Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 729 ggr
Anonym
Anonym
2016-06-01 14:51

Mens länge

Glömde ta 3 p-piller och fick mensen, lite innan en månad hade gått sen jag hade förra. Har tagit p-pillrena varje dag ända sen dess, har inte missat något. Problemet är att jag har haft mens i 3 veckor nu. Det har inte varit så mycket och det har inte gjort ont, men det är så jobbigt att behöva använda mensskydd så länge. Tror att det håller på att försvinna nu men varför har det hållit på så länge?

Annons:
vendelay
2016-06-01 16:58
#1

Jag vet inte men är det inte så att vissa får mer eller mindre mens av p-piller? Jag har för mig att någon berättade att hon hade fått mens i typ 3 månader när hon gick på p-piller. Annars kan det bero på din ålder, hur länge du haft mens och en massa andra saker. Troligen inget farligt alls men ring UMO eller Vårdguiden om du är orolig 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Tibonnanj]
2016-06-01 21:42
#2

Jag va med om samma sak en gång. Jag tröttnade på "mini-mensen" som aldrig tog slut, slutade med p-pillren, lät mensen komma och ta slut, sen började jag ta dom igen. Tror blödningen är så liten och håller på så länge för att man tar p-piller.

När jag gjorde mitt uppehåll från pillren så fick jag i alla fall en ordentlig mens och sen va det bara att börja om några dagar senare. Det här va några år sen och jag fick inga besvär av det.

Anonym
Anonym
2016-06-01 21:43
#3

Det verkar som att det är slut nu iallafall, äntligen. Tack för svar!

Upp till toppen
Annons: