Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1601 ggr
Anonymos
2016-05-20 16:05

Behöver bindor - slut på pengar!

Jag har väldigt ont om pengar, just nu 0 kr på kontot. Är en fattig student och likt andra kvinnor, är det den veckan i månaden jag behöver bindor. Finns det något ställe man kan få tillgång till gratis bindor, helst idag? Vet knappast annars inte hur jag ska få till det. 😕 Har ingen jag kan låna pengar av. Har inte så mycket kontakt med släkt eller vänner, att jag kan fråga om sådant. 

Detta känns riktigt kasst. Får köra med toalettpapper, men det funkar inte i längden. 😕 Tänkte om ni vet om man kan kontakta sjukhus och få gratis eller nåt? 

Mensskydd i allmänt borde vara gratis!😡

/Anonymos

Annons:
Zolah
2016-05-20 16:09
#1

Ungdomsvårdtagningen brukar ge bort, finns online men det tar ett tag innan man får ngt.

du kan ju jaga pant, då kan man ju få tag iafl på billi bindor. eller akut sälja saker? var i landet bor du?

ibland kan man också hitta ösnkas/skänkes/godtages facebook sidor där man kan fråga efter diverse, så bindor via där kan ju funka MEN då måste du ju visa vem du är oftast för att fråga om ngt

Therese
2016-05-20 16:19
#2

Hjälper inte dig nu och det är ob och inte bindor, men vill tipsa ändå. https://www.ob.se/bestall-ett-gratis-produktprov-fran-obr

Håller med ovan, sälj något, panta flaskor osv. Fråga någon vän om någon har och kan dela med sig av?

Anonymos
2016-05-20 16:39
#3

Jag har redan pantat lite burkar, men fått in 10 kr. =/

/Anonymos

Zolah
2016-05-20 16:48
#4

Fortsätt rota vidare, några kronor till så kan du köpa dom billigaste.

Folk lämnar pant lite varstans i städerna, så det är bara kolla runt :)

Här hos oss så samlar vi på oss massa pant/små mynt om det skulle skita sig senare någon gång.

Tant Grön
2016-05-20 16:54
#5

ICA basic bindor kostar under 10 kr.

Anonymos
2016-05-20 17:36
#6

Lyckades få in till ett paket bindor.

/Anonymos

Annons:
Therese
2016-05-20 18:03
[Klave]
2016-05-20 20:19
#8

Har du råd i framtiden skulle jag råda dig att investera i en menskopp. Håller minst 10 år och då kan man alltid vara säker på att man har skydd hemma. Billigare i längden också.

vendelay
2016-05-20 20:43
#9

Vart bor du?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Ria74
2016-05-21 11:35
#10

Kolla om det finns en stadsmission i din stad eller i närmsta stad. Dom brukar kunna ge bindor, tvål, tandborste och tandkräm om det kniper.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: