Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 1108 ggr
Anonym
Anonym
5/31/16, 11:09 AM

Uppblåst mage samt smärtor?

Funderar på vad min kropp håller på med. Blir så trött på att ständigt springa runt och känna mig uppblåst. Får smärtor i magen titt som tätt. Kan inte riktigt avgöra vart. Stickningar / huggningar i området vid livmodern. Men negativt grav test. Har varit såhär över 2 månader nu. Och de blir inte bättre. Tänkte om kroppen försökte återhämta sig efter hormonspiralen som den försökte skicka ut. Men de blir som sagt inte bättre. Har väldigt dålig erfarenhet av sjukvården. Är van att åka in sitta flera timmar för att sen gå därifrån och fortfarande inte veta vad som är fel. Så jag åker gärna inte in om de inte är akut. 1177 kommer inte ens på tal att ringa för där är dem så jäkla snäsiga och har då aldrig kommit med något vettigt när jag ringt. Onödigt att ringa när de enda svar man får är "ring vårdcentralen eller åk in till akuten" de kan jag då berätta för mig själv. Tänker inte sitta i telefonkö för att få höra det. Men frågan är , de finns ju så mycket sjukdomar och grejer som kan bråka med magen. Är de någon här som känner igen detta? Jag ser väldigt uppblåst ut och är spänd som sjutton över hela magen när de väl kommer. Och eftersom jag fött barn en gång så har jag gott om uttöjt skin vid magen så jag ser gravid ut till och med… Hoppas någon har någon idé i alla fall :( så less på detta nu!

Annons:
Honestyisdead
5/31/16, 11:13 AM
#1

Allergi mot mjölk och andra saker kan ge dessa symptom. 

Tyvärr har du inget annat val än att boka tid på Vc om du vill ha svar på vad som felar.

Anonym
Anonym
5/31/16, 11:18 AM
#2

Har varit känslig mot mjölk i samband med graviditeten men de försvan. Har ätit både glass och druckit mjölk utan problem sen dess. Så vidare de inte försvann för att komma tillbaka. Men äter/dricker inte mjölkprodukter varje dag heller. :/ Har varit till vc flera gänger angående detta. Fortfarande inget svar på varför. Blev även skickad till gyn å dem hitta inte heller något konstigt. Är inte gasig heller. :/

Honestyisdead
5/31/16, 11:30 AM
#3

Gluten?

Åsa S
5/31/16, 11:32 AM
#4

Vilken typ av undersökning gjorde gyn? Om de bara använde den där staven så kan de missa saker på ex. äggstockarna för vissa saker syns inte så bra med den. Min första gyn sa jag hade ett ofarligt men stort myom inget att oroa sig för han skickade mig vidare till deras kirurger för titthålsoperation. Inför operationen gjordes  en bättre undersökning med andra apparater det visade sig att det var en 1kg cysta på ena äggstocken som ev. kunde vara farlig så de bokade in mig på en mycket större operation än vad som tidigare var planerat så gynekologer kan inte alltid dagnosticera allt med en vanlig grundundersökning.

Honestyisdead
5/31/16, 11:40 AM
#5

#4 1kg? Jäklar! Det borde gyn ju känt utanpå till och med!

Åsa S
5/31/16, 12:06 PM
#6

Han såg ju att det var något stort men han trodde det ju var myom. Hade han tagit ett sånt där ultraljud som man använder på gravida så hade han sett bättre men jag tror inte han hade så mycket avancerad utrustning. Finns många läkare som inte är så bra med det där med gynekologiska delarna. Hamnade på akuten några gånger med urinstopp för jag var ju inte bara svullen om buken utan cystan tryckte av urinvägarna några gånger. Alla läkare jag mötte på akuten på 3 olika sjukhus trodde inte på mig att jag hade gynekologiskt problem, inte ens när jag fick urinstopp 1v innan min operation och jag förklarade hur stor cystan var så trodde hon mig utan vägrade släppa ut mig från akuten efter de satt in katetern, hon ville få chans att hitta var felet var så hon gjorde en massa prover, hon höll mig kvar i ytterligare 6timmar på akuten för att hon skulle bevisa att en cysta på äggstocken inte kunde stänga av urinvägarna. Hon hittade inget.

Annons:
Anonym
Anonym
5/31/16, 12:17 PM
#7

Jag misstänker själv att de är en tarm som krånglar. När jag väl får gaser eller behöver gå på toa för nr 2 så kan jag få så sjukt ont i magen. Och när läkaren klämmer på magen runt troskanten (för att förklara lättast vart på magen) så gör de jäkligt ont. Därav trodde han att de var de kvinnliga delarna. :/ Haft problem fram och tillbaka sen förlossningen som är 1,5 år sedan snart 2 år. Läkaren träck och klämde bara. Sen skickade han mig till gyn. Dem kände också först. Och gjorde vaginalt ultraljud. Inget såg konstigt ut med den. Fanns inga cystor eller något som han kunde se. Han kände även på äggstockarna och runt livmodern men kunde inte heller hitta något. :/

Anonym
Anonym
5/31/16, 12:19 PM
#8

Gluten tror jag inte heller. För jag har aldrig haft några problem förr. De kom i samband med efter förlossningen. Jag var förstoppad så gott som hela graviditeten. Fick till och med föda med förstoppning som suttit i 3 dagar som fick sitta i ytterligare 2 dagar innan dem hjälpte mig med de på BB. I 4 dagar kämpade vi med att få hela stoppet att släppa. :/

Upp till toppen
Annons: