Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 684 ggr
Tussenskönan
2016-06-21 20:35

Försenad mens

Det är såhär att jag brukar inte ha exakt på dagen regelbunden mens men brukar vara ca 3 dagar mer eller mindre. Den senaste tiden har jag använt mig av en app för att ha bättre koll på min menscykel. Innan har jag haft extremt dålig kolla när jag haft mens osv.  Men brukar ungefär var men fyraveckors mellanrum plus minus tre dagar. Förra månaden kom mensen med inte ens tre veckor emellan varandra. Den mensen var och väldigt konstig. för de första brukar jag känna av i magen när jag är på väg att få mens men den gången gjorde jag inte det. De blödde väldigt lite första timmarna blöd de endast när jag var på toan och torka mig. Sen började e blöda lite mer.  Men blöd mindre än vanligt och kortare än vanligt. Tänkte inte så mycket mer på det. Men nu är min mens ca 12 dagar sen plus minus tre dagar då :O Jag har gjort ett test som vissa negativt. Jag och min partner använder oss av kondom och vad jag vet har ingen spruckit eller nått liknade. Nu undrar jag hur jag ska gå tillväga? Ska jag ta ett till test och se? Jag är stressad på jobb kan de ha med saken att göra?

Annons:
cissi_1993
2016-06-21 20:39
#1

kan det vara stress? eller sjukdom? då brukar min bli sen annars kan du ta ett till men ta då på morgonurin då det brukar vara starkare hormoner i de och ha lättare för att visa på en graviditet

Tussenskönan
2016-06-21 20:46
#2

Joo är stressade så hoppas på det. Men har varit stressade, deprimerad osv förut utan att mensen blivit sen, men är väl olika? Jag hoppas ju inte på graviditet och känns inte som förutom att mensen är sen. Har aldrig varit med om att de varit så här sen förutom när jag var gravid en gång innan (gjorde abort då, men gör nog inte det igen).  Vi har därför varit noga med kondomerna men ingen preventivmedel är ju 100%.

Tussenskönan
2016-06-21 20:47
#3

Hur länge ska jag vänt om den inte kommer eller ett test visar positivt innan jag kontaktar någon? och vem i så fall?

cissi_1993
2016-06-21 20:49
#4

nej inget är 100% ta ett till som sagt på morgon urin visar inte de något är det nog stressen eller om den skulle dröja väldigt länge kan du ju går till vårdcentralen och kolla så det inte är något annat

Upp till toppen
Annons: