Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1043 ggr
emeliiiiieee
4/8/16, 6:42 PM

Skjuta upp mensen

Ska få min mens den 9 juni och tar studenten 10e. Iochmed att jag  har hemsk mens så kommer jag bli sängliggande iaf 4 dagar och därmed missa min student. 

Någon som skjutit upp mensen? Vad händer osv?

Ska till gyn den 2a och ska även då diskutera med henne om det men vill veta lite mer först.

Annons:
taylor__lambert
4/8/16, 6:54 PM
#1

man kan få ont, mer finnar, inte 100% säkert att det skjuts upp, när det väl kommer så kan man få mer smärta än vanligt, det kan blöda extra mycket. Det är min erfarenhet. Sen kan det säkert variera.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Maria
4/8/16, 7:19 PM
#2

Jag har gjort det flertalet gånger när jag åkt på resa och det har funkat hur bra som helst.

När jag slutat med pillren när jag kommit hem så har mensen kommit inom 3 dygn ungefär.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Papaya
4/8/16, 8:15 PM
#3

Gjort det ett par gånger med Primolut Nor. Funkar jättebra fram tills man slutar, fick hemsk mensvärk när mensen väl kom inom ett par dagar… Kan ha att göra med hur länge man skjuter upp den kanske. Men prata du med gyn så har hen säkert en lösning. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

emeliiiiieee
4/8/16, 8:23 PM
#4

Absolut, ska prata med gyn!

Vore inte jättekul att missa studenten pga mensen :/

Vad ligger en förpackning på i pris ungefär?

Papaya
4/8/16, 8:33 PM
#5

Primolut Nor får man ut på recept, kostar 53kr/20 tabletter och räcker i 10 dagar (enligt apoteket.se) 🙂

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

emeliiiiieee
4/8/16, 8:45 PM
#6

Tack!

visste att det var receptbelagt men ville bara ha lite koll på priset :)

Annons:
smellcaramell
4/8/16, 9:09 PM
#7

jag kommer aldrig försöka skjuta upp mensen igen efter att ha försökt när vi skulle utomlands, mensen kom myclet tidigare (när vi var på flygplatsen på väg hemifrån..), och nästa mens var 2-3 cykler sen…. Jag rekommenderar p-piller om man vill skjuta på mensen, det kan även lindra mensbesvär så som smärta och enorma blödningar.

Papaya
4/8/16, 9:12 PM
#8

#7 vilket preparat använde du?

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

smellcaramell
4/8/16, 9:17 PM
#9

#8 primolut nor, glömde skriva det.. märks att det varit en lång arbetsdag idag ;)

emeliiiiieee
4/8/16, 11:36 PM
#10

Ppiller är inget alternativ för mig då jag vill vara hormonfri så skjuta på den är det jag får göra.

Maria
4/9/16, 7:21 AM
#11

Jag har också använt Primolut men på mig har det funkat alldeles utmärkt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: