Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 3063 ggr
Chiquita_animal
2016-05-31 06:31

Bula i huvudet

För några månader sedan (max 4) så upptäckte jag att jag hade en bula i huvudet. Den var väldigt stor och gjorde ont och min mamma sa att det säkert var en finne som skulle försvinna av sig själv. Det gjorde den inte. Den krympte ett tag, framförallt efter en varm dusch men det är fortfarande kvar och gör ont. Om man rör på den så kan man typ "flytta" lite på den. Ibland släpper den även ut någon slags vätska t.ex när jag vakna på morgonen eller när jag försöker klämma den (dålig vana, jag vet) men det verkar som det inte hjälper, man skulle kunna säga det är som en blanding av en finne, blåsa och bula? Jag var även hos skolsystern och hon sa att hon inte visste vad det var och sa att jag skulle hå till en läkare och kolla upp det. Det tänker jag också men jag ville först kolla om ni visste. Tacksam för svar!


Annons:
obstitant
2016-05-31 11:25
#1

I min familj har alla tagit bort "fettknölar" i huvudet, de brukar iofs inte vätska men jag misstänker att det är samma sak. Jag tror det är på sätt och vis som en finne, en talgkörtel som blir tilltäppt och växer till sig. De är enkla att ta bort, det görs på vårdcentralen med ett litet snitt och lokalbedövning. Största nackdelen om man har långt hår är att man måste raka en liten fläck! 😮Sen om det är nåt som verkar skumt med den antar jag att de skickar den på analys, men såna här knölar är rätt vanliga.

Bara att boka tid på vårdcentralen för att ta bort den alltså!

Chiquita_animal
2016-05-31 13:20
#2

#1 Nu när du säger det så är det ju mest sannolikt att det skulle vara en sådan fettknöl. Men jag tyckte det var så konstigt att jag bara helt plötsligt fick en i huvudet, just huvudet? Jag har aldrig haft något liknande och så stort. Någonting jag också undrar är just nu så finns det inget hår på fettknölen, det är tomt där vilket gör mig rädd. Kommer håret växa ut igen om man tar bort den och kommer det att synas ärr? Jag har inga problem att klippa bort hår i vägen så länge det kommer tillbaka då mitt hår är rätt långt.


obstitant
2016-05-31 17:07
#3

Att det inte växer hår på den beror förmodligen på att den sträcker ut huden så att hårsäckarna kommer mycket längre ifrån varann. Det kommer att bli ett litet ärr, som inte kommer att synas under håret, på den lilla fläck där håret är rakat kommer det att växa ut igen så det kommer ju att bli en tofs som är kortare än resten ganska länge.

[AnimeV4]
2016-05-31 22:24
#4

Min sambo har också något liknande. Ska få iväg honom till vårdcentralen!

Upp till toppen
Annons: