Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1466 ggr
X2015X
6/7/16, 11:53 AM

utebliven mens, vanligt?

Hej

Jag skriver här för att jag nog är rätt lat. Jag planerar absolut ingen bebis. Har avbrutet samlag då jag inte tål preventivmedel, samt utan kondom för att killen ogillar. Med tanke att blir de så blir de. Om ni förstår. De är inget vi planerar med andra ord, men fastnar någon liten en i ägget så blir de så.

Nog om de. Jag har aldrig haft en utebliven mens. Jag är nu 25 år och har haft mens i 11 år. Regelbunden sen dag 1. 

Har dock en sjukdom sedan 1 år tillbaka och går på medicin sedan dess. Men är de vanligt med utebliven mens som alla påstår att de är. Förstår att de kan ske när man är stressad osv. Men jag lever som vanligt, no stress och lyckligare än någonsin. 

Dum fråga iofs. Men vill bara veta om de är många som upplevt att mensen försvunnit någon månad. Förra mensen var bara 3 dagar och ytterst lite blod. Vilket också är ett undantag för mig. 

Man kan ju köpa gravtest ja vet. För att utesluta de ena. Men innan jag gör de vill jag vänta och se om den dyker upp. Mår bra i övrigt. Bara nyfiken på om de är vanligt och om för hur många som de faktiskt har hänt. Er med väldigt regelbunden mens då vill säga.

Ha en bra dag

Annons:
Djungelvrål.
6/7/16, 11:57 AM
#1

Jag har alltid vetat när min ska komma. även om den inte kommit på exakt samma datum varje månad har jag alltid kunnat känna när jag ska ha den. 
Jag har dock aldrig haft en utebliven mens trots stress och annat som kan påverka kroppen.

Men ja, stress och dyl. kan påverka din mens. Bästa hade ju varit och kolla upp det och i framtiden använda kondom trots att killen inte tycker om det. För du kan bli gravid av försatsen. Ett anat tips är kopparspiral som är hormonfri. :)

[Klave]
6/7/16, 12:13 PM
#2

Jag har diverse ångest och stress problem och det påverkar min mens väldigt mycket. Ibland kommer den en vecka sent, ibland blöder jag mycket, ibland lite, mensvärken påverkas också och är väldigt varierande. Jag har också haft utebliven mens några fåtal gånger. Eftersom du inte använder preventivmedel så hoppas jag du och din partner pratat om vad ni skulle göra ifall du blev gravid då många som inte skyddar sig gör det och sedan hamnar i en jobbigare situation än tänkt. Sen kan jag rekommendera p-dator. Då slipper du alla typer av hormoner. Men även kopparspiral kan ju vara ett alternativ.

IaMiaMaria
6/7/16, 4:45 PM
#3

Ja det är väldigt vanligt. Fast man har helt regelbunden mens så kan den hoppa över av vilken orsak som helst och bland finns ingen orsak, kan vara så att man inte släppte nåt ägg den månaden eller som sagt så ingen orsak som helt. Så behöver inte betyda sjukdom, stress, medicinpåverkan eller bebis. Eller så finns då nån enkel förklaring som man aldrig kommer få veta. Men bästa sättet för att få mensen ibland är att ta ett gravtest och visar det negativt så kommer mensen dan där på haha, då slappnar kroppen av (om man inte vill att det ska va positivt) så har det iaf varit för mig och nej det är inte vetenskapligt bevisat ;)

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[Ulvarsdotter]
6/8/16, 10:39 AM
#4

Min hoppar över eller så skjuts ägglossningen upp ibland och det har varit i samband med stress. En gång var min morgontemperatur väldigt låg i två dagar (borde fått mensen första dagen tempen var låg) och när den kom på tredje dagen med låg temperatur så var mensen "gammal" och varade inte så länge. Kroppen kan göra lite allt möjligt :) Jag kan rekommenderar Natural cycles - så vet du vilka fem dagar i varje cykel du är som mest fertil och kan vara lite försiktigare just de dagarna :)

OlgaMaria
6/11/16, 10:36 AM
#5

Jag har inte haft någon utebliven mens sen i tonåren under de första åren jag hade mens. Försenad mens har jag haft några gånger. Har i övrigt väldigt regelbunden mens. Så när jag haft utebliven mens har det varit pga graviditet.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

oh-la
6/11/16, 11:12 AM
#6

Har inte heller haft utebliven mens de senaste 15 åren. När jag hade det berodde det på att jag va gravid. Med tanke på att du har oskyddad sex skulle jag säga att graviditet är det första du bör kolla upp.

Annons:
Upp till toppen
Annons: