Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 977 ggr
Sandiy
2016-05-13 18:50

Är det fel av mig?

Jag o min partner väntar som sagt barn. Båda är fortfarande i chock. (Ej planerat)

Jag vill behålla barnet. Men inte min partner. Han känner sig inte redo och är orolig över det ekonomiska. Han känner typ att hans liv kommer va över när barnet kommer..

Jag vill absolut inte göra abort. Jag klarar inte av att ens tänka på det.  Är det verkligen okej att behålla barnet mot hans vilja? 
Jag har verkligen panik och vet inte hur jag ska göra :( Har inga vänner jag känner jag kan prata med.. Vill inte prata med min mamma heller för jag vet hennes längtan efter barnbarn o vill inte göra henne ledsen/besviken om vi inte behåller.. 

Fy va jobbigt detta är Storgråter

(Gjort inlägg på gravid.ifokus med)

Annons:
viktoria91
2016-05-13 19:10
#1

Du gör som du vill, men var beredd på att du kan bli ensamstående.

pyromanen
2016-05-13 19:46
#2

Om du inte vill göra abort ska du självklart inte göra det! Tror dock det är viktigt du får pratat ordentligt med någon som kan ge klok respons som kan hjälpa dig med att bli avklarat med ditt beslut. Jag föreslår att du hör av dig till mödravården eller liknande och ber att fp prata med kurator. Det är en flr stor sak att bära på helt själv. När väl tiden för möjlig abort passerats kanske du kan orata mer med din mamma? Och hon kanske blir ett bra stöd om det är så att hon längtar efter barnbarn?

frejaspluto
2016-05-13 20:16
#3

Världen rasar inte för att du vill behålla barnet. Enligt dig om din kille. Jag tycker att man väl är gravid behåll det. Killar kommer och går. Det gör inte barn. Jag låter nog kall. Det är jag inte 🌷, jag tycker att livet fortsätter och det är krävande och ha barn men så fort man blir lite varm om fötterna så går det som en räls. Låt han få smälta lite och låt honom kanske få välja namnet på barnet. Litar du på honom ? Med namn val? Man är nog aldrig mogen för skaffa barn, mogenheten kommer fram med tiden . Jag är gift sen 19 år tillbaka och jag känner min make så jäkla väl och jag visste vad han hade i tankarna. Prata med honom, pressa honom inte utan säg att du har tänkt genom detta och jag vill att du är involverad med namn på barnet tex,

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

hhejlollo
2016-05-13 20:35
#4

Alla vet ju vad som kan hända om man har oskyddat sex, vill man inte ha barn så skyddar man sig, punkt slut. Ville han inte bli pappa skulle han haft kondom! Valet är helt upp till dig i det här läget, vill du behålla och känner att det är rätt val, då behåller du! Han kan inte tvinga dig till abort om du inte själv vill det! Det tycker jag du kan säga till honom!:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Sandiy
2016-05-13 21:29
#5

Tack för era svar. 
Jag berättade för honom o sa att jag kommer behålla barnet. Han kommer inte lämna mig, men jag såg verkligen paniken i hans ögon. Han förklarade hur han kände, han kommer inte våga lämna bort barnet på dagis då han litar inte på nån, hur det blir med vår bil, hur han ska ha tid med barnet osv. 

Sen sa han även att han aldrig skulle kunna förlåta sig själv om han tvingade mig till abort och att jag aldrig skulle kunna förlåta honom. Jag sa även förlåt om det är så att hans liv är förstört nu. Han svarade att det är det absolut inte! 
Jag tror han vill, men att han är så rädd för allt verkligen. Jag hoppas verkligen han kommer lära sig älska barnet, Vi pratade länge om detta.

Jag kommer inte berätta för min mamma ännu. Jag vill inte göra det över telefon, o vi bor inte nära. Men pratar dagligen i telefon då vi har såå bra kontakt. Men vill gärna se hennes min när hon får reda :) Så troligtvis blir det nästa helg eller helgen efter vid morsdag!

Är däremot så rädd att min partner aldrig kommer kunna kolla på mig på samma sätt längre, att han blir olycklig för detta… Vill att han ska vara lycklig och jag vill inte vara den som förstör hans lycka..

viktoria91
2016-05-13 21:58
#6

#4 Vad säger att han inte haft kondom? Även kondomer kan gå sönder.

Annons:
Sandiy
2016-05-13 22:00
#7

Juste kan tillägga att jag äter cerazzte (åt!) men missade ett par piller så det är mitt ansvar..

Herveaux
2016-05-13 22:09
#8

Jag tycker att det ska vara ett gemensamt beslut att få barn.
Jag tycker det är fel att behålla ett barn mot pappans vilja om det dessutom är så att han trodde att ni skyddade er.

Alltid enkelt att ha åsikter från sidlinjen och du gör såklart som du vill,
men som redan sagts - var beredd på att bli ensamstående.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

obstitant
2016-05-13 22:32
#9

Visst måste man väga in pappans inställning i beslutet, men ingen kan kräva att någon annan ska göra abort om den verkligen inte vill.  Sen om partnern är ovillig får man såklart även räkna med risken att bli ensamstående och ta ställning till hur man i så fall skulle klara det.

TS, jag tror det vore bra för både dig och killen att prata med en kurator eller psykolog via MVC (eller ungdomsmottagningen om ni är unga, jag vet inte er ålder).  Det kanske t.o.m. är så att han behöver stöd mer än du nu i början för att bearbeta sina rädslor och föreställningar om föräldraskap.

[Devya]
2016-05-14 06:55
#10

#8 Det är mycket möjligt att man blir gravid trots att man har skyddat sig.

Min brors fru använde både p-piller och kondom men lyckades ändå bli gravid då kondomen sprack och tydligen så fungerade inte p-pillret fast hon alltjämt såg till att ta det (hon tog p-piller mest pga acne problem). Tydligen är det så  att om man har lös mage nu som då så kan det göra så att p-pillret inte fungerar.

Det finns inget preventivmedel som fungerar till 100%. Om man har sex så ska man därför vara medveten om att olyckor kan ske och därmed kunna ta ansvar för eventuella konsekvenser utav detta.

Alla som har sex måste vara medvetna om att de kan råka göra sin partner gravid, trots att de ser till att skydda sig.

hhejlollo
2016-05-14 08:04
#11

#6 För i en annan tråd skrev TS att dom inte skyddat sig alls men attentaten tiden har hon gått på cerazette, glömt några piller men tänkt att det inte kommer hända något. Därför vet jag.

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Upp till toppen
Annons: