Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1173 ggr
Snuffles
2016-06-06 17:52

byxor för korta personer

någon som vet några bra? de får ej vara dyra

älskar att vara kort men det är irriterande när jag måste vika upp alla byxor och dra upp dom ända upp till naveln för att det blir veck annars 😐

Annons:
vendelay
2016-06-06 17:58
#1

Vad är dyrt för dig?

Jag har ju lyckats hamna i en kropp med korta ben och enorm rumpa så jag har alltid jättesvårt för byxor. De enda som jag testat som faktiskt funkar med längden i benen är super flex från BikBok men de är, enligt mig, väldigt dyra och håller inte speciellt längre om du har lår som "nuddar" varandra. Annars är ju leggings jättebra, åtminstone för mina ben.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Snuffles
2016-06-06 18:15
#2

#1 typ över 250?

leggings känns för naket :/

vendelay
2016-06-06 18:42
#3

#2 Sorry, då har jag inga tips.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

obstitant
2016-06-06 21:16
#4

Jag är kort och måste lägga upp nästan alla byxor (det är ganska enkelt att sy själv om man har en symaskin och kan hantera den, men annars kan man lämna in och få det gjort för nån hundring), men vissa större butiker har också byxor i olika längder! Har inte sett det så ofta i Sverige (möjigen på Axelssons?), men t.ex. Debenhams har ofta det. Sen är det ju knepigt att köpa byxor på nätet när man inte vet hur de passar, men men.

smellcaramell
2016-06-06 21:59
#5

jag får alltid sy upp mina jeans jag köper för det är väldigt sällan butikerna har 30" långa här, oftast är det 32" som gäller och då får jag sy upp de. 5cm/butiken syr upp dem. Enda gången jag sluppit var när jag köpte ett par jeans m dragkedja i benen på JC, då fanns det 30" långa.

Djungelvrål.
2016-06-07 11:58
#6

Ett tips är att kolla efter ankelbyxor. Toppen för oss kortare, för då blir som lagom långa 😂

Annons:
Gaara
2016-06-08 18:23
#7

#6 Håller med dig! :) Köpte ett par ankellånga Wr.up från mitt jobb förut. Tänkte att de nog skulle bli i precis rätt längd för mig då paret jag köpte i fullängd hade en hel del till övers vilket iof inte störde då de bara korvar sig längst ned liksom, men ändå. Det roliga var bara att när jag vecklade ut byxorna och tittade på dem så blev jag full i skratt, för det såg ut som ett par barnbyxor eller nåt en dvärg skulle ha på sig. Så jag antog att de nog skulle vara liiite kortare än fullängd för mig. Du må tro att jag kände mig lite snopen när de satt perfekt… Och enligt min pojkvän så ser alla mina byxor ut som barnbyxor för honom pga längden. X')

Upp till toppen
Annons: