Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 1204 ggr
Anonym
Anonym
2016-05-26 15:55

Kondylom/Gardasil

Jag åkte på influensan för ungefär en vecka sedan, om det nu har något med saken att göra.. Men i alla fall så såg jag idag att jag har som två runda skinnflärpar på den ena inre blygdläppen. Det ser inte ut som klassiska kondylomvårtor, om man googlar på kondylom. Snarare ser det ut som "skin tags", om man kollar på de bilderna som dyker upp när man googlar. Den ena är kanske 2 mm stor och den andra är något mindre. Direkt tänkte jag att det var kondylom, men sen kom jag på att jag ju faktiskt har vaccinerat mig med Gardasil och det skyddar ju mot många HPV-virus. 

Sedan testade jag att hålla äppelcidervinäger mot "vårtorna", och dom blev inte vita. Jag tryckte också dit en bomullstuss med äppelcidervinäger som jag haft i några timmar nu, men när jag kollar under tussen är dom fortfarande inte vita? 

Jag har ringt gyn men dom tycker inte det är något akut och bokade in en tid om några veckor.

Annons:
Anonym
Anonym
2016-05-26 15:57
#1

Så det jag undrar är alltså om det kan vara något annat än kondylom? Om gardasil skyddar mot kondylom? Och om kondylomvårtor alltid blir vita när de utsätts för vinäger/ättika?

[AnimeV4]
2016-05-26 16:04
#2

Ring 1177 eller en sexualmottagning. Har du inte koll på vilka som finns nära dig kan du logga in på Mina vårdkontakter och söka🙂

Anonym
Anonym
2016-05-26 16:08
#3

#2 Har ringt ungdomsmottagning, dom sa "använd kondom och avvakta i två veckor för att se om det försvinner", och sen ringde jag en gynklinik som gav mig en tid om flera veckor. Men jag är orolig och vill ändå ha svar nu, och vill ju också veta om jag är smittsam med tanke på min nyfunna pojkvän… kanske ska testa 1177 också

[AnimeV4]
2016-05-26 16:33
#4

#3 Okej, då förstår jag problemet. Väldigt trist att du behöver vänta sådär :/ Hoppas att du får bättre lycka hos 1177 eller en annan mottagning!

Upp till toppen
Annons: