Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 687 ggr
[134643]
3/23/16, 8:11 PM

Yaz p-piller hjälp

Hej! Jag insåg precis att jag har glömt ta mina p-piller de senaste 3 dagarna då jag varit sjuk. Jag är alltså mitt i kartan någonstans och har just nu världens mensvärk, så mensen lär väl komma snart. Hur gör jag nu? Ska jag fortsätta äta från idag, eller vänta någon dag och börja äta på en ny karta? Någon som vet, eller i alla fall kan ge en rimlig gissning? ;3 Jag behöver inte vara skyddad så det spelar ingen roll. Har läst igenom bipackssedeln men hittar inget om det här, är väl ingen som lyckas glömma dem i 3 dagar x)

Annons:
[134643]
3/24/16, 2:33 PM
#1

Ingen som har varit med om det här tidigare eller vet hur jag ska göra? ^_^

smellcaramell
3/24/16, 5:05 PM
#2

i bipacksedeln brukar det väl stå att man ska kontakta läkare/barnmorska om man glömt mer än 1-2 tabletter så det är nog det du borde göra, ring typ 1177, UMO eller liknande

TatsuOni
3/24/16, 5:21 PM
#3

Jag hade väntat lika många dagar som sockerpillerna är och sedan börjat på en ny karta. Jag åt en annan p-pillersort tidigare och glömde några dagar mitt in i kartan. Jag fortsatte som vanligt på kartan trots mens och hoppade över sockerpillrena på den kartan. Jag småblödde hela tiden och hade ont tills sockerpillerna på andra kartan då mensen fick komma som vanligt.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: