Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 964 ggr
Antylic97
6/10/16, 2:22 PM

Bli av med mensen??

Har pstav och inte haft mens på flera månader, SJÄLVKLART kom den nu då jag tar studenten om en vecka.. Tror inte att den hinner försvinna då den brukar vara rätt långvarig så jag undrar om det finns några knep? Vet att det egentligen inte går men är villig att prova allt, dricka massvis med vatten, köpa tabletter på Apoteket, vad som helst. Tack på förhand

Annons:
Hoseok
6/10/16, 2:24 PM
#1

Gör det bästa av situationen. Har mensen börjat så kan du inte riktigt "avbryta" den. 

Vad är det stora problemet med att ha mens under din student?

Antylic97
6/10/16, 2:32 PM
#2

Det är egentligen inget problem så, det hade bara varit skönt att slippa tänka på det under dagen.

Hoseok
6/10/16, 2:40 PM
#3

Om du har menskopp eller tampong så kan de ju sitta inne ganska länge utan problem! :) Då behöver du ju inte tänka på det.

Det sistnämnda är nog bättre när det gäller att sitta i länge. Man brukar säga max 8 timmar, och då är det ju extremfall (typ över natten).

OlgaMaria
6/11/16, 10:30 AM
#4

Jag tror menskopp får sitta max 12 timmar. :) Men det beror ju på hur mycket man blöder. 

Jag tycker i alla fall också du ska försöka släppa tankarna på att bli av med mensen. Gör det bästa av situationen och låt kroppen göra det den behöver. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Tisstassen]
6/11/16, 12:31 PM
#5

Menskopp! Jag har använt min nu en period och är supernöjd! Lite klurigt hur man ska få in och ut den i början men man lär sig! Jag skulle kunna ha i den 12 timmar utan problem egentligen, det kommer ju mycket mindre än man tror liks :) dock kanske inte så bra å ha den 12 timmar hela tiden… Men är ju skönt å ha i under studentdagen!

Upp till toppen
Annons: