Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 3838 ggr
Fransu
3/31/16, 11:25 AM

Sminkar ni er varje dag?

Jag använder mascara i princip dagligen (undantaget om jag är sjuk och håller mig hemma). Vintertid använder jag även lite rouge för att inte se sjukligt blek ut. Jag önskar ibland att jag var duktig på make up, att kunna lägga ögonskugga och även kunna sminka fram ansiktsdrag (eller kanske dölja skavanker) som många är så duktiga på. Men jag antar att mitt intresse för smink inte är tillräckligt stort eftersom jag aldrig lärt mig.

Sminkar ni er varje dag? Hur sminkar ni er? Är det foundations, primers, läppstift osv? Berätta gärna! Är nyfiken. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Åsa S
3/31/16, 11:27 AM
#1

Nej sminkar mig aldrig sminkade mig inte ens när jag gifte mig, känns inte som det är jag när man har en massa färg i ansiktet utan någon annan, och jag trivs med att vara mig själv.

Jetaime
3/31/16, 11:28 AM
#2

Sminkar mig ibland bara. Och då typ lite foundation, målar i ögonbrynen lite och maskara.

Ria74
3/31/16, 11:28 AM
#3

Nej, blir bara när jag ska på fest i princip. Ibland kan jag använda en bb cream när jag ska jobba eftersom jag har rosacea och får otrevliga utslag.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Lia
3/31/16, 11:31 AM
#4

Jag sminkar mig endast inför fest. Men då åker allt på. Primer, foundation, bronzer, highlight, concealer, ögonfransprimer, mascara, ögonskugga, rouge, puder, eyeliner, kajal, läppstift, ögonbrynspenna. Skulle inte förvåna mig om jag glömt något. Men som sagt är det inte ofta, det har jag inte ork för eftersom gör jag det gör jag det ordentligt.

Maria
3/31/16, 11:31 AM
#5

Jag har alltid haft naturligt långa ögonfransar som böjde sig fint uppåt.

Sedan jag strålbehandlades i huvudet så har fransarna blivit korta och växer liksom framåt nedåt och flera strån är alldeles kritvita så jag använder lite maskara för att få det se mer normalt ut😉

Dagar jag är ensam hemma så struntar jag i det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Scorpio97
3/31/16, 11:33 AM
#6

Nej, jag sminkar mig aldrig. Har väl hänt någon enstaka gång när man var yngre och skulle på kalas eller liknande. Sen kommer jag sminka mig på studentbalen i vår men det blir då första gången jag sminkar mig på flera år. 

För mig är smink bara en onödig kostnad som dessutom tar för mycket tid (: Skulle aldrig kliva upp tidigare bara för att sminka mig.


//Jessie

Annons:
[lillelull]
3/31/16, 11:38 AM
#7

Sminkar mig väldigt sällan.. Speciellt eftersom jag har problem med huden. 
För ett par år sen sminkade jag mig oftare men då var det mest lite ögonbryns färg/penna och mascara.

lollynonna
3/31/16, 11:47 AM
#8

Jag älskar smink, och ja jag sminkar mig varje dag! Jag brukar ha ögonbrynsfärg, mascara, concealer och puder. Ibland också ögonskugga och eyeliner, men det händer inte jätteofta.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Zadeira
3/31/16, 11:57 AM
#9

Sminkar mig ett par gånger om året, när jag ska på fest eller så. Annars orkar ajg inte hålla på med sånt.

Sommarek
3/31/16, 12:02 PM
#10

Nej, huvva. Jag vaknar 5:50 som det är, tänker verkligen inte gå upp tidigare för att sminka mig. Jag kör på färgade fransar och bryn istället, och sedan är jag ganska rosig (läs rosa) i mig själv.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

The_pearl
3/31/16, 12:11 PM
#11

Jag använder alltid mascara, jag har så bleka fransar så alla tror jag mår dåligt om jag inte använder dom.. Annars sminkar jag mig bara när det e nåt särskilt, med mineralsmink, lätt å luftigt! 😊

vendelay
3/31/16, 12:13 PM
#12

Nej. Jag önskar också att jag var bra på smink men har inget intresse så det har aldrig blivit av. Jag har mascara och eyeliner när jag känner för det men det är väl högst en gång varannan månad typ 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Sarah
3/31/16, 12:51 PM
#13

Använder mascara en gång om året kanske. Inget annars. Ser inte poängen med det, samt att det känns som en sjukt onödig sak att lägga tid på. Har viktigare saker för mig :)

Annons:
[rumelle]
3/31/16, 2:06 PM
#14

Förr sminkade jag mig dagligen. Men på senare tid orkar jag sällan sminka mig när jag ska till jobbet. Har inget jobb där det är superviktigt att se snygg ut.

lisa90
3/31/16, 2:22 PM
#15

När andan faller på, så när jag har lust helt enkelt. Några dagar i veckan blir det väl, men aldrig när jag bara går hemma. I vardagen är det bara maskara, men på fest blir det lite ögonskugga, läppglans och annat också.

Aleya
3/31/16, 3:39 PM
#16

Är 30 och använder smink endast vid finare tillfällen. Orka kleta på sig en massa skit och förstöra huden för att "se snygg ut". Tar bara tid.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
3/31/16, 4:05 PM
#17

Sminkar mig enbart när jag ska iväg eller få besök :)

Mascara, kajal. Är i princip det. Enstaka gånger ögonskugga med.
Köper de märken jag har råd med och tycker samtidigt är bra. Kan inte välja och vraka tyvärr

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lia
3/31/16, 4:43 PM
#18

Vill dock påpeka att jag i alla fall inte bryr mig så mycket om priset eller att "se snyggare ut". Jag älskar att sminka mig och lära mig mer om tekniker och dylikt. Sen får ju folk tycka vad de vill men jag tycker det är jätteskoj att hålla på :-)

pyromanen
3/31/16, 4:59 PM
#19

Sminkar mig alldrig. Om inte jag räknar in maskerad 😊 Och nångång 1975 när alla i klassen ville ha ljusblå glitterögonskugga ABBA-style. Är helt enkelt totalt ointresserat 😊

Fransu
3/31/16, 5:00 PM
#20

Jag tycker att det är ett intresse som vilket som helst om man tycker om att sminka sig. Inget konstigt med det. Tycker det är coolt vad lite (ibland mycket) smink kan göra med ett ansikte. Sedan att jag själv inte har den talangen är ju synd. Jag blev jättefint sminkad till mitt bröllop. Hade önskemål om en lättare make up, och det lyckades hon bra med. Jag är inte en naturligt vacker människa, men hon fick mig att känna mig fin på min bröllopsdag. Men hon fick ju jobba en stund… 😃

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
[xMondSy]
3/31/16, 5:11 PM
#21

Mascara är ett måste för mig om jag ska gå ut på vardagarna. Helgerna kan jag skita i det däremot.
När det kommer till eyeliner och ögonskugga så tillkommer det när jag känner att jag har ork och lust :)

Gaara
3/31/16, 5:20 PM
#22

Jag sminkar mig när jag jobbar. X) Men under ett par månader var jag arbetslös och då sminkade jag mig bara om det var något särskilt och jag ville vara lite extra fin. :) Aldrig sminkat mig speciellt mycket. Använder mascara, vit inliner nertill, svart eyeliner upptill samt att jag använder läppglans och fyller i ögonbrynen. Iof, för det mesta så brukar jag fylla i mina ögonbryn oavsett om jag ska ha något annat smink eller ej då jag är rödhårig och har superljusa ögonbryn så de knappt syns annars. X) Men jag har verkligen inga problem med att vistas ute utan smink. :) Det är ju så skönt att kunna klia sig i ögonen om man känner behov av det, samt att kunna gå och lägga sig utan att behöva tvätta av sig när man är astrött. :)

[Giiisella]
3/31/16, 6:44 PM
#23

Jag sminkar mig nästan aldrig, mascara nån gång ibland om jag typ sovit dåligt och är trött, för att inte se såååå trött ut. Annars bara vid fest/middagar m.m. Trivs inte med att ha massa smink på mig, känns mest ofräscht. Lite grann kan funka.

fruktgumman
3/31/16, 7:10 PM
#24

Ibland bara

[fin_kanin]
3/31/16, 7:28 PM
#25

Jag har aldrig sminkat mig, hoppas inte jag gör det häller;) Jag får väl se när jag blir tonåring haha

taylor__lambert
3/31/16, 8:09 PM
#26

Väldigt sällan, upplever att jag får mer finnar om jag sminkar mig, det finns dessutom ingen foundation i min hudton. Men ska jag någonstans så kanske det händer att jag sminkar mig lite med mascara och ögonskugga.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

oddahviing
3/31/16, 8:23 PM
#27

Inget alls just nu, skulle om jag har orken men är lite depp. Har dock turen som redan har mörka ögonbryn och långa mörka ögonfransar så jag ser till och med lite halvsminkad ut när jag inte har smink. Enda är att jag är blek som ett lik, men jag är halvgoth säger vi ;)

'-Headlights on the highway-'

Annons:
[Udoon]
3/31/16, 8:30 PM
#28

Nej, går mest hemma så det känns onödigt. Men ska jag iväg någonstans, typ springa ärenden på stan, föreningsträff eller nåt annat sånt så blir det sminka av! Tycker det är skitroligt med smink, alla fina färger och kul grejer man kan göra, så skulle gärna sminka mig oftare🤦‍♂️

Annielle
3/31/16, 8:52 PM
#29

Jag fyller bara i mina ögonbryn i princip varje dag eftersom jag ser så trött och sjuk ut annars.

Använder Mascara några gånger om året annars och ev kajalpenna också.

Tidigare använde jag alltid mascara, men har svårt att hitta någon som inte svider i mina känsliga ögon, är lätt att tvätta bort o.s.v….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annielle
3/31/16, 8:52 PM
#30

Jag fyller bara i mina ögonbryn i princip varje dag eftersom jag ser så trött och sjuk ut annars.

Använder Mascara några gånger om året annars och ev kajalpenna också.

Tidigare använde jag alltid mascara, men har svårt att hitta någon som inte svider i mina känsliga ögon, är lätt att tvätta bort o.s.v….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Bjornberg
4/1/16, 1:03 AM
#31

Varje skoldag och om jag ska någonstans på helgen. Använder då Foundation, Puder, Concealer, Bronzer, Ögonbryns gel, Ögonskugga, Mascara och vissa dagar om jag orkar/har tid eyeliner. Önskar att jag inte kände ett tvång att sminka mig för vissa dagar vill jag verkligen inte men jag oroar mig för mycket om vad folk tycker. Så är det om mycket.

Pytteliten
4/1/16, 7:53 AM
#32

Nej, aldrig någonsin. Har jag lyckats både ta studenten och gifta mig osminkad så lär jag klarar kommande prövningar osminkad också!

Åsa S
4/1/16, 8:08 AM
#33

#31 Man ska inte bry sig om vad andra tycker man blir stark som människa ifall man vågar ta steget och gå emot strömmen. +Smink sliter hårt på utseendet, brukar ta leg på systembolaget eftersom jag inte vill missa nån ålderskontroll kollar jag alla jag tror är under 30år och en del tjejer som är kraftigt sminkade kan bara vara 23 och ändå har de en massa rynkor runt ögona och sminket framhäver det ännu bättre oftast (smink torkar ut huden). Brukar mest tycka synd om dem för att de redan börjar se ut som de börjar närma sig 30. Är jätterädd en kraftigt sminkad 23åring med rynkor ska lura mig så jag åker dit i en ålderskontroll.

obstitant
4/1/16, 10:17 AM
#34

Inte till vardags, eftersom jag märker att huden inte mår bra av det. Jag kan ha mascara ibland, men på senare tid har jag börjat färga ögonfransar och bryn så då behöver jag inte göra det heller.  Sminkar mig om jag ska ut och träffa någon annan än mina närmaste vänner, på teater eller restaurang, eller om jag ska på anställningsintervju (då mest med foundation etc och inga starka färger förstås).

Annons:
Lia
4/1/16, 11:49 AM
#35

#33 Vad menar du? 23-åringar får ju gå på systemet.

Åsa S
4/1/16, 12:56 PM
#36

#35 Vi får inte missa kolla leg på ALLA som är under 25år oavsett hur rynkiga och flintskalliga de må vara. Våran arbetsgivare anlitar ett företag som har ungdomar som är mellan 20-25 som går runt och testköper och rapporterar sedan ifall vi kollat deras legitimation eller ifall vi missat. Det är nått man absolut inte får göra då får man en prick på butiken i sånt som måste åtgärdas + man får ett samtal med chefen och får man många såna missar kan man anses olämplig att jobba kvar.

Fransu
4/1/16, 1:14 PM
#37

#36 Vad svårt det måste vara. Tycker det är väldigt lurigt att gissa ålder på många.  Men man kanske blir duktig på det på ditt jobb.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

citytjejen
4/1/16, 3:02 PM
#38

Sminkar mig varje dag, om jag inte bara ska vara hemma eller är sjuk och hemma. Vardagsmakeupen består av concealer under ögonen, mascara och rouge. Ibland använder jag även ögonskugga och ibland en penna som är en som blandning mellan kajal och eyeliner, på över ögonlocken. Läppglans  nude-färg hör också till vardagslooken 🙂
Brynen färgar jag, snygga bryn ramar in ansiktet väldigt fint tycker jag.

/Christina

Surpan
4/1/16, 5:46 PM
#39

#33 Jag vill säga att jag är en av dom som har mycket rynkor under ögonen trots relativt ung (24 år) ålder. Jag har atopisk eksem, vilket ofta sätter sig runt ögonen på vuxna. Det blir värre på vintrarna och eftersom man inte ska använda hydrokortison runt ögonen så finns det inte jättemycket att göra. Det är så här jag ser ut. På vintrarna sminkar jag mig i princip aldrig, mycket för att jag ska kunna smörja in ansiktet så ofta jag kan. På sommaren kan jag dock sminka mig vissa vardagar när jag vill/orkar. Men jag älskar smink! Jag tycker om att sminka mig till speciella tillfällen, och även på vintern vill jag kunna gå "all in" ibland om jag ska på fest, för att det är kul! Tycker jag att det här är jobbigt ibland? Ja. Men jag behöver inte folk som tycker synd om mig på stan för det.

/Surpan

Honestyisdead
4/2/16, 6:51 AM
#40

Jag använder BB cream samt puder om jag ska vistas bland folk. Detta eftersom jag har ärr från acne och ibland fortfarande har det när jag misskött ansiktshygienen.

Vill se någorlunda slät ut någon gång i mitt liv innan rynkorna kommer :)

Och har gärna färggrannt läppstift för att piffa upp mitt bleka ansikte. 

Hade jag haft talangen hade jag gärna använt ögonskuggor vid fest. Men det blir aldrig bra ;)

Mysan_
4/2/16, 6:56 AM
#41

Om jag går utanför dörren eller får besök har jag alltid mascara och fondation.

Annons:
[Sandi92]
4/2/16, 2:47 PM
#42

Jag sminkar aldrig mig. Bl.a för att jag tycker det är hemskt tråkigt, men också för att jag inte känner något behov av det. Jag har naturligt mörka ögonfransar och ögonbryn och har ingen akne eller blemmor i ansiktet.

Loris M
4/2/16, 4:02 PM
#43

Jag tycker att det är varken onödigt eller tidskrävande (som några skrivit i tråden) att sminka sig. Jag använder bara mascara och läppstift och det tar väl ungefär en minut att sminka sig. Jag har jätteblek hy och ganska färglösa läppar. Ser alltid ut som ett spöke på bilder. 😃Så lite läppstift gör verkligen underverk. Jag kan även ha ögonskugga när det är fest eller liknande.

Hundtassens
4/2/16, 7:45 PM
#44

Jag är väl en av de som faktiskt använder smink varje dag. Vissa dagar har jag mer och vissa mindre men oftast är det ändå ett "full face of makeup" som allt med foundation, concealer, puder, countouring, blush, ögonbryn, ögonskugga, eyeliner och mascara. När jag har mindre brukar jag bara ha lite concealer på mina skönhetsfel och sen ögonskugga, mascara och bryn. Jag tycker det är super kul att hålla på med smink. Att kunna framhäva sitt ansikte på bästa sätt. Om jag bara är hemma en hel dag skippar jag ofta sminket.

emeliiiiieee
4/2/16, 7:49 PM
#45

Sminkar mig väldigt lätt varje dag då jag har ett yrke där man träffar väldigt mycket folk. Har oftast bara nån form av bas (concealer, cc cream, lätt bronzing och blush), mascara och ögonbryn :) På läpparna ör det vanligt läppbalsam som gäller :)

smellcaramell
4/2/16, 8:09 PM
#46

Sminkar mig i princip varje dag, beror dock lite på vad jag ska göra, är jag bara hemma skippar jag ofta sminket då jag ofta tar flera tupplurar under en dag = sminket fastnar på kudden och är inte så mysigt. Om jag cyklar till jobbet brukar jag skippa sminket då det riskerar att rinna på vägen till/från jobbet. Annars har jag alltid foundation, concealer, primer, målade ögonbryn, mascara, rouge, bronzer, highlight, beroende på kläder och vad jag ska göra kan jag även ha färgat läppglans och ögonskugga. Undviker dock detta när jag typ ska jobba(jobbar med människor inom vård och förskola) eller om jag har färgstarka kläder då det kan bli "too much".

Sminkar mig för att jag blir glad av det och känner mig fin, sminkar jag mig inte en morgon känner jag mig lite som en zombie hela dagen, haha ;) Tar mig 5-15 minuter om jag inte har någon ögonskugga så det är "ingen tid alls" i mina ögon på morgonen då jag ändå måste vara vaken ett tag på morgonen för att vakna till och inte somna på bussen på väg till jobbet :) Tycker även det är superkul att prova olika sminkningar och lära mig själv vad som ser bra ut och inte i sminkväg. :)

fridelfina
4/3/16, 1:20 AM
#47

Nej det gör jag inte, men nån enstaka gång om året eller typ vartannat år eller så kanske det blir av för att det är nåt festligt….

Blir kliig i ögonen, har testat massor med olika sorters smink, men tål jag det så blir det ändå så att det liksom rinner in i ögonen med hudfettet… eller jag vet inte varför men det känns så iallafall 🤦‍♂️

 
 

Jaguar_
4/3/16, 2:01 AM
#48

Nej jag använder typ inte smink. Kan göra det när vi ska gå ut men då är det riktigt enkelt. Täckstift, puder… Ja och kanske läppsyl för att få glansiga läppar och lite body glitter. Mitt smink är typ nyår, midsommar och om vi ska gå ut på min eller sambons födelsedag och äta fin middag.

Känner att smink bara gör en till en annan människa som man inte är. Jag vill att folk ska se mig och inte ett sminkat ansikte och sen blir det ren besvikelse när man tar av sitt sminket… Typ hoppas ni vet vad jag menar :) Sen kan man säker känna sig besviken själv med att man tycker smink gör en snyggare och man är ful utan. Och så blir det liksom obsession.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annons:
bast1
4/3/16, 2:30 AM
#49

Jo, jag sminkar mig varje dag. Trevligt att se fin ut. Men jag använder inte så mycket. Ansiktskräm, mascara och ofärgat läppglans, så det tar kanske två minuter :)

Honestyisdead
4/3/16, 2:39 AM
#50

#48 smink gör en bara till en annan person  om man vill.

De flesta använder det bara till att framhäva våra vackra drag.

Elsaharr
4/3/16, 10:52 AM
#51

Nej inte varje dag, men oftast till skolan men händer väl att jag går utan nån gång ibland. Men brukar bara fixa ögonbryn och fransarna, ibland ögonskugga.

Zingo ;D

Jaguar_
4/3/16, 3:56 PM
#52

#50 Stämmer men jag känner liksom om jag går på en dejt och sminkar mig så vacker så han faller och så går man hem och ha lite trevligt. Nästa dag så ser han en utan smink och är helt oj fy nej va såg hon ut så..varför gick jag hem med henne…Typ. En sådan upplevelse vill då inte jag ha i mitt ansikte.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Loris M
4/3/16, 4:59 PM
#53

#52 Du behöver inte sminka dig så hårt att de inte känner igen dig morgonen därpå. 😛Dessutom, om någon skulle falla enbart för ditt ansikten och inte hela dig, så vill du nog inte ha hen i ditt liv alla fall.

Honestyisdead
4/3/16, 5:11 PM
#54

#52 Då har du ju sminkat dig för mycket eller så var han full till den grad att alla blir vackra ;)

Sabinan
4/3/16, 7:43 PM
#55

Sminkar mig varje dag, den ingår i min morgonrutin med tandborstning, ansiktstvätt och fuktighetscreme.
Själva sminkningen tar ca 5-10 minuter, då har jag mascara, eyeliner, ögonskugga, och ofärgat läppglans/cerat, för det mesta även rouge . Cerat/läppglans bättrar jag på under dagen eftersom mina läppar är så torra.

Skulle gärna vilja gå någon kurs i sminkning, då jag sminkat mig likadant sen jag var 14 och är 40+ numera men kommer aldrig till skott.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Annons:
Lia
4/3/16, 7:59 PM
#56

#55 Jag har lärt mig jättemycket genom nätet, tex Youtube!

Sabinan
4/3/16, 8:22 PM
#57

#56 Tack för tipset, det har jag inte ens tänkt på. 🙂
Youtube är ju jättebra när det gäller sådana saker och man ser resultatet direkt hur det blir när någon sminkar sig.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

hahael
4/4/16, 3:10 AM
#58

Om jag ska ut (mer än att bara handla eller något sådant) så sminkar jag mig. Tycker smink är svinkul och lägger nästan alla mina pengar på smink..
Jag har absolut inga problem att vara osminkad, men tycker alltid att det är kul att göra olika "looks".

När jag väl sminkar mig går jag all in. Bas (primer, colour corr, foundation, concealer) som jag sedan bakear, contour+bronzer  eller endast bronzer, highlighter, ibland rouge, ögonbryn (som jag gör med ABH pomade och sedan sätter med gel), ögonsminkning (ögonskugga och ibland eyeliner beror på humör), mascara (kör endast lösfransar ifall jag vill vara extra piffig), settingspray/mist och ibland något på läpparna! 

Det är en del enligt vissa, men har alltid varit intresserad av smink och hudvård så för mig är det en hobby och passion. Varierar också hur dramatisk sminket är från dag till dag. Är ibland lättare på handen med bronzern t.ex vilket såklart skapar en mer "naturlig" look.

Klart att laxen ska ha en jolle

Corgitok
4/4/16, 7:30 AM
#59

Känner mig kladdig i ansiktet med smink men jag har bara på mig mascara ibland. Och så formar jag ögonbrynen med en ögonbrynsborste, bara det helst. 🤪

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Jaguar_
4/4/16, 8:21 AM
#60

#54 haha det är många där ute som översminka och inte kan gå utanför dörren utan att dom gör det. Kolla bara på kändisarna. Man känner ju inte igen dom utan smink om man ens få chansen att se dom utan vill säga 😛

I dont wear makeup so i would not know  got my guy without it on first try😉 asg

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Corgitok
4/4/16, 10:07 AM
#61

#60 Håller med dig, och  har ju sina åsikter  :)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Jessicahagstrom94
4/4/16, 11:28 AM
#62

Ja om jag inte är sjuk eller inte har tid att sminka mig på morgonen. Hatar att vara utan smink, känner mig till o med ful med smink…

Annons:
Papaya
4/6/16, 11:30 AM
#63

Jag sminkar mig inte varje dag, men när jag gör det är det helt för att jag har lust och inte för att jag ska göra något "särskilt". Jag kan gå ut utan smink likväl som med hela paketet, beroende på vad jag känner för. För mig är smink ett sätt att vara kreativ, något som är underhållande då man kan förändra och förstärka det som redan finns. Något jag gör helt för mitt eget nöjes skull.🙂

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

[LarssonA]
4/6/16, 1:09 PM
#64

Jag använder mascara på vardagarna när jag jobbar, det är allt. När jag nån enstaka gång går ut så kan jag ha lite läppstift med….

[Túrwen]
4/7/16, 9:38 PM
#65

Alltid! Foundation, kajal, eyeliner, ögonbrynspenna, ögonbrynsmascara.. plockar dessutom ögonbrynen dagligen. Läppstift har jag inte varje dag ..brukar variera när jag vill vara extra fin med korall färg, vinrött eller någon mörk rosa som gränsar till lila.  Jag har dessutom en labret piercing och en septum. 

Varför kan man ju undra? Jag tycker tyvärr inte att jag är vacker utan även om det "hjälper" att jag har piercings som jag trivs med och att jag kan rama in ögonen och ögonbrynen på något sätt gör att jag känner mig mindre ful. Tråkigt svar men så är det tyvärr..

Sabinan
4/8/16, 2:13 PM
#66

#65 Jag tror du är vacker.  🙂
Skönheten sitter i betraktaren öga 🌺

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

jenniekberg
4/8/16, 3:32 PM
#67

Jag sminkar mig oftast bara när jag ska iväg någonstans :) (Dock inte om jag bara ska iväg till affären!) Om jag bara ska vara hemma med pojkvännen så är jag helst naturlig!
Det är mest på grund av lathet och för att jag tycker det är skönast utan smink, men delvis pga att min hy mår bättre utan smink.

[Túrwen]
4/8/16, 11:44 PM
#68

#66 Tack så mycket ☺️ Jag har kämpat med självkänslan sedan tidiga tonåren och blir fortfarande inte klok på det där…En dag tycker man ändå att man ser okej ut och en annan dag känner man sig ful och miserabel.

Annielle
4/9/16, 9:31 AM
#69

#68

Men det är ju just självkänslan det handlar om då (eller hur man mår psykiskt i övrigt) inte hur man verkligen ser ut!

Känner igen mig tyvärr och har väldigt svårt att fatta/ta till mig när någon säger att den tycker jag är vacker el liknande …

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
[kendras]
4/12/16, 12:46 AM
#70

Har sminkat mej i princip varje dag se jag var 13 o lär inte sluta. Så fort jag ska ut så åker sminket på (men inte om jag är hemma), precis som med kläder. Primer, concealer, foundation, puder, ögonprimer, rouge, contouring, mascara, kajal, ögonbrynspenna, ögonbrynsgel, läppstift. Det är inte så att jag inte kan gå ut utan.. Bara att jag mår bättre med smink och känner mej bra och har det på rutin att sminka mej. Det är det första jag gör efter att ha rengjort ansiktet och tar ca 30-50 min varje dag. Jag älskar smink! Använder förresten bara ekologiskt eller naturligt smink.

[Forest]
4/14/16, 11:54 AM
#71

Här sminkar jag mig nästan dagligen med samma undantag som dig ts :) Smink jag kör med är maskara och lite ögonbrynsskugga. Skulle inte ta på mig en massa som primer, concealer, foundation, puder, ögonprimer, rouge, contouring, mascara, kajal, ögonbrynsgel, läppstift då jag tycker det är för mycket.

Sweelin
4/14/16, 12:44 PM
#72

Ja nu som singel har det tyvärr nästan blivit varje dag, då jag nästan aldrig hade innan 🤔 Men då blir det bara mascara och ögonbrynspenna på vardagarna

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Paxxie
4/15/16, 6:52 PM
#73

Ja, om jag ska iväg någonstans (och det inte bara är till typ affären.) Använder vanligtvis concealer, eyeliner och mascara samt fyller i ögonbrynen. Har ganska känslig hy så försöker att inte använda för mycket produkter.

frejaspluto
4/18/16, 12:12 PM
#74

Jag sminkar mig varje dag 🐾🌺 ser bra ut utan men jag har ett jobb, förutom hundcoach. Träffar människor varje dag . Vill se bättre ut på jobbet. Hemma sminkar jag mig mer på helgerna om jag är hemma med min make . Eller så är jag i joggingkläder osminkad men gärna dagkräm och nynopprade ögonbryn. Då är jag nöjd 💫🤗

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Jojaton
4/18/16, 3:55 PM
#75

Ja, nästan varje dag. Är utbildad makeupartist och jobbar i skönhetsbutik - så det är alltid full face när jag jobbar, och ibland annars också beroende på vad jag ska göra :)

Johanna - Instagram

Biancaa
4/18/16, 6:00 PM
#76

Typ varje dag om jag ska ut. Mascara, concealer under ögonen och fyller i ögonbrynen. Nu på senaste har jag börjat använda eyeliner också, tycker det är fint, men inget jag alltid gör :)

Annons:
millan21
4/18/16, 6:26 PM
#77

När jag var tonåring sminkade jag mig varje dag. Jag tyckte att jag såg äldre och mognare ut med smink och så ville jag ha det.

Jag tycker tyvärr fortfarande att jag ser några år äldre ut när jag sminkar mig men nu har jag kommit i den åldern att jag inte längre vill se äldre ut. Jag tycker jag ser yngre ut utan smink så därför sminkar jag mig sällan. Min partner håller med. De få gånger jag sminkar mig retar han mig och kallar mig"tant"

frejaspluto
4/18/16, 7:30 PM
#78

Har också sminkat mig sen jag var 13-14. År, sminkar mig som en make up artist. Jag älskar färger , jag har halva håret rött och halva svart. Jag kan Se ut som Gwen Stefani läppar och vintage med svart ögonpenna. Det beror på vilket humör jag är på. Brukar tänka såhär . Nu har jag snygga naglar så behöver bara en bra dagcreme. Nu vill jag bara se alldaglig ut då är det foundation och puder rouge ögonbrynspenna. Och festsmink även på vardag 😄😄😄

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
4/18/16, 7:42 PM
#79

Det var det jag ville komma till måste ha min id handling med mg vart än jag går. Om jag köper present eller till min make måste jag visa upp mitt id på bolaget. Frågar ibland om det är fel på min klädsel. Mitt jobb kräver ha fina alldagliga kläder, vårdat.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[Zachapacka]
4/23/16, 7:42 PM
#80

Sen jag började gymnasiet (i somras) så sminkar jag mig i princip varje skoldag.  Möjligen ibland om jag är på svinbra humör och känner mig jätte pigg som jag låter bli. Men hemma aldrig. 

Jag har ganska stora påsar under ögonen så när jag sminkar mig har jag concealer, arrow root som puder ovanpå och tillslut kokosolja på fransarna. Så de är inte direkt mycket ändå

linda88
4/24/16, 12:11 PM
#81

Nix. jag har inte den bästa hyn så skulle jag sminka mig varje dag skulle den väl få krupp.

Frosstis
4/25/16, 6:34 PM
#82

Gud vad många som inte sminkar sig..! Blev faktiskt förvånad :) Jag är avundsjuk på er som inte behöver sminka er eller bara tar mascara. 

Jag sminkar mig varje dag om jag ska ut ur huset, förutom typ ut med hunden eller sådär. Brukar ha detta:

primer, bb-cream, cc-cream, concealer, puder, bronzer, highlight, rouge, ögonbrynspuder, mascara. Ibland eyeliner och ibland läppstift och ibland ögonskugga. Tar alltid läppsyl men tkr inte det räknas för det är som att ta handkräm. Jag gillar att sminka mig och känner mig ful utan smink. Kan gå utan mascara för har svarta och långa ögonfransar men de blir längre och tjockare med mascara. Min hy måste jag alltid täcka för har ärr och är rätt röd där jag haft finnar innan. På somrarna brukar jag inte ha så mkt smink :)

Elsaharr
4/25/16, 11:28 PM
#83

update! Numera brukar jag inte använda något täckande i ansiktet längre, för det behövs inte. Det kan hända att jag tar concealer under ögonen om jag sovit dåligt. Brukar däremot oftast ta mascara, och ibland lite ögonskugga

Zingo ;D

Annons:
ShitGoose
4/26/16, 12:35 AM
#84

Jag brukar bara sminka mig dem dagar jag jobbar eller om jag ska iväg på något speciellt.  Använder då oftast bara primer, cc-cream, puder och fixar ögonbrynen. Skulle helst inte vilja använda smink alls men har en tendens att bli väldigt röd i ansiktet och det är egentligen enda anledningen till varför jag sminkar mig.

Medarbetare på Sphynx iFokus

frejaspluto
4/26/16, 9:50 AM
#85

Det som hjälper förhoppningsvis är Lancome Hydra Zen gel. Jättebra när det är varmt ute, och vanliga vita standard Lancome Hydra Zen på höst och vinter tid. Loreal skin perfection. I burk sen finns det skin perfection advanced correting serum. Jättefin hy, det känns jättebra för mig och den har fått bra kritik på Kicks hemsida. Omdömen. Det gäller bägge krämerna . Man ska ha hudkräm, innan man använder smink, det rekommenderas. Har haft röd och torr hy, eftersom jag kommer från varmt land min hy klarar inte höst och vinter. Men krämerna gör mig så glad och hyn. Lancome är dyr men värt. Jag känner mig ursnygg och hyn mår jättefint, nu kan jag gå utan smink! Snygga långa naglar gör min dag ännu bättre med osminkat ansikte 😊, snygg frisyr med 🤗

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Rainee
5/13/16, 5:44 PM
#86

Varje dag till skolan och på helgen endast om jag ska iväg på fest eller liknande :) Använder bara ögonbrynspenna, mascara och läpp penna dock. Ibland lätt foundation :)

[hon_som_existerar]
5/17/16, 2:31 PM
#87

Sminkade mig varje dag i 4 år cirka, sen en dag slutade jag bara nu har jag inte sminkat mig på cirka 5 år och planerar inte att göra det. Jag tycker personligen jag ser bättre ut naturlig utan smink tycker inte smink tillför så mycket på mig.

tlover
5/18/16, 12:14 PM
#88

(Inte läst hela än)

Jag sminkar inte ens mig en gång per år. Jag har mycket färg i ansiktet som det är så många tror att jag sminkar mig (jag är däremot ganska ljus i hyn emn inte på ett sjukligt sätt).

l'm back

Upp till toppen
Annons: