Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 655 ggr
Larissa
6/12/16, 8:15 PM

sluta med p-piller

Hej!

Jag har sedan en vecka slutat ätit mina p-piller (Cilest 28) som jag ätit i 1,5 år, sen jag var 16. Började aldrig på en ny karta efter "mensveckan" så har inte ätit några på 2 veckor alltså med sockerpillerveckan inräknad.

Funderar lite över eventuella biverkningar när jag slutat med dem..Kommer mensen att bli rubbad och jag kommer få mens nu igen?

Mina bröst växte mycket det året jag började med dem, 2 kupstorlekar vilket resulterade i en hel del bristningar och jag undrar lite om det var pga p-pillrena eller om det var naturligt, för i så fall kommer ju brösten *gå tillbaka' nu, och jag bryr mig  inte alls om jag får mindre bröst, är bara lite orolig att om de går tillbaka i storlek att de blir super hängiga nu eftersom huden har töjt ut sig ganska mycket.

Lite dumma frågor kanske men oroar mig lite.

Annons:
Honestyisdead
6/12/16, 8:18 PM
#1

Brösten växte säkert naturligt.

Hur det blir med din mens går inte att svara på. Det får du se. Är olika från person till person.

Zacinca
6/12/16, 10:06 PM
#2

Min mens kom tillbaka direkt, men det är olika för alla. Har också fått mycket finnar sen jag slutade äta p-piller, men vet inte om det är på grund av det. Märkte efter några veckor att jag mådde bättre psykiskt, och sexlusten kom tillbaka. Lycka till!


[Devya]
6/13/16, 7:43 AM
#3

Du behöver nog inte alls bekymra dig över dina bröst. Om de blir mindre och börjar bli hängiga så har det nog mera att göra med viktnedgång och gravitation. :)

Upp till toppen
Annons: