Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 837 ggr
Anonym
Anonym
2016-05-17 21:42

Trött på allt

Vet inte riktigt vart jag ska vända mig så skriver här för att få skriva av mig lite. 

Känner mig bara så fruktansvärt trött på allt. Skolan går åt helvete, livet går åt helvete. 

Har alltid haft ett väldigt bra liv med lätt i skolan, många vänner och  bra kontakt med familjen. 

Nu på senare tid har allt detta förändrats. Haft en superbra praktikplats som jag sumpat chansen på genom att jag inte kommer upp ur sängen på morgonen så jag kommer alltså inte iväg. Kommer gå ut skolan med ofullständiga betyg då jag inte tagit tag i allt plugg(om jag ens får ta studenten vill säga). Vet inte ens om jag får gå kvar sista månaden eller om jag skrivs ut. Vet inte heller hur jag ska förklara för min lärare och rektor varför det är såhär. Känns som om ingen skulle förstå överhuvudtaget om jag försöker berätta. Jag har även diagnoser som gör att jag inte fungerar "normalt" så att säga. Tar inga mediciner för tillfället tyvärr. 

Vännerna har försvunnit då jag inte vill göra något längre. Ligger helst och stirrar upp i taket och vill inte gå utanför dörren. Livet känns inte värt att leva längre alls. 

Hemma är det tyvärr mest bråk då jag ofta ljuger om varför jag inte vart iväg till praktiken och sånt. 

Vet inte vad jag ska göra. Vet inte vart jag ska vända mig för att få hjälp för det här måendet går inte längre.

Annons:
Honestyisdead
2016-05-17 21:48
#1

Börja med skolkuratorn. Denne kan sedan slussa vidare dig.

Anonym
Anonym
2016-05-17 21:55
#2

Vad jag vet så är våran kurator sällan där så jag hinner nog inte träffa denne innan studenten tyvärr

frejaspluto
2016-05-17 22:02
#3

BUP sök till dom. Dom är bra min bäste väns dotter går där för hennes liv är nog som din,,,,

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Honestyisdead
2016-05-17 22:22
#4

#2 Tyvärr är det nog så att den hjälp du behöver inte hinns innan skolan är slut. Men kontakta din vårdcentral eller stället där du fick dina diagnoser. 

Betyg kan man alltid läsa upp. Det viktiga just nu är att du får hjälp med ditt mående.

Anonym
Anonym
2016-05-17 22:29
#5

#3 Är tyvärr för gammal för bup då jag är 20. 

#4 Ska ringa min vårdcentral imorgon och höra vad dom kan göra.

frejaspluto
2016-05-17 23:57
#6

Ok, 😔, Maria ungdom då? Tas det emot , tanke på åldern. Vårdcentralen , husläkare eller en som du kan välja eller dom. Det är bra om du kan få läkarutlåtande. Och därifrån gå vidare. Du kan om du har chans gå om sista året ???? eller ta sabbatsår och plugga vidare efter det men hälsan först.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
[Klave]
2016-05-18 01:12
#7

Ta kontakt med läkare och se. Kom ihåg att om inte skola är rätt för dig just så behöver du inte tvinga dig själv till att göra det. Du kanske bara behöver ta tid och ta hand om dig själv ett tag och sedan kanske pröva att arbetsträning eller praktisera. Det är aldrig försent att plugga upp igen ifall du skulle ångra dig.

Anonym
Anonym
2016-05-18 21:07
#8

Fick till en sjukskrivning av läkaren. Då slipper jag sista veckorna i skolan men får vara med och ta studenten. Löste sig rätt fint ändå.

Honestyisdead
2016-05-18 21:43
#9

#8 Vad bra. och se nu till att få hjälp med ditt mående.

Upp till toppen
Annons: