Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 913 ggr
Blanksteg
6/4/16, 12:56 PM

Flytningar? Spricka?

I morse så märkte jag att det rann någonting på mina ben, från underlivet. Trodde först att jag höll på att kissa på mig helt omedvetet. Men det var helt genomskinligt och vattnigt och luktade inte urin, eller något alls. När jag torkade mig märkte jag även att det var pyttelite blod på pappret. Hade fingersex igår. Så kanske blivit en spricka? Gör dock inte ont och svider inte. Men den där vätskan förstår jag inte. Flytningar? Brukar inte få så vattniga flytningar. Fast… igår hade jag iofs ganska mycket flytningar, då jag har min fertila period just nu och ägglossning.

Och, jag får ganska ont när jag eller någon rör på området mellan slidöppningen och analöppningen. Jag antar att det är en spricka? Det har varit så ganska länge, flera månader. När jag var hos barnmorskan för ett par månader sedan så såg hon att jag hade en spricka, men vet inte om den gått bort nu eller om det är den som nu fortfarande finns kvar och gör ont.

Jag ska ringa och boka en ny tid hos ungdomsmottagningen för undersökning, men tänkte att någon här kanske haft liknande problem.

Igår kväll så fick jag även en blåsa innanför överläppen. Den gick bort efter 2-3 timmar. Hade under något dygn också för 2-3 dagar sedan lite blåsor på gommen, som gick bort efter en dag. Gjorde inte ont eller så. Gick till tandläkaren som inte kunde se något onormalt. Blåsan igår gjorde bara lite ont om jag tryckte på den. Har haft en förkylning som är över nu, så kanske var därför. Har inte haft feber, och har inte haft blåsor tidigare, förutom en liten blåsa jag får ibland precis under tungspetsen.

Annons:
Blanksteg
6/4/16, 2:11 PM
#1

Kan ju vara vestibulit, som jag nämnt i en annan tråd. Kände efter lite förut, och det gör ont även vid slidöppningen när jag drar i den lite. :/

Sarah
6/5/16, 6:51 PM
#2

Man kan ha vattniga flytningar vid ägglossning. Så inget konstigt :)

Upp till toppen
Annons: