Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1353 ggr
Klaraolsson94
2016-05-12 21:19

Stora mått

Hej! Jag har ett midjemått på 69,5 och ett höftmått/stussmått på 101 och det känns som det är ganska stora mått, särskilt stussmåttet. Vad tycker ni om de måtten? Är de för höga? Nån som har några tips för att minska dem? Mvh Klara

Annons:
Maria
2016-05-12 21:24
#1

Man ska mäta midjemåttet eller bukomfånget 2 cm nedanför naveln ungefär och mindre än 80 är riktigt bra.

Stussmåttet däremot kan variera ganska stort på kvinnor och inget är egentligen för mycket om man inte känner att man har övervikt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Klaraolsson94
2016-05-12 21:31
#2

Mitt bukomfång landade på 83 cm, då är det för stort alltså? Det tycker jag är lite konstigt, eftersom att min mage är helt platt och vältränad?

Klaraolsson94
2016-05-12 21:40
#3

Men midjemåttet mäter man ju ovanför naveln?

[Outlawly]
2016-05-12 21:45
#4

Mitt bukomfång är 93

Midjan som jag tycker är 2 cm ovanför naveln är 76

Stuss 106.

Men så är jag rätt så bred. Så om du är stor så känner jag mig gigantisk.
Bara man ser proportionerlig ut tycker jag inte att det gör något.
Jag tränar också rätt mycket så det är inget ohälsosamt med hur jag ser ut.

Jag är 24 år 172 cm lång.

Så om du känner dig frisk och bra så ska du inte hänga upp dig på mått och storlekar 🌺

Honestyisdead
2016-05-12 21:55
#5

Midjemåttet är det smalaste stället och buken mäts 2 cm nedanför naveln.

Du kan inte fråga oss om det är för stort. Vi ser dig inte. Det låter inte stort. Kolla i spegeln och strunt i siffror.

Gaara
2016-05-13 16:16
#6

Håller med Hera här. Midjemåttet är där man är som smalast.

Förstår inte riktigt meningen med TS fråga. För höga för vad? Så länge man inte är sjukligt fet (eller sjukligt smal för den delen) så finns det inget rätt eller fel. Så länge man har hälsan i behåll så är det bara nice med folk i alla möjliga storlekar. :)

Annons:
[Devya]
2016-05-14 07:13
#7

#6 Ett bukomfång över 88 anses vara farligt. Ett bukomfång mellan 80-88 är inte heller det bästa. Det bästa är om det är under 80cm.

Fast man har ett normal bmi så kan bukomfånget fortfarande vara för stort och innebära hälsorisker.

Jag har ett bukomfång på 81cm märkte jag, fast jag tränar 6 dagar i veckan (en massa konditionsträning och muskelträning). Jag äter inte ens några sötsaker utan endast en massa olika grönsaker och lite kött där emellan. Jag tycks ändå inte ha det bästa bukomfånget, tyvärr. Känns lite väl omöjligt att få ett mindre bukomfång om jag nu inte börjar svälta mig själv. =P

Klaraolsson94
2016-05-15 01:15
#8

#7 fast jag kan knappast ha smalare buk än vad jag har nu. Min mage är helt platt och det finns knappt något tecken på fett där? När jag drar in min mage har jag exakt lika stort bukmått som om jag inte gör det. Tycker det är väldigt konstigt. Har väldigt breda och höga höftben dock, så tror det kan vara pga av dem som jag får ett så stort bukomfång.

Klaraolsson94
2016-05-15 01:17
#9

#5 undrade bara lite om vad andra tycker, är inte så bra på sånt där med mått. I spegeln tycker jag att jag ser mindre ut än vad mina mått säger, så det va därför jag undrade :).

Klaraolsson94
2016-05-15 01:21
#10

Men aja, från om med nu struntar jag i dem här jävla måtten och utgår från det jag ser i spegeln istället.

[Devya]
2016-05-15 08:45
#11

#7 Man kan ju ändå ha dåligt fett kring buken fast man är normalviktig. Det bästa du kan göra är att se till att äta hälsosamt (ingen läsk, ingen skräpmat eller onödiga sötsaker som bidrar till dåliga värden).

Du har ju sen inte mätt ditt bukomfång, endast ditt midjemått och stussen som  verkar ha helt normala mått.

Men strunt i måtten så länge du äter hälsosamt för då borde det inte vara några fel på din kropp! :)

Upp till toppen
Annons: