PMS

Har inte råd och vågar inte fråga

2016-07-01 10:53 #0 av: Anonym013

Hej! 

Jag har inte råd med bindor och vågar inte fråga mamma ( hon tycker att det är äkligt) så vet inte vad jag ska göra.

Anmäl
2016-07-01 10:56 #1 av: Sommarek

För det första hoppas jag verkligen att din mamma vet bättre än att tycka mens är äckligt. Hon har det med största säkerhet själv, dessutom, och använder skydd till det.
För det andra är det hennes skyldighet att se till att du har det du behöver, både fysiskt och på andra sätt. Skulle hon hellre se att du blödde igenom, menar du?

Anmäl
2016-07-01 12:54 #2 av: Hera

#0 Varför skulle din mamma tycka mens är äckligt?

Oavsett så är det hennes ansvar att se till att du får mensskydd hemma. Det är det hon får pengar till.

Anmäl
2016-07-01 14:22 #3 av: Snowflake_

Hemskt om din mamma inte kan köpa bindor till dig! Vill hon att du ska använda tampong eller vadå? Alla (nästan iaf) kvinnor har ju mens.. Har du ingen kompis/mormor/någon annan du kan få bindor av eller få en slant så du kan köpa? Annars ungdomsmottagningen eller liknande brukar ha, gå dit och fråga om du kan få ett gäng. När jag var yngre och inte vågade berätta för mina föräldrar att jag använde tampong brukade jag gå dit och ta sånna tills jag vågade säga.

Anmäl
2016-07-01 14:29 #4 av: [Klave]

Tror din mamma tycker det är 1000 gånger äckligare att behöva se mens fläckar över kläder och möbler. Om din mamma vägrar köpa hygienartiklar till dig och du är under 18 borde du kontakta socialen för så ska det inte vara.

Anmäl
2016-07-01 14:49 #5 av: Anonym013

Har precis pratat med henne och har nu

Anmäl
2016-07-01 16:55 #6 av: Devya

#5 Nåja, då är ju allt i sin ordning. Ibland drar man förhastade slutsatser om vad ens föräldrar kan tänkas tro och tycka om saker. :)

Anmäl
2016-07-01 19:38 #7 av: vendelay

TS, bor du i Stockholm?

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.