Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1227 ggr
Moln32
4/2/16, 9:19 PM

Brun utan sol (BUS)

Jag har köpt st.Tropez brun utan sol därför att nu börjar T-shirt säsongen och jag har Keratosis Pilaris, så jag vill dölja prickarna lite eftersom det blir tydligare när man är blek men vill också bli lite brun nu till våren. Jag har inte duschat sedan i fredags morgon och ska duscha håret på söndag kväll. Ikväll hade jag tänkt att smörja in mig med moussen och imorgon bitti skölja av det överflödiga. Min fråga är om man ska skrubba kroppen samt duscha kroppen och sen torka den och sedan smörja in? Ska man duscha kroppen innan? Tacksam för svar:)

Annons:
smellcaramell
4/2/16, 9:22 PM
#1

det blir jämnast resultat om man skrubbat kroppen rejält innan man smörjer in sig, annars riskerar man att få fula fläckar på områden där det finns död hud.

Honestyisdead
4/3/16, 12:56 AM
#2

Man ska alltid skrubba innan för att få ett så jämt resultat som möjligt. 

Ska man verkligen ha moussen på så länge?  Hela sängen färgas ju.

Moln32
4/3/16, 8:39 AM
#3

#2 Råkade faktiskt köpa fel såg jag igår, jag råkade köpa av misstag spray istället för mousse.. Den har tur som vad inte färgat av sig än. Ska man skölja kroppen nu på morgonen? Satte in handen och såg att min tumme började bli orange:o

Honestyisdead
4/3/16, 1:41 PM
#4

#3 Du måste ju läsa instruktionerna på förpackningen! 

Vi kan ju inte veta hur den produkten ska användas.

Och om du blivit gul på tummen gissar jag att du inte tvättade händerna direkt efter, vilket man ska.

Man måste ta reda på fakta innan man bara slänger på sig en produkt.

Upp till toppen
Annons: