Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1581 ggr
Anonym
Anonym
6/26/16, 9:23 PM

Gravid trots p-piller?

Jag började blöda igår efter att jag och min partner hade sex. Kom inte jättemycket men tillräckligt för att pappret blev helt blodigt då jag torkade mig. Trodde först att det var min mens eftersom den borde dyka upp nu men efter det kom det inte mera blod. Idag har bara pytte pytte lite blod kommit (knappt ens synligt på pappret) på morgonen och inget mera nu på kvällen. Jag känner mig uppblåst och har lite "mensvärk" men ingen mens.

Jag har dock ätit två kartor ihop MEN, då jag gör på det viset brukar jag blöda en vecka i förväg innan min mens ska komma och då min mens väl kommer så blöder jag otroligt mycket.  Så att det att det inte kommer alls något blod nu är otroligt ovanligt.

Kan vara värt att nämna att jag har haft väldigt lös mage och ibland diarre under den senaste månaden. Det har fått mig att misstänka att jag kanske har blivit gravid  ändå eftersom p-piller tappar sin effekt om man har dålig mage. 

Imorgon ska jag ta ett graviditetstest eftersom min mens har inte dykt upp och jag börjar på ny karta imorgon. Vill först veta om jag är gravid innan jag börjar på en ny karta eftersom jag vill inte skada fostret (tänker behålla barnet om jag är gravid, så vill inte skada det). Men hur fungerar det här egentligen… Tänk  om testet visar negativt fast jag skulle vara gravid? Är det inte farligt att äta p-piller om jag är gravid? Hur borde jag göra?

Annons:
Fridaaaa
6/26/16, 9:33 PM
#1

Jag tycker det låter mer som ppillrena som spökar för jag kunde få så som du beskriver.
Men gör du ett test om det känns bättre för dig :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anonym
Anonym
6/26/16, 9:38 PM
#2

#1 Mycket möjligt, men eftersom jag har aldrig upplevt det här tidigare så blev jag väldigt fundersam. Egentligen har jag haft lös mage i snart ett års tid nu och diarre någon gång i månaden. Fick reda på den här månaden att jag är laktosintolerant vilket förklarar min dåliga mage. Funderar på ett annat preventivmedel om min mage inte blir bättre.

Men jag ska kolla imorgon. Nästan hoppas på att jag är gravid på ett sätt och på ett annat sätt inte.  :) Det är lite saksamma hur det ligger till.  Glad blir jag oberoende resultatet faktiskt. Vill dock inte skada fostret om jag vore gravid, så därför började jag fundera hur jag ska göra med p-pillret imorgon.

malinal
6/27/16, 5:58 AM
#3

Du får aldrig "riktig" mens med p-piller så mens eller inte är inte ett tecken på eventuell graviditet. Ta ett test om du är orolig men låter som om det är p-pillrena som spökar.

Anonym
Anonym
6/27/16, 8:38 AM
#4

Det var nog p-pillren som spökade. I natt då jag gick på toaletten så blödde det som aldrig förr. :) Allt är i sin ordning isåfall och kul att veta att p-pillren fungerar fast jag jämt har lös mage! :)

Honestyisdead
6/27/16, 11:15 AM
#5

Om du har dålig mage måste du använda annat skydd.  Tex plåster eller ringar. Du är inte skyddad om du har dålig mage eftersom du skiter ut tabletten innan den hunnit verka.

Anonym
Anonym
6/28/16, 8:52 PM
#6

#5 Vanligtvis brukar jag ta tabletten efter att jag har skitit. :D

Annons:
Anonym
Anonym
6/29/16, 9:47 AM
#7

Hmm, hade mens endast en dag och brukar blöda i ca 6 dagar. Det här var ju lite ovanligt. Men jag tippar på att det ändå har något att göra med att jag åt två kartor på raken.

Anonym
Anonym
6/30/16, 10:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Ser ut som om allt är i sin ordning. :)

Upp till toppen
Annons: