Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1140 ggr
LinnJ
3/30/16, 12:44 PM

Utebliven mens 5 månader efter spiral

Jag har haft en hormonspiral i 3 år, och i början av november förra året tog jag ut den på grund av just hormonerna. Har kört med kondom sedan dess. 

Min mens har alltid varit regelbunden. Jag har nästan kunnat ställa klockan efter den, så även när jag tog ut spiralen. Fram tills nu. Nu är den 1,5 vecka sen. Jag kör med en app så jag vet exakt vilken dag jag ska ha mens. Jag har tagit två grav-test men båda visade negativt. Jag har gjort abort en gång för 5 år sedan och när jag då var gravid så var jag lite illamående på morgonen precis innan jag vaknade, men jag känner inte av något sådant symptom nu. 

Jag vet ju att stress kan påverka, men jag känner mig inte stressad, förutom över det här med min mens då, men det har jag blivit de senaste dagarna. Skulle jag vara gravid så kommer jag behålla det, men det är kanske inte den mest optimala tidpunkten eftersom jag är färdig med skolan i juni och än så länge inte har något jobb efter det. 

Behövde nog bara skriva av mig lite. Tips eller råd mottas tacksamt ändå! :)

Annons:
[Tibonnanj]
3/30/16, 2:06 PM
#1

Både jag och min sambo är arbetslösa. Jag skulle börjat plugga socionom till hösten men i vintras blev jag gravid och ska ha barn i september så de planerna fick gör uppehåll. Jag tänker att det är bra att ha gravid och bebis "episoden" klar tills man ska börja jobba eller iaf veta va det innebär. Jag tror det kommer kännas bra att veta vad som väntar inför barn nr 2 om vi har sådan tur.

Hade vi väntat med barn tills iaf en av oss har fast jobb så hade vi båda varit över 30, då vi båda ska plugga flera år och då ökar risken för massa komplikationer och jag ser bara fördelar med att vara unga föräldrar :)

Ekonomin löser sig alltid men ett bra sparande är skönt att luta sig emot.

Om du går färdigt skolan i Juni så är det förhoppningsvis bara gravid illamåendet som hindrar dig från att gå klart och för det finns det medicin.

Min mamma va arbetslös när hon väntade mig och hon va positiv inför att jag skulle vara i samma situation med mitt första barn, hon tyckte det va väldig skönt och ingen stress med ett jobb att komma tillbaka till. Allt får ta sin tid.

Ursäkta för himla långt svar :)

Upp till toppen
Annons: