Annons:
Etikettpms
Läst 1335 ggr
Anonym013
2016-07-01 10:53

Har inte råd och vågar inte fråga

Hej! 

Jag har inte råd med bindor och vågar inte fråga mamma ( hon tycker att det är äkligt) så vet inte vad jag ska göra.

Annons:
Sommarek
2016-07-01 10:56
#1

För det första hoppas jag verkligen att din mamma vet bättre än att tycka mens är äckligt. Hon har det med största säkerhet själv, dessutom, och använder skydd till det.
För det andra är det hennes skyldighet att se till att du har det du behöver, både fysiskt och på andra sätt. Skulle hon hellre se att du blödde igenom, menar du?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Honestyisdead
2016-07-01 12:54
#2

#0 Varför skulle din mamma tycka mens är äckligt?

Oavsett så är det hennes ansvar att se till att du får mensskydd hemma. Det är det hon får pengar till.

Snowflake_
2016-07-01 14:22
#3

Hemskt om din mamma inte kan köpa bindor till dig! Vill hon att du ska använda tampong eller vadå? Alla (nästan iaf) kvinnor har ju mens.. Har du ingen kompis/mormor/någon annan du kan få bindor av eller få en slant så du kan köpa? Annars ungdomsmottagningen eller liknande brukar ha, gå dit och fråga om du kan få ett gäng. När jag var yngre och inte vågade berätta för mina föräldrar att jag använde tampong brukade jag gå dit och ta sånna tills jag vågade säga.

[Klave]
2016-07-01 14:29
#4

Tror din mamma tycker det är 1000 gånger äckligare att behöva se mens fläckar över kläder och möbler. Om din mamma vägrar köpa hygienartiklar till dig och du är under 18 borde du kontakta socialen för så ska det inte vara.

Anonym013
2016-07-01 14:49
#5

Har precis pratat med henne och har nu

[Devya]
2016-07-01 16:55
#6

#5 Nåja, då är ju allt i sin ordning. Ibland drar man förhastade slutsatser om vad ens föräldrar kan tänkas tro och tycka om saker. :)

Annons:
vendelay
2016-07-01 19:38
#7

TS, bor du i Stockholm?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

frejaspluto
2016-07-01 20:36
#8

Din mamna har nog fördomar om mkt tror jag,kanske har hänt ngt som du inte vet som bara hon vet och det brukar då få tendens och bli likadan som sin mamma. Det behöver inte vara så, men hon kanske har bara fått för sig att mens är äckligt men inte vill vara tydlig mot dig. Jag döljer inte när jag har mens för min dotter klagar inte på att jag har ont i magen för hon ska känna att det är fullkomligt normalt. Jag har dörren öppen med flit till WC. Hon var jättenyfiken förut nu är det inget som hon reagerar på. Hon har frågat vad det är och jag har varit väldigt tydligt med det.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Upp till toppen
Annons: