Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 911 ggr
hund_katt
2016-04-09 00:18

Konstig mens?

Min mens har de senaste månaderna/senaste året(håller inte koll på när det började, det "smög" sig liksom på..) så har min mens varit typ brun-svart? Är det normalt? Och det sista av mensen, när det börjar "tunna ut sig" och blir liksom ljusare, så ser det ljust-brunt ut. Väldigt slemmigt känns det också.. Antar att det är flytningar? Det kommer extra mycket under mensen. Är detta normalt? Kan passa på också att fråga, jag tror jag har som ett "sår" vid underlivet, typ jämte. Haft det ganska länge. Kliar och ibland svider det. Kliar jag för mycket så börjar det blöda lite.. Typ knappt en droppe. Känns som att det aldrig kan läka heller? Som att det aldrig få en chans att läka eftersom man kissar och så, och för att jag kliar upp det… Har lagt på aloe Vera flera gånger så det legat under natten och så, men inte hjälpt… Vet inte vart såret kommit från heller. Har aldrig haft sex eller nåt, och använder inte spets eller något annat som skulle kunnat "skära" upp.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
oddahviing
2016-04-09 01:07
#1

Jag tror inte mens-färgen är någon fara så länge du inte har några övriga problem med underlivet. Började du få mens för inte så länge sen? När jag fick mens de första gångerna så var det helt brunt (och jag tänkte då inte först på att det var mens). Numera är det blandning av rött/brunt. Brunt betyder att det har torkat och i högre koncentration ser det mörkare ut. Slemmigt brukar det alltid vara i princip.😛

Hur länge har du haft såret?Vart sitter det? Vid urinblåsan? Är det endast såret som klias? Blir det en sårskorpa om du låter det vara? Om det inte läker eller du märker att det ömmar eller svullnar så bör du gå till läkare så du inte får infektion, men du måste nog verkligen försöka att inte klia för att få det att läka.

'-Headlights on the highway-'

hund_katt
2016-04-09 12:31
#2

#1 såret har nog varit där några månader iaf.. Vet inte om det är ett sår, men eftersom det kommer blod när jag kliat upp det så antar jag att det är ett sår :P har aldrig känt någon sårskorpa.. Jag tror det sitter ungefär vid urinblåsan, lite vid sidan om. Haft mens sen våren 2013 ungefär, och då var det rött. Det bruna har jag nog haft sen i sensommaren 2015.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

IceTee
2016-04-09 12:37
#3

Mensen är nog ingen större fara, men du borde besöka ek läkare eller gynekolog och kolla upp såret. Då kan då även passa på att fråga om mensen

Medarbetare på Skor iFokus

[Tibonnanj]
2016-04-09 17:32
#4

Precis som #1 skriver så beror färgen på att blodet torkat eller håller på att koagulera ( torka).

Om det kliar kan det bero på Svamp i underlivet, vilken man kan få även om man inte haft sex. eller ändrat PH-värde. Besväras du mycket av det borde du gå till gynekolog.

Kallpressad kokosolja är svampdödande om du vill testa det innan. Man använder det istället för tvål när man gör rent i underlivet.

Upp till toppen
Annons: