Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 586 ggr
[LarssonA]
2016-04-29 15:57

Byte av hormonsprial

Vet att jag är fjollig nu. Men på onsdag ska jag byta spiral och jag är så himla nervös inför detta. Hatar att gå till gyn! Även om de är väldigt bra att ha…

Sen undrar jag… när jag satte in den jag haar nu för 5 år sedan så blödde jag litegrann i nån vecka efteråt. Kommer det bli samma procedur nu? Beror blödningarna på att "de varit i livmodern och rotat runt" eller beror det på hormonomställningen?

Nån som har nån aning?

Annons:
Honestyisdead
2016-04-29 16:11
#1

Kan nog bli likadant och kan bero på både och.

RoxannaS
2016-04-29 17:05
#2

De jag fått förklarat för mig är att blodet som kommer troligtvis är från såret som blir av tången de håller fast tappen med. Så troligtvis blir de så nu också. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
citytjejen
2016-04-29 18:31
#3

Jag bytte hormonspiral för första gången för ca ett halvår sen. Var jättenervös men det gick superbra! Det tog bokstavligen ca en minut, om inte mindre, för barnmorskan att ta ut den gamla och sätta in den nya. Det blödde ingenting för mig efter det, hade bara lätt mensvärksliknande smärta några timmar efteråt. 

Det kommer gå jättebra även för dig! 🙂

/Christina

[LarssonA]
2016-04-30 13:20
#4

Tack för svaren. Hoppas att det går lika lätt för mig som för #3

[LarssonA]
2016-05-05 17:59
#5

Nu är det klart! Att ta ut den gamla kändes inte alls. Att sätta in den nya kändes, men gjorde inte direkt ont. Allt tog ca 2 minuter! Hade liiite "magknip" ett par timmar och blödde lite i ca 4 timmar! Så nöjd att det är över nu!

citytjejen
2016-05-05 18:21
#6

#5 Härligt att höra!

/Christina

Annons:
Upp till toppen
Annons: