Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1677 ggr
[Aalmss]
7/2/16, 12:32 AM

Deprimerad? Sjukskrivning?

Mår verkligen jätte dåligt.. Försöker döva smärtan med både cigg o alkohol.. Har börjat jobba på 25% men de blir bara värre.. Vill dricka mer och orkar inte bry mig att jag inte kommer till jobbet en dag.. Har haft sjukskrivning på heltid i ca 3 månader efter att ha varit på psyket en vecka. Men jag klarar inte ens 2 timmar på jobbet nu… Tror ni jag ska säga till min läkare att jag behöver mer tid hemma eller ska jag försöka gå även fast de blir värre?

Annons:
IceTee
7/2/16, 12:37 AM
#1

Jag hade definitivt pratat med läkaren. Berätta dessutom om dina beroenden!

Medarbetare på Skor iFokus

OlgaMaria
7/2/16, 9:38 AM
#2

Gå till läkaren! Och har du någon annan hjälp när det gäller alkoholen? AA kanske du ska våga pröva t ex.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

obstitant
7/2/16, 12:07 PM
#3

Klarar du inte att jobba ska du förstås vara sjukskriven, men jag tror också som de andra att det är viktigt att du också får hjälp, både med depressionen och med alkoholen.  Om du bara är hemma på heltid utan att något annat händer är det risk att drickandet eskalerar.  Du kanske kan bli remitterad eller söka till en beroendemottagning?

[Aalmss]
7/3/16, 3:02 PM
#4

Tack för svaren! Ska prata med min läkare, har redan missat tre dagar från jobbet denna vecka för att jag inte alls haft någon ork…

[silkesnosen]
7/3/16, 7:39 PM
#5

Din bristande ork kan ju bero på ditt alkoholmissbruk. Alkohol påverkar hjärnan. Du behöver hjälp med ditt mående och ditt beroende. Var ärlig och be om hjälp.

Aleya
7/4/16, 7:59 PM
#6

Prata med läkare. Du måste få hjälp med ditt mående och beroende.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
pyromanen
7/4/16, 9:13 PM
#7

Är man inte i skick att jobba ska man såklart vara sjukskriven. Att bara stanna hemma (och dricka) lär inte göra dig friskare, så du behöver hjälp/vård också!

[Aalmss]
7/7/16, 11:17 AM
#8

Fick knappt sjukskrivning och fick endast sjukskrivning 3/4. Klarar ju inte ens av att jobba 25%… Orkar inte med detta. Vill bara försvinna nu

OlgaMaria
7/7/16, 11:21 AM
#9

#8 Du behöver prata med en läkare. Säg att du behöver hjälp och förklara hur det är nu. Du behöver inte bara vara ledig, du behöver hjälp.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Aalmss]
7/7/16, 12:05 PM
#10

Jag var ju och pratade med en läkare…

OlgaMaria
7/7/16, 1:24 PM
#11

Jo jag förstod det, men nu behöver du gå dit igen. Sist så kom ni fram till en lösning och nu fungerar inte det tillfredsställande så du behöver gå tillbaka och återkoppla så de får göra något mer.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Aalmss]
7/7/16, 2:48 PM
#12

Jag var ju dit idag. Började till o med att gråta när jag satt där. Men han skrev ändå ut sjukskrivning 3/4, och han skulle knappt göra det…

OlgaMaria
7/7/16, 3:08 PM
#13

Okej förstod inte riktigt att du var där idag. Har du pratat med din chef om din situation? Kan du få någon hjälp den vägen? Du kan också ringa din vårdcentral och be om en samtalskontakt. Har du öppnat dig för andra - familj och vänner?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[Aalmss]
7/7/16, 3:18 PM
#14

Ja, alla vet.. Har varit inlagd på psykiatrin i början av mars. Väntar på samtal från närpsykiatrin. Har ingenstans jag kan vända mig längre. När jag till o med blir tvingad att jobba fast jag inte klarar de vet jag inte om det bara är dags att ge upp alltihop. Ingenting blir ändå bättre

OlgaMaria
7/7/16, 3:44 PM
#15

Ge inte upp! Försök ta det så lugnt du kan och så får du besöka läkaren igen om ett par veckor… Kram!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Aalmss]
7/7/16, 4:40 PM
#16

Tack men vet inte hur jag gör med jobbet när jag inte ens klarar av att jobba men måste ändå jobba

Aleya
7/7/16, 5:20 PM
#17

#16 har du sagt att du missbrukar alkohol också? Vad säger din chef? För fortsätter du på detta sättet lär du inte ha ett jobb kvar att gå till. Men vet läkaren om att du missbrukar även alkohol? Jag skulle dock säga gå till en annan läkare. Eller skriv ett brev så kanske dom fattar bättre.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Aalmss]
7/10/16, 2:24 AM
#18

Första gången jag gick till vårdcentralen sa min läkare "om jag hade varit 21 år igen hade jag varit lyckligt och gjort allt, hur kan du vara ledsen?"

[Aalmss]
7/10/16, 2:25 AM
#19

Förstår inte varför jag ens går dit, ska prova gå till en annan istället. Privatläkare. Eller närpsykiatrin, de är oftast bättre än vårdcentralen…

OlgaMaria
7/10/16, 7:12 AM
#20

Du kan testa en annan läkare på samma vårdcentral först. Be om en annan. Visst kan du byta vårdcentral men det är lite krångligt på olika sätt (har bytt själv hemskt många gånger men ofta finns det ju bra läkare på alla ställen, man har bara otur och får träffa de "sämre")

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[Aalmss]
7/15/16, 1:36 PM
#21

Har bett om att få byta varje gång jag ska dit.. Men Inget händer!

OlgaMaria
7/15/16, 3:11 PM
#22

Men åh!! Då hade jag bytt vårdcentral… Fast det är inte säkert att de andra vill låta sig övertygas på direkten om att du behöver vara sjukskriven :-/ Hur mår du nu?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Aalmss]
7/15/16, 6:24 PM
#23

Jag tror jag ska åka till akut psykiatrin nu ikväll och prata med dom…

Upp till toppen
Annons: