Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1573 ggr
blåbärspajen
4/23/16, 7:17 PM

Tål inte alkohol längre..

Jag tål verkligen inte alkohol längre och om jag dricker 3 glas vin så är jag bakis dagen efter. Vad beror det på? Nån annan som inte heller tål alkohol längre?

Annons:
pyromanen
4/23/16, 8:45 PM
#1

För mig råcker det med två 😬. För min del beror det nog på att kag dricker så sällan och små mängder, då får det större effekt. Då jag var 20 år och levde studentliv dör det ingick fest varje vecka kunde jag dricka en hel flaska vin under en kväll. Nu blir det nig sammantaget två flaskor om året 🙃. Ved det beror på flr din del är ju svårt att veta..,

blåbärspajen
4/23/16, 9:06 PM
#2

Jo men jag funderar på om det beror på nån sjukdom eller att jag bara är gammal och inte tål så mycke :p är 30 år. Igår drack jag två glas vin och mådde jätte dåligt under natten, började kallsvettas och kände jätte konstigt i kroppen, höll nästan på att få panik. Så vet inte om jag vågar dricka igen, men mina vänner kommer tycka att jag är tråkig..

pyromanen
4/23/16, 9:23 PM
#3

Det låter ju väldigt otrevligt. Tycker du ska prata med sjukvårdsrådgivningen, för det låter ju inte alls som bakfylla eller vanliga alkoholeffekter.

blåbärspajen
4/23/16, 10:56 PM
#4

Ne de känns inte helt normalt och särskilt inte efter så lite..

Fialialej
4/24/16, 2:02 AM
#5

Hur stort "ett glas" är kan ju variera ganska kraftigt.  Hur påverkad man blir beror också på hur van man är vi att dricka också, tänker jag.

När det gäller (rött)vin är många känsliga mot de gifter som druvorna besprutas med. Testa att drick ekologiskt istället och se om det blir nån skillnad?

"På natten är alla katter svarta"

pyromanen
4/24/16, 7:20 AM
#6

Tycker inte du ska testa nåt innan du pratat med sjukvårdsrådgivningen. Tänk om det är allergi eller priblem med levern, då skulle det kunna bli riktigt illa att testa.

Annons:
Åsa S
4/24/16, 8:01 AM
#7

Man kan vara överkänslig mot tanninerna i vinet olika druvsorter har olika mycket tanniner så man kan klara olika sorter olika bra. +Man kan även vara överkänslig mot svavlet i vinet med isåfall bör man satsa på ekologiskt och inte köpa boxar.

blåbärspajen
4/24/16, 11:41 AM
#8

Har reagerat lite på rödvin innan så det dricker jag inte. Detta var ekologiskt vitt vin jag drack. Men blir väldigt lätt full på öl också, ren alkohol ska vi inte ens prata om.

Pytteliten
4/25/16, 7:26 AM
#9

Det finns väl ingen som tål alkohol. Det är väl bra att din kropp säger ifrån så du inte får för mycket. Det är ju inte så att du inte kan dricka alls. Tre glas vin är ju fullt tillräckligt för att "sällskapsdricka".

[Forest]
4/25/16, 8:34 AM
#10

Blir du dålig av både rött och vitt vin? Jag tål inte mycket alkohol eftersom man sällan dricker såna drycker, men när vi tar några glas vin så är det vitt som jag dricker (gillar inte rött) och är sällan bakis.  

Är det stora glas du har så kan det vara en halv flarra vin per glas och då är det inte så konstigt att man blir lite bakis 😎

Jojaton
4/25/16, 2:37 PM
#11

Du är säker på att det var vinet och inte något du åt? (Syftar mest på händelsen i #2, för det låter inte riktigt som bakfylla)

Johanna - Instagram

Honestyisdead
4/27/16, 7:20 PM
#12

Kanske har samband med din kula på magen som du talar om i en annan tråd? Dags för ett läkarbesök.

blåbärspajen
4/27/16, 8:46 PM
#13

#11 ja det antar jag, hade liknande symptom när jag drack vin för några månader sen. Men nu var det 100 gånger värre. Åt torsk till vinet och lite annat som jag aldrig reagerat på innan..

Annons:
blåbärspajen
4/27/16, 8:49 PM
#14

#12 ne jag tog ett test och var negativt. Sen går jag aldrig till en läkare igen. Går enbart till min hjärtläkare, men det tog mig 10 år för att komma dit.

blåbärspajen
4/27/16, 9:54 PM
#15

#nja har väl normal stora glas, så 3 glas blir ungefär en halv flaska..

Honestyisdead
4/27/16, 10:09 PM
#16

#14 Så du tänker inte ta reda på varför du har en hård kula på magen som plötsligt uppstod? Låter dumt.

blåbärspajen
4/27/16, 10:35 PM
#17

Ja pga av läkarna jag träffat.

blåbärspajen
4/27/16, 10:50 PM
#18

Kan även säga att jag blir extremt törstig av ett glas vin, nån annan som blir det?

blåbärspajen
4/29/16, 9:37 PM
#19

Kan det vara diabetes? Alltid när jag testat så har det varit lite högt.. + att min mamma har diabetes.

[VSK]
5/2/16, 12:01 AM
#20

Vem tusan tål alkohol 🤔

#17

Om du har negativ erfarenhet av dessa läkare, byt VC. Du kan ju inte strunta i din kropps hälsa enbart för att du träffat läkare som ej varit bra för dig. Den enda som kan förlora på det är ju du.

Annons:
blåbärspajen
5/2/16, 10:04 PM
#21

#20 ne jag har gett upp

[VSK]
5/2/16, 10:12 PM
#22

#21

Finns chansen att du skulle orka kämpa för dina nära och kära då istället tror du?

Upp till toppen
Annons: