Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 2360 ggr
Anonym
Anonym
2016-04-05 12:49

Jag orkar inte leva

Jag vill inte leva längre, det känns som att jag inte har något att leva för. Jag kommer aldrig hitta en partner och det ända jag har är massa fake vänner som ständigt sviker mig men behandlar mig bra när ingen annan är i närheten. Vad ska jag göra? Jag vill inte prata med min mamma för vi har sämst relation och kan inte prata om något utan att bråka. Jag har ständigt fått höra att jag borde dö för att ingen skulle sakna mig, och det känns som dom har rätt…

Annons:
Aleya
2016-04-05 12:54
#1

Kurator kanske kan vara nåt5

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sommarek
2016-04-05 13:01
#2

Orkar man inte leva ska man söka akut psykhjälp. Om man mår så är det ganska lite som främlingar på ett forum ska säga som kan få dig att känna annorlunda.

Skaffa hjälp först, så du får energi till att ta itu med resten.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Tibonnanj]
2016-04-05 13:03
#3

De som sagt att du borde dö är inget att ha.. inte vettiga människor.  Många saker kommer till en när man slutat söka efter dom, det hände mig.

Hitta de små sakerna som känns bra i ditt liv. En låt, måla, skriva, läsa. Bästa är att gå ut och gå men orkar man inte så kan de små sakerna hjälpa tills man orkar.

Och sök hjälp, det är de bästa. Hur ensam du än känner dig så är du inte det.

Anonym
Anonym
2016-04-05 13:26
#4

Vill somsagt inte att min mamma ska få reda på något. Vet inte hur jag skulle kunna få hjälp utan att hon får veta. Vet inte heller hur ni skulle kunna hjälpa, vill nog bara skriva av mig. Men även det stödet jag får här är alltid något.

Anonym
Anonym
2016-04-05 13:26
#5

Jag förstår hur du har det ts. Har inte heller någon riktig släkt och likadana "vänner" som du har. Ingen partner och kommer kanske inte träffa någon heller. Vill inte leva för det känns meningslöst. Ingen skulle sakna mig.

Sommarek
2016-04-05 13:27
#6

Å andra sidan kanske det är bra att din mamma får veta så hon inser att ni får försöka dra jämt istället för att bråka?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Annielle
2016-04-05 15:52
#7

Hur vet du förresten att du inte kommer att hitta en partner?

Du kan ju dessutom hitta riktiga vänner.

Och som sagt, de som säger att du borde dö är inga vettiga människor, inga vettiga människor skulle säga något sådant hemskt till någon.

Du är värd att leva även om det inte känns så just nu, saker och ting förändras.

Men det vore ju hemskt bra om du kunde gå och prata med någon.

Om du går till skolkuratorn måste väl inte din mamma få reda på det?!?

Vet för övrigt hur det är att må för jäkligt dåligt som du och känna att man inte har något att leva för, det är verkligen hemskt att må så.

*kram*

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Gaara
2016-04-05 18:20
#8

Lyssna inte på de som säger att du borde dö. När jag gick i grundskolan så var jag jättemobbad. Fick ofta höra att det skulle vara bäst för alla om jag tog livet av mig då de ansåg mig vara världens fulaste unge. Jag trodde precis som du att jag aldrig skulle få någon partner. Men fel hade jag. Fick min fösta pojkvän när jag var 19. Det höll i straxt över 3 år tills det tog slut för att jag inte hade känslorna kvar för honom och hade träffat en annan kille. Den killen var jag tillsammans med i lite över fem år innan jag insåg att vi var för olika och ville helt olika saker i livet. Nu är jag tillsammans med mitt livs kärlek som delar samma intressen och framtidsdrömmar som mig. Så jag hade ju väldigt fel i att jag aldrig skulle kunna få en partner. Det har under årens gång även varit många som varit intresserade av mig, men som jag inte varit intresserad av pga olika anledningar. Så har haft många chanser. Nu så vill jag ju dock inte ha någon annan än min sambo. 

Men du förstår vad jag menar i alla fall? Du kan inte veta att du inte kommer träffa någon, om du inte gömmer dig inomhus för resten av ditt liv då, eller om du faktiskt tar ditt liv. Du kommer missa så mycket underbart om du avslutar det. Du förstår det inte nu, men du kommer förstå det senare om du ger livet en chans. Livet blir vad man gör det till.

Jag fyller snart 30 år, har knappt en handfull vänner (där det bara är en jag träffar ungefär varje månad och resten väldigt mycket mer sällan) men livet har aldrig varit bättre än nu ändå. :) Gå till en kurator eller något. Jag klarade det utan, men det hade säkert varit bra för mig om jag gått till en.

Anonym
Anonym
2016-04-07 10:18
#9

Nu känns det som ett rent helvete. Vad har jag ens på jorden att göra. Jag är så fucking dum i huvudet å bara fuckar upp allt. Antagligen därför jag aldrig kommer hitta nån för kag är så ful å dum. Imorgon lever jag nog inte.

Aleya
2016-04-07 12:49
#10

#9 sök hjälp nu! Ring bris om du är i den åldern och prata med dom. Och be om råd.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sommarek
2016-04-07 14:37
#11

#9 Med mindre du vet med säkerhet att det blir bättre "på andra sidan" är det en dum idé. Ring till psykakuten och berätta hur du mår.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: