Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 2868 ggr
Tanjis
6/30/16, 6:23 AM

Segstartad mens. Orolig

Nu är det tredje gången som min mens är segstartad alltså kan det inte vara någon tillfällighet! Jag har varit i ett stabilt förhållande i drygt 6 år, jag använder inte några p-medel och vi använder inte kondom heller, han har alltid varit bra på att dra ut den innan han kommer och tycks inte ha försätter och det har under alla år funkat för oss. I vanliga fall så kommer min mens igång med nästan full kraft första dagen (andra dagen brukar vara värst) och jag blöder i 6 dagar och har ytterst ytterst lite blödning 7e dagen och då är det knappt att jag använder skydd ens. De senaste tre gångerna har första halva dygnet-dygn bestått av jätte lite blödningar, det märks av när jag har kissat och torkat mig med papper och det kommer pytte pytte lite på tampongen så det knappt är nämnvärt, dag/dygn två har det dragit igång ordentligt och är sen som vanligt resten utav menstruationen. Vad kan detta bero på? Ska boka tid med gyn i dag.

Annons:
[silkesnosen]
6/30/16, 8:10 AM
#1

Det hade inte oroat mig, så har jag det alltid, men givetvis kan du tala med en gn vid oro. Din cykel kommer ju att ha sina svängningar genom livet.

H-lena
6/30/16, 8:39 AM
#2

Min mens är likadan den ändras lite då och då. Hade du varit gravid hade du ju inte fått någon mens alls så det är det definitivt inte. 

Sen en liten varning: även om din kille drar ut innan han kommer så finns det en risk att du blir gravid eftersom i den första lilla utlösningen som kommer då en kille blir kåt och får stånd (det är som en liten flytning typ) kan innehålla spermier. Så risken för graviditet finns trots att han drar ut innan han kommer.


Honestyisdead
6/30/16, 9:01 AM
#3

Mensen ändras under livet utan att något behöver vara fel. Du får ju din mens bara lite senare. Jag hade inte oroat mig.

[Devya]
6/30/16, 10:36 AM
#4

Låter inte alls konstigt faktiskt. Min mens har också ändrats genom åren. Tidigare brukade jag ha mens i 9 dagar. Så hade jag det i ca 10 år och nu de senaste åren så har jag endast mens 2-6 dagar.

Upp till toppen
Annons: