Annons:
Etikettsexualitet
Läst 1423 ggr
Anonym
Anonym
2016-04-29 19:32

Behöver eran hjälp!

Min partner tror inte att jag tänder längre på honom bara för att jag så sällan vill ha sex. Jag vill ha mer sexlust men jag känner mig inte sexig, och sexlusten går upp & ner. Har pratat med honom flera gånger men han verkar inte ta in det riktigt.

Hur kan man få större sexlust och känna sig sexigare? 
Det är inte för hans skull utan för att jag vill. Samt vill visa att det är inte honom det är fel på.

Jag tar inget hormonellt eller mediciner.

Annons:
Zolah
2016-04-29 19:35
#1

fokusera på det du tycker är fint hos dig själv, tex.. fy fan vilka snygga nyckelben jag har osv. Sex lust kommer lite från ens självkänsla och då är det bra att öva att ge sig själv komplimanger

Ta hjälp av sådant som du finner spännande, vissa tycker om att lära erotik för att hamna på humör andra går och tittar på porr. inget att skämmas för, det kan vara till storhjälp.

Viss mat ska hjälpa med lusten också, kan dom inte själv utantill med du kan finna dom online. lycka till :)

Anonym
Anonym
2016-04-29 19:38
#2

#1 Försökt med det innan.
Kände mig snygg och sexig när vi träffades, men nu har jag gått upp i vikt mm och känner mig inte alls så bekväm mm som jag gjorde innan.

Han gillar att titta på porr, jag tycker det är avtändande.
Jag är nog ganska tråkig när det kommer till sex, vet inte varför det blivit så.

cissi_1993
2016-04-29 19:39
#3

jag kan tycka att sen jag började träna har min sexlust blivit större men de kan ha och göra med självkänsla (jag tycker jag är snyggare sen jag började träna)

Zolah
2016-04-29 21:43
#4

#2

Försök igen, saker tar tid att bygga upp :9

Du behöver inte titta på porr, sedan ska man också komma ihåg att det finns olika 'nivåer' . för vissa räcker det att se en romantisk film där man kör 'fade to clack'

[Devya]
2016-04-30 05:49
#5

#2 Så då sitter det där, i ditt självförtroende. Kanske dags att ta itu med någon sorts träning?

Min sexlust blev så otroligt mycket bättre då jag började träna. Innan hade min sexlust åkt helt i bottnen och min kille trodde att det var honom som det var fel på, men så var det ju inte.

OlgaMaria
2016-05-01 14:24
#6

#2 Det är ju inte så konstigt att man tappar sugen och självförtroendet när ens kille kollar på porr. Och det är inte så konstigt att man får för sig att man skulle vara "tråkig" om man jämför sig med porr. Du ska inte behöva jämföra dig med sådant faktiskt. 

Socker är en riktig lustdödare eftersom det sänker testosteronnivåerna i kroppen. Träning är något som höjer testosteron, varför många får mer sexlust av att träna. Testosteron styr sexlusten, även hos kvinnor.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Anonym
Anonym
2016-05-01 14:49
#7

#6 Han gör det när jag inte vill, inte annars. Och inget som stör mig.  
Så länge porren inte tar över ens sexliv. Är säkert som du beskriver för vissa men inte för mig :) 

Hade tänkt komma igång med träning igen men svårstartad.

Zolah
2016-05-01 15:02
#8

#7

Låter som en sund inställning :)

många tyvärr tror porr etc är till för att byta ut

Anonym
Anonym
2016-05-01 15:17
#9

#8 Ja tyvärr. Hade han valt porren före mig, ja då hade det varit en annan femma, men det gör han inte :)

Zadeira
2016-05-01 17:00
#10

Jag tror att du ska släppa alla tankarna på att försöka visa honom att det inte är hans fel. Då blir det ändå en slags press som tar bort lusten ännu mer. Givetvis är det bra att du pratar med honom och berättar hur och varför du känner som du gör, men när tankarna drar åt hållet att "han måste förstå att det inte är hans fel" så finns risken att du får skuldkänslor och dåligt samvete och inte alls känner för sex. Om han inte förstår är det upp till honom att fråga och ta reda på mer, men har du en gång berättat att det inte är pga så har du gjort ditt.

Det låter som att det är din självkänsla som brister. Du säger att du VILL ha mer sexlust och det är en superbra början! Finns viljan till mer sexlust är det lättare att jobba upp den. Onanerar du själv? Ibland kan det hjälpa en att öka sexlusten.

Bara en fundering, har du varit hos läkare och kollat så att det inte är något fysiskt som gör din sexlust mindre? Det låter som att det mer sitter i din självkänsla men det kan ju även finnas fysiska orsaker.

Anonym
Anonym
2016-05-01 17:05
#11

#10 Onanerar rätt ofta. Men är just att ha sex som det brister. Lusten försvinner direkt när jag måste visa mig naken och så :( Försöker jobba på självkänslan, något jag fått kämpa med hela livet. Men sedan jag gick upp i vikt osv, så har det liksom dalat ner. HAr aldrig brytt mig om hur andra ser ut men mig själv är jag mer hård. Försökt många år att försöka ändra den bilden, gått hos bland annat KBT men sitter fast i spiralen ändå :/

Zadeira
2016-05-01 17:24
#12

#11 Då förstår jag. Det är alltså inte sexlusten i sig utan det är att vara naken och njuta ihop som gör att du inte känner dig bekväm med sex på samma sätt som förut.

Det är jättesvårt att bryta ett sånt mönster men det är inte omöjligt. För att boosta dig själv så gör saker som får dig att må bra, saker som gör att du känner dig bra. Det kan vara boostande att bara börja promenera en halvtimme varje dag för då känner du kanske att även om du har gått upp i vikt så är du hälsosam och gör gott för dig själv. Gör dig fin för dig själv, typ om du gillar smink och snygga underkläder så satsa på det för att känna dig finare.

Framförallt så tänk på att din kille är inte alls så kritiskt mot dig som du själv är. Du är din största kritiker. Försök se dig själv ur din killes ögon. Han älskar dig för dig och ser din kropp som fin.

_Fisken
2016-05-07 16:18
#13

Vad tror du sker om du har "händerna på täcket" en längre tid?

Annons:
Upp till toppen
Annons: