Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1295 ggr
Fridaaaa
6/30/16, 9:41 AM

Ömmande bröst + ny BH

Sedan jag slutade med hormonella pmedel så ömmar brösten från ägglossning till mensen så runt 2 veckor.

Vissa omgångar, som denna, kan jag knappt ha BH på mig.

Talat med doktor och så, är inget som är fel utan h*n sa att vissa har det helt enkelt och att mina pmedel innan lindrade det hela helt enkelt. Och det visste jag sedan tidigare men ville ändå kolla upp det.

Vad rekommenderar ni för billiga sköna BHar när brösten är ömma? Jag har nästan bara vadderade och pushup och det fungerar inte nu :( SportBH sitter för taight :/ (jag är inte gravid!). Direktlänka gärna någon ni rekommenderar :) För alla är inte så bra har jag märkt :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Maria
6/30/16, 10:18 AM
#1

Kan du inte skaffa en sportBH som inte sitter så tajt. Ta en storlek större t.ex?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
6/30/16, 10:22 AM
#2

#1 Vill helst ha med kupa, och inte "Heltäckande", och det tror jag inte finns i sportbhvariant? Eller har jag missat det?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
6/30/16, 12:36 PM
#3

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
6/30/16, 12:36 PM
#4

Aj då. Det blev en massa bilder istället.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
6/30/16, 12:43 PM
#5

#4 Nejdå kom upp en specifik :) 
Men vet du vart man kan köpa någon liknande billigt? För behöver två att variera mellan. Billigast jag hittade låg på över 200 kr/st :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
6/30/16, 12:46 PM
#6

Köp vadderad utan bygel. Det finns även sportbhar som inte är "heltäckande" men vaderade. Tex xxl.se har någon.

Åk till stan och prova. Att folk länkar till bhar på nätet hjälper knappast dig. Det säger inget om hur det kommer kännas på dig.

Annons:
Fridaaaa
6/30/16, 1:04 PM
#7

#6 Måste ta det på faktura.  Och ingen möjlighet just nu att åka in till stan heller.
Kollade på Börjes för någon dag sedan.

Folk kan ju fortfarande rekommendera som de tycker är sköna :) 
XXls billigaste  icke täckande ligger på 399kr

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
6/30/16, 1:13 PM
#8

Vad är då billigt enligt dig?

Enligt mig är det dumt att köpa bh genom nätet just eftersom du är så kräsen som du är och dessutom har ont. Har du så dåligt med pengar har du ju knappast råd att köpa fel.

Fridaaaa
6/30/16, 1:14 PM
#9

#8 Eftersom jag behöver 2 för att kunna variera när den andra tvättas så max 150 kr st. 400 kr är för mig inte billigt :) 

Man kan skicka tillbaka i så fall.
Mjo men har inte pengar heller till övers just nu heller. Och inte vidare skönt att ha ont hela dagarna. Kan inte gå utan heller :/ Börjar sommarjobba med den 11 :/

Jag är inte så kräsen när det kommer till detta, huvudsaken är att den är kupor och sitter skönt. Hur de ser ut sen, bryr jag mig inte om.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
6/30/16, 2:00 PM
#10

#5 Jag har köpt mina i en butik på Sahlgrenska i Göteborg som säljer arbetsskor, strumpor och en del träningsplagg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
6/30/16, 2:01 PM
#11

#10 Ok synd att vi inte har det här hmm.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pyromanen
6/30/16, 4:58 PM
#12

Har alldrig hittat nån bra bh billigare än ca 400 kr. I längden är det billigare med kvalite. Och skönare dessutom.

Fridaaaa
6/30/16, 5:31 PM
#13

#12 Jag har ingen bh som kostar över 300 kr och de är jättesköna annars, och många som hållt flera år :) 
Men nu är det inte det som är frågan, utan billiga, då jag inte har råd med dyrare och kan inte gå runt och ha ont. Kan inte trolla.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Devya]
6/30/16, 8:03 PM
#14

Vad som är skönt för oss behöver inte vara skönt och bekvämt för dig. Det gäller nog bara att testa dig fram.

Personligen föredrar jag en sportbh från h&m. Den är liiite vadderad, täcker bysten bra och håller bysten på plats perfekt. Var inte alls dyr heller då jag köpte den för ca 5 år sedan. Vet inte om de säljer den modellen längre. Men som sagt,  testa dig fram.

Fridaaaa
6/30/16, 8:08 PM
#15

#14 Nej det vet jag och som jag skrev till Hera kan man tipsa ändå om det man tycker är skönt :) 

Inte så lätt att testa sig fram när man måste beställa :/ 
Och vill ha med kupa, tycker inte det är skönt att gå med heltäckande sportbh, vilket är det som finns mest :( 
Kollat H&Ms sida och de har ingen för max 150 kr som är med kupvariant :(

Är skit att man inte kan ha sina vanliga :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Surpan
7/1/16, 7:33 AM
#16

Har du kollat Lindex Flirt-serie? De är vadderade och bygellösa. Väldigt sköna. http://www.lindex.com/m/se/underklaeder/bh/shop-by-fit/flirt/#item0

/Surpan

Fridaaaa
7/1/16, 9:30 AM
#17

#16 Nej dem har jag inte kollat in, tack ska kolla dem! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fridarebecka
7/4/16, 10:26 PM
#18

Så blev det för mig också när jag slutade med p-medel 😮 Använder bh:arna från lindex som #16 tipsade om och tycker det funkar bra 🙂

Fridaaaa
7/5/16, 9:24 AM
#19

#18 Blev en sån i #18 då jag hittade en hemma jag hade glömt att jag hade så slapp köpa två :D Och den fungerar riktigt bra :)
Då vet du med hur hopplöst det är, undra varför det blir så?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Surpan
7/5/16, 11:00 AM
#20

Kul att mitt tips hjälpte :)

/Surpan

Annons:
Fridaaaa
7/5/16, 7:14 PM
#21

#20 Ja tack  så mycket! :) Den var toppen :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: