Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 2525 ggr
[postmortum91]
2016-04-18 13:55

pappa arg

Ja, min pappa blir arg på sin dotter (mig) för att om hon skulle vunnit pengar så vill hon hjälpa familjer och människor i bl.a Indien. Han blir alltså arg för att hans dotter vill hjälpa andra, för att det gör henne lycklig att hjälpa andra. Snacka om vrickad. Jag tycker synd om honom, att han har så mycket hat i sig.

Annons:
frejaspluto
2016-04-18 14:01
#1

Ok, är han alltid arg, varför blir han arg ?vilka argument blir han arg för? Han måste må dåligt om ni bor tillsammans som du beskrev att han har mkt hat i sig så hoppas jag att dina andra familjemedlemmar är vettigare …🌷

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Skorpion76
2016-04-18 14:08
#2

Gå till en psykolog och sök hjälp!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[postmortum91]
2016-04-18 14:20
#3

Nä vi bor inte ihop, jag är 25 på lördag och har en dotter. 
Han har levt ett hårt liv som missbrukare och mår väl dåligt själv. Senaste åren har han blivit så jädra hatisk, speciellt mot invandrare. 

Han blev arg på mig förut när vi pratade om ifall jag skulle vinna 100 000 kr/månaden i 25 år. Då sa jag att jag hade velat åka ner till Indien och hjälpa familjer att få bättre liv. Jag menade ju inte att jag skulle spendera ALLA mina pengar, men jag hade ju lätt kunnat ge bort 20-50 000 kronor i månaden till de som behövde det bättre, både i Sverige och utomlands. Han blev typ asarg och sa att jag måste tänka på min egen familj i första hand. Men helt ärligt, vi lever bra nu, jag, dottern och sambon utan 100 000 i månaden. Jag pratar ju om familjer som faktiskt har det riktigt illa. Jag tror inte att pengar kan göra en lycklig, jag blir lycklig av att vara tacksam och hjälpa andra, jag blir även lycklig av kärlek från min sambo och min dotter. Det är vad som är viktigt för mig, att veta att man klarar sig, sedan behövs inte så mycket mer.

Aleya
2016-04-18 14:21
#4

Öh… okej. Jag förstår egentligen inte varför du bryr dig om han blir arg för något som är ett påhittat scenario, och jag förstår inte varför han blir arg för samma anledning = det är påhittat.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sarah
2016-04-18 14:26
#5

Förstår absolut att du blir besviken, även om det är påhittat. Man vill ju gärna dela värderingar med de man har nära sig. Samt att ngn man bryr sig om går runt och lägger energi på att hata, det är tungt att se.

frejaspluto
2016-04-18 14:35
#6

Han får ingen utlopp för han låter som som understimulerad. Så det går ut över andra, Inge jobb, går på bidrag. Osv, Har han inget och göra på dagarna? Han kabske jobbar men det låter tveksamt. Han måste fixa praktik ett par veckor efter det en eventuell anställning. Det är inte ditt ansvar, det är inte ditt beslut. Du är medberoende det kanske du har hört talas om?

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
[postmortum91]
2016-04-18 14:44
#7

#4 Det är väl för att det känns så skumt att min förälder blir arg för en sån sak. Jag tycker han borde vara stolt istället att han har en dotter som vill hjälpa andra. Det är inte första gången, detta var bara ett av alla exempel. Han blir arg när jag ger tiggarna pengar, eller när jag ens bara nämner att jag tycker synd om någon annan. 

#5 Precis, och det är väldigt olustigt att ha en far som är så sjukt hatiskt. Hur kan man se det som något negativt att vilja hjälpa andra människor liksom? 

#6 Han är 64 år, så jobb är inget för honom. Han har dessutom pension nu. Jo jag är mycket medveten om hur medberoende jag är, hela min personlighet har blivit präglad av hans missbruk :P

Skorpion76
2016-04-18 14:55
#8

Din pappa behöver helt klart hjälp!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

frejaspluto
2016-04-18 14:58
#9

Kommer PM dig läs.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Sommarek
2016-04-18 15:02
#10

Det är ju dessutom inte hans pengar eller hans problem vad du gör med dina egna pengar, så nog skulle han behöva lära sig hantera sin ilska, allt.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Zadeira
2016-04-18 15:04
#11

Ibland är det så att vissa människor som själva haft det svårt blir lite bittra över folk som vill hjälpa andra när de själva inte fick samma hjälp. Alltså att det är en slags känsla av orättvisa, lite som "varför får dem hjälp när jag inte fått det?". Du beskriver själv att din pappa har haft det svårt och mår dåligt själv, och där tror jag också att du har svaret på varför han blir så arg över såna saker.

Nu vet jag inte heller om du sagt att något om ifall du skulle hjälpa honom ekonomiskt också, men det kan ju ligga rädsla för honom i att själv stå utan pengar och utan hjälp nu när han är pensionär och troligen har dålig inkomst. Att du som dotter hellre hjälper okända familjer i andra länder men att du kanske inte skulle hjälpa honom. Nu vet vi ju inget om det, men det är ju inte otänkbart att det är där skon klämmer.

Aleya
2016-04-18 15:09
#12

#7 fast ärligt, ni är båda vuxna, ni har båda olika referenser här i livet. Är det inte bara att acceptera och inte blåsa upp det hela? Min far har sina radikala åsikter, som inte jag alltid gillar. Men han får ha dom och jag lägger inte mer vikt vid det. Ser inte varför jag ska slösa energi på att vara arg och irriterad över sådant strunt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

catcult
2016-04-18 19:32
#13

Det är väl inget att bry sig om? Han har sina åsikter - du har dina.

Själv skulle jag aldrig åka ner till någon skithåla och sprida mina pengar för att kunna klappa mig själv på axeln om cirkelrunka med andra likasinnade om hur jävla godhjärtad jag är om jag vann en större summa. I mina ögon kommer dessa pengar inte hjälpa ett piss i långa loppet och jag anser också att jag själv och min familj går först.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Annons:
Aleya
2016-04-18 20:00
#14

Som jag sagt tidigare med vissa av dina trådar ts så bör du skaffa något att göra som tar upp din tid och får dig att tänka på annat än saker som är ren skit. För när jag såg rubriken tänkte jag att det är typ en 12 åring som bråkat med sin förälder. Så är det en som är 25 som gnäller om detta, om ett scenario som inte ens hänt utan är rent teoretiskt. Detta kanske låter elakt: men hela världen kretsar inte kring dina åsikter. Och alla tycker inte som du. Och det tycker jag en som är i din ålder borde insett.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

frejaspluto
2016-04-18 20:15
#15

Hon kanske tycker att det är problem för henne om du tycker redan en sak lämna tråden då. #14. Nu är det du som gnäller inte hon. Säger bara vad jag tycker vill inte skapa större konflikt .

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Aleya
2016-04-18 20:49
#16

#15 du har uppenbarligen inte sett de inläggen jag pratar om från ts som är bara en massa nonsens. Och sen borde en vuxen människa kunna hantera saker på vettigare sätt. Du får tycka som du vill, men jag tycker detta är trams. Och förstår inte vad det ens är att skapa en tråd för. Lös det irl istället för att gnälla på ett forum. Om nått som inte ens skett.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

frejaspluto
2016-04-18 20:56
#17

Även om det är massor med nonsens hon kanske behöverprata sen kanske riktiga sanningen kommer eller inte då får man väl bara ge upp. Och sluta ge personen i fråga en massa uppvärsamhet.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Aleya
2016-04-18 21:00
#18

#17 var det nå mer du villa låta "klok" över? För nu låter det som att du anser att endast det du säger är rätt. Vilket inte stämmer. Och borde du inse med.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

frejaspluto
2016-04-18 21:13
#19

Mm, allstå, du förstår inte eller inte vill förstå. Jag menar att man kan vara schysst och lyssna men om det inte finns mer och prata om och man mörker sådant sätt så kan man ställa personen i fråga är detta verkligen sant. Eller bullshit.! Du vetkar inte förstå hur man kan lösa problemen på olika sött jag så mitt och du har ditt sött kommer inte lägga så mkt mer energi på dig i denna tråd. Akka har olika sätt och hantera sina problem även om det kan vara värsta lögnen, sanningen kommer . Fram så småningom. Om det är så. 🐅💐

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[postmortum91]
2016-04-18 21:32
#20

Aleya: Helt ärligt så bryr jag mig inte mer om detta med pappa än att jag ville dela med mig på iFokus. iFokus är mitt bollplank och där jag kan få skriva hur jag tycker, tänker och känner. Jag menar inte att gnälla, jag vill bara som många andra på forumet, att skriva av mig. 
Jag älskar mitt liv och min tillvaro, det är inget jag bara säger. Jag kan inte önska mig så mycket mer än vad jag redan har och det är jag sjukt tacksam över. Jag har inget rum för agg i mig just nu. Om du blir arg/provocerad eller trött av mina inlägg så får jag be om ursäkt, det är inte min avsikt att trötta ut dig. Däremot kan jag inte ta hänsyn till hur alla tänker här på iFokus, för då hade jag inte kunnat skriva någonting alls. Hoppas iallafall du får en fin kväll ändå, även om du snubblar dig över mina inlägg titt som tätt

Annons:
frejaspluto
2016-04-18 21:59
#21

Jag vill bara säga, Det är hennes bollplank ibland är det bara så svårt och hitta ngn. Prata skit bakom ryggen på nån eller påpeka att nån har fula skor,, shit the same. Även om jag inte tror att det är bullshit, det är min sak inte andras,

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
2016-04-18 22:04
#22

#20. Du ska inte be om ursäkt " för din existens" det är ditt sak. Det är person i fråga som ska be om ursäkt. Den personen är inte problemfri heller.,,, Ta hand om er, var och en….

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
2016-04-18 22:12
#23

Du kan alltid PM mig oavsett pappa, barn 🤗🐾☀️💫

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Ria74
2016-04-19 15:48
#24

Det jag har lärt mig i livet är att det kommer alltid att finnas någon som tycker annorlunda än man själv. Frågan är bara om man bryr sig vad den andre tycker och om man ens bör bry sig.

I detta fallet tycker jag du kan rycka på axlarna och säga att "Jag skulle göra såhär, vinner du lika mycket är du fri att spendera dom hur du vill".

Jag har inte ofta samma åsikt som min far, men jag har accepterat att han har en annan åsikt och en annan synvinkel än jag har.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Aleya
2016-04-19 17:23
#25

#15 jag fattade inte hälften av det du just skrev. Så formulera gärna om och rätt så man förstår vad du vill komma fram till. Sen tycker jag du inte ska sitta och skriva hur andra ska bete sig efter ditt aggressiva inlägg emot en annan här på iFokus. Men det är väl bättre att vara skenhelig. #20 fast du verkar inte kunna hantera detta med relationer rent allmänt. Så det kanske är något du borde ta itu med.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

moppsan
2016-04-19 20:44
#26

Jag har motsatt problem som ts. Min pappa (och även andra) irriterar sig på att jag inte ger pengar till tiggare och ger ekonomisk hjälp till de som är fattigare än vad jag är. Det verkar sticka i ögonen på folk att jag tjänar bra med pengar och använder dem helt och hållet till det jag känner för. Men jag har faktiskt jobbat och slitit mig upp till en hög lön och det tänker jag inte skänka bort. Var och en gör som de vill med sina intjänade pengar men ifrågasätt inte andras val.

frejaspluto
2016-04-19 22:47
#27

#26 ☄🤗

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
Honestyisdead
2016-04-20 03:19
#28

#27 ?

[Devya]
2016-04-20 05:31
#29

Jag måste säga att jag inte riktigt förstår problemet. Har inte alla liknande problem med sina familjemedlemmar liksom? 

Min egen bror avskyr homosexuella och jämför dem med pedofiler. Jag börjar tveka om han ens vet vad det innebär att vara homosexuell. Oberoende, så ser jag till att inte diskutera liknande saker med honom för att jag vet att det inte leder någonstans. Min mamma är lite liknande, men jämför dem tack och lov inte med pedofiler. Hon tycker dock att de är äckliga och hon tycker att sådant borde förbjudas.

Jag ser till att inte skapa sådana diskussioner med min familj för jag vet var de står. Jag håller mig helt enkelt utanför, annars blir jag bara upprörd. Som vuxen måste man välja sina strider. 

Jag vet inte hur gammal du är ts, om du är tonåring så förstår jag att det här kan vara extra svårt men om du är vuxen så är det bara att bita ihop och inse att diskussioner om sådana ämnen med din familj kommer inte att föra något gott med sig. Bara att inse att vi alla är olika och har olika åsikter om saker och ting och det är bara naturligt.

Undvik att prata med din pappa om sådant som gör honom arg, det är bara slöseri med tid då han ändå inte kan ändra sitt tankesätt.

moppsan
2016-04-20 07:59
#30

#29 Hon skriver ju i #3 att hon är 25 år och själv har en dotter.

moppsan
2016-04-20 08:00
#31

#27 Vad betyder den symbolen?

[Devya]
2016-04-20 09:47
#32

#30 Missade den biten. Men isåfall är det ju bara att bita ihop och inse att liknande samtal är lönlösa. Det finns liksom ingen idé att försöka göra sina korkade familjemedlemmar arga och även sig själv upprörd. :)

Upp till toppen
Annons: