Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 3792 ggr
polymorf
3/24/16, 7:06 AM

Glömde ta Primolut-Nor!? :(

Glömde alltså ta kvällstabletten…… Nån annan som missat ta primolut, vad hände? Kommer jag börja blöda om några dagar även om jag fortsätter ta dem som vanligt nu?!? Vore ju väldigt dumt eftersom det var det jag ville slippa :( (Tog nu på morgonen men är ju 10h efter då jag borde tagit kvällsdosen…men antar att man inte bör kompensera med 2 doser nu?)

Annons:
[AnimeV4]
3/24/16, 8:01 AM
#1

Om det är kombinerade p-piller så ska det inte vara någon fara. Jag blödde aldrig om jag missade ett p-piller, men när jag missade minipiller med mer än 5 minuter var det kört.

polymorf
3/24/16, 8:07 AM
#2

Fast primolut är inga p-piller, utan används just när man vill skjuta upp mensen (bl.a.)…:) men ja, hoppas verkligen inte de "funkar som minipiller" iaf, för då är det kört haha.

[AnimeV4]
3/24/16, 1:20 PM
#3

Aha! Låg på mobilen och förmådde mig inte att leta runt. Ring sjukvårdsupplysningen så får du nog ett bra svar, alternativt läs bipacksedeln.

smellcaramell
3/24/16, 5:04 PM
#4

så olika hur man reagerar på primolut nor, jag fick tillexempel min mens en vecka tidigare när jag tog de för att skjuta upp mensen, det äe nog tyvärr bara att vänta och se..

Upp till toppen
Annons: