Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1897 ggr
[pelan]
6/29/16, 2:52 AM

Mår illa efter oskyddat samlag

Varje gång jag och min pojkvän har samlag utan kondom mår jag illa några dagar efteråt, typ 1 -3 dagar, vissa gånger blir brösten ömma under en längre period och jag får humörsvängningar (typ som pms) etc, jag är inte gravid då jag alltid har fått mens och har fortfarande regelbunden mens. Jag tar inga piller men tänker sätta in en hormonspiral snart. Vi har alltid skyddat sex men några enstaka har vi haft utan skydd. 

Vad beror detta illamående på? är det någon mer som har upplevt detta?

Annons:
OlgaMaria
6/29/16, 9:56 AM
#1

Eventuellt kan det ju vara psykologiskt - att du blir nervös eller tänker på graviditet och reagerar så här. Eller så kan du vara känslig mot sperma. Vissa reagerar typ allergiskt på sperma, från alla eller från vissa individer. Sperma innehåller också en hel del hormoner som kan påverka kroppen. Hur som helst, skydda er om du inte vill bli gravid!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Honestyisdead
6/29/16, 11:21 AM
#2

Låter som något psykologiskt.

[lillelull]
6/30/16, 12:13 AM
#3

Tänker också som ovan sagt att det känns som det är något nervöst tänk efteråt som spökar.
Att du har haft oskyddat samlag ger ju ändå säkert dig tanken att  oj nu kanske jag råkat bli gravid eller liknande och så blir det en psykologisk grej av det hela som gör att du mår dåligt. 
Du får ju se sen efter du satt in spiralen om det återkommer eller inte.
Gör de inte det så vet du ju att det säkerligen var just det.

Upp till toppen
Annons: