Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1154 ggr
Biancaa
2016-06-22 18:41

Vaxa benen

Hej! Jag har många gånger försökt att vaxa mina ben, och har försökt nu igen. Alla säger att det blir såå himla lent när man vaxar sig, och visst blir det lent, men inte helt. Känns på mig som att jag har småsmå hårstrån kvar så att det känns som stubb. Att antingen hårstråna går av eller att jag har kortare hårstrån som inte hänger med.
Kan det vara för att jag inte brukar vaxa mig? Och att det med tiden kommer bli sådär lent som alla säger? Använder mig utav hårdvax och jag vet hur man vaxar.

Annons:
TjockaBerta
2016-06-22 18:46
#1

Har man tunna, finns hårstrån går de av när man vaxar och det blir stubb på en gång. För mig är det också så och lika med epilatorn.

>>>Malum domesticum<<<

Biancaa
2016-06-22 18:51
#2

#1 Har väldigt tunna och fina hårstrån. på vissa delar av mina ben växer det inte ens några hår, de är väldigt glesa. Kanske det blir att hålla sig till rakning då.. :) Tråkigt, verkar så härligt att ha lena ben i 3-4 veckor.

TjockaBerta
2016-06-22 20:22
#3

#2

Jag vet precis hur det känns. Har till och med kastat bort pengar och vaxat på salong för att få lena ben. Dag 2 stubb igen 😭

>>>Malum domesticum<<<

OlgaMaria
2016-06-22 20:43
#4

Själv tycker jag rakning är bästa metoden. Vaxning och epilering ger mig hårstrån som växer inåt eller som "fastnar" under igenväxt hud. Det blir himla knasigt i flera veckor. Så rakning är bäst.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
2016-06-23 11:51
#5

#4 Jag tycker likadant. I två år höll jag på med epilering och plötsligt kom en massa inåtväxande hår den sista tiden. Benen var fulla med sådant och det såg förfärligt ut. Tog 2 år att få mina ben i skick igen och sen dess har jag endast hållt på med rakning.

Upp till toppen
Annons: