Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1530 ggr
emeliiiiieee
3/26/16, 11:02 PM

Räkna menscykel

Hur räknar man menscykeln? Får min mens 9e varje månad, hur lång cykel har jag då?

Annons:
Katarina97
3/26/16, 11:06 PM
#1

30-31 dagar. Din menscykel är liksom så lång tid det tar tills mens cykeln gått ett "varv". Alltså hur många dagar det tar emellan när din mens börjar en månad tills när den kommer nästa gång. Så om du får mens 9e varje månad så är ju din menscykel lika lång som en månad, alltså 30-31 dagar typ.

emeliiiiieee
3/26/16, 11:08 PM
#2

Tack! :) Då kanske jag lättare kan räkna ut ägglossning osv :)

Thotis90
3/27/16, 3:25 PM
#3

Jag rekommenderar appen Menskoll/P Tracker. Den använde jag när jag ville hålla koll på mens och ägglossning 😃

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

OlgaMaria
3/29/16, 1:25 PM
#4

Oavsett hur lång din menscykel är så kommer ägglossningen 14 dagar FÖRE mens.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

smellcaramell
3/29/16, 11:36 PM
#5

#4 stämmer inte riktigt, men oftast är ägglossningen ca 14 dagar före mens, men inte för alla! Min ägglossning var max 10 dagar före mens när jagninte åt några tabletter/hormonee över huvud taget, men då hade jag bara 14 blödningsfria dagar per cykel. Oftast hade jag ägglossning ca 7 dagar före mens då.

[GråHäxa]
3/31/16, 1:30 PM
#6

Som #5 skriver så är det inte alla som har ägglossning 14 dagar före mens. Jag har en väldigt regelbunden "standard" cykel för övrigt men ägglossningen sker för mig ca 10 dagar innan mensen, ibland lite tidigare och någon enstaka gång lite senare.

Annons:
Upp till toppen
Annons: