika på olika mens sperma också, eller iaf jag har känt av vissas ibland.  Men om du har ont i magen kan det ju som du skrev vara bra att kolla upp.

Anmäl
2016-07-05 22:37 #5 av: The_pearl

Du har inte käkat pencillin det senaste halvåret? Det kan få bakteriebalansen att gå bananas!
Börja käka typ activia om dagarna. Drick proviva osv där du får i dig de bakterierna som behövs mot det.
Jag har haft ett helsike i ett helt år efter pencillin. Har provat de flesta läkemedel mot svamp osv.
När jag började äta acitivia försvann det.
Jag blev också sådär torr som du beskriver.

Anmäl
2016-07-06 21:42 #6 av: Whitesnow

Skulle precis börja behandla och fått hem grejer från apotea i måndags!
Vad händer? Jag får en kraftig infektion i foten efter ett skavsår och ska äta penicillin i 10 dagar!
Ni kan ju tänka er mitt underliv känns nu när det va illa innan jag började med penicillinet.. En pulserande svidande fiffi!
Antar att det inte är nån idé att behandla under tiden jag äter penicillin heller!

#5 Nej jag har inte ätit penicillin på flera år förrän nu då såklart :)

Anmäl
2016-07-06 22:41 #7 av: Blanksteg

Ojdå :/ Finns probiotika i tablettform också hos Life :) Tvätta såret med alsolsprit, ha på kompress (inte vanligt plåster eller compeed), och ha skor utan häl. Fast det kanske du visste redan. Har nyligen också haft infekterat skavsår och fått äta penicillin för det. 

Man kanske kan ta lactal balans under tiden också?

Anmäl
2016-07-07 08:33 #8 av: [silkesnosen]

#6 köp rfsu:s kapslar mot obalans och svamp och använd det under penecillinkuren så ska du s att det löser sig. Ta dem några dagar fler än antibiotikan och ät a-fil.

Länk till vagiatorerna https://www.apotea.se/rfsu-active-balance-vaginaltablett-10-st

Anmäl
2016-07-07 13:08 #9 av: Whitesnow

#8 Jag köpte faktiskt dom och tog första igår! Tyckte dom verkade bra när jag läste om dom!

Men vad ska jag ta mot det yttre?
Det svider och gör ont utanpå! Tycker Pevaryl salvan bara gör saken värre!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.