Annons:
Etikettsexualitet
Läst 1421 ggr
Blanksteg
2016-06-20 14:27

"Övergrepp"?

Anser ni att det är ett slags "övergrepp" (även om det inte räknas som sådant enligt lagen) om ens sexpartner tar bort kondomen under ett samlag utan ens samtycke/medvetenhet om det?

Mitt ex gjorde så. När jag först fick reda på det efter ett tag (några veckor senare kanske - han berättade det, för att, resultatlöst,  vinna ett argument och slippa kondom) så hävdade han att jag var med på det för att han tyckte sig se att jag nickade med huvudet eller nåt när han frågade om vi kunde köra utan. Har inget minne av att han frågade, men det kan han nog ha gjort. Men om jag hade samtyckt så hade jag mints det, och jag skulle ha tagit ett dagen efter-piller efteråt och testat mig för könssjukdomar tidigare efteråt.

Om jag hade varit medveten om att han inte hade på sig kondom under samlaget (enligt honom handlade det bara om några få minuter) så hade jag ju inte samtyckt till själva samlaget heller.

Min ilska över detta har bara blossat upp nu igen för att jag misstänker att jag kanske kan ha fått ett utbrott nu av kondylom eller herpes nu i samband med antibiotikabehandling (för infekterat sår på foten). Behöver ju inte vara han som smittat mig iofs, men jag har inte haft oskyddat sex med någon annan.

Annons:
Kyllan56
2016-06-20 14:41
#1

Ja det är definitivt i min bok ett övergrepp! Du får ursäkta men jag tycker din pojkvän är en respektlös och egoistisk man! Har du fått det du misstänker och inte haft oskyddat sex med någon annan är det med all sannolikhet han som smittat dig. 

Att han inte vill ha kondom visar på stort riskbeteende. Då är ju också risken att han smittats av någon annan stor!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Blanksteg
2016-06-20 14:53
#2

Lyckligtvis är han inte min pojkvän längre. Har blockerat honom på FB och telefonen sedan länge. Han har uppenbarligen inte fått någon sexualundervisning och inte varit smart nog att läsa på själv om sex, sjukdomar, graviditet, osv. Han tror inte att man kan bli gravid heller vid avbrutet samlag, och vet knappt vad försats är för något. Jag var tydligen den första tjejen som han haft diskussion med kring skydd och risker med sex. Kan säga att han är 30 år..

Jag testade mig såklart så fort jag fick reda på det, men hade inget av det som testades. Herpes och kondylom testades ju inte.

Om det visar sig att jag har kondylom eller herpes så lär jag avblockera honom på telefonen, skicka ett sms och berätta att han möjligtvis har kondylom, och sedan blockera honom igen.

Det är en vårta/blåsa/finne/eller nåt jag har vid analöppningen (svider, gör ont och kliar), och analsex har jag ju inte haft. Men har läst att kondylomvårtor kan uppkomma lite varstans.

Min idioti i det hela är att jag inte dumpade honom så fort han började tjata om att få slippa kondom.

Kyllan56
2016-06-20 15:20
#3

#2 Det gläder mig att du gjort dig av med honom!🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[Devya]
2016-06-20 17:49
#4

Kondom skyddar förstås ändå inte mot kondylom och herpes, även om det kan minska risken en aningen.

Troligtvis skulle du ha fått det fast ni hade använt kondom.  =/

OlgaMaria
2016-06-20 20:35
#5

Det är inte en hemorrojd du fått? Och håller med om att det inte är ok att göra så.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Blanksteg
2016-06-20 22:15
#6

#4 Nej, precis. Kan ju också ha fått det av någon annan. 

#5 Nja, tror inte det. Eller vet inte hur en sån ser ut, eller hur liten en sådan kan vara. Den finne/vårta/blåsa/whatever jag har är typ bara kanske 2 mm stort.

Får besked om det i morgon hos barnmorskan.

Annons:
Blanksteg
2016-06-21 21:59
#7

Det var inte kondylom! Eller hemorrojd som jag också misstänkte i början. Det var bara ett inåtväxande hårstrå :) 

Just typiskt att jag fick det nu i samband med antibiotikan. Läste att kondylom kan blossa upp med besvär när man tar antibiotika och har nedsatt immunförsvar, så drog ju lätt den felaktiga slutsatsen att det kanske var kondylom jag hade.

Honestyisdead
2016-06-21 22:33
#8

Det var ju tur :)

OlgaMaria
2016-06-22 12:03
#9

Skönt att det var något så "enkelt" :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Blanksteg
2016-06-22 14:44
#10

Ja verkligen :) Barnmorskan klämde sönder "finnen", och idag gör det knappt ont längre :)

Upp till toppen
Annons: