Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 990 ggr
Idis ida-maria
2016-02-12 19:00

Dagbok Mirena hormonspiral

Hej! Jag ska i den här tråden skriva en dagbok om Mirena hormonspiral och hur den fungerar för mig. Jag gör det främst för mig själv men också för er. Jag satte in spiralen igår kl 15.43. Allt i gynstolen var klart 15.56. Först undersökte hon livmodern och slidan. Det gjorde lite ont. Sedan mätte hon min livmoder som var 8 cm. Sedan förde hon in spiralen och det kändes som en lätt mensverk. Jag skrattade lite under insättningen. Sedan var den inne och hon klippte trådarna. Jag var så förvånad när det var klart att det gick så bra. Sedan när jag var klar bad jag om att få känna på en modell av en spiral. Den var så gullig! Efter det fick jag åka hem. Då hade jag en extrem mensverk som gick ner i benen och ländryggen. Det behandlade jag med en vetekudde värktabletter och te. 20.00 somnade jag i soffan med vetekudden på magen. Sedan var det sängen som gällde i natt vaknade jag av att verken var borta. Idag har jag haft pyttelite mensverk från och till och jättelite mens. Nu har jag haft min mens sedan 30 december och idag efter insättningen igår är det bara en liten skvätt. Insättningen gick som en dans. Jag glömde att säga att jag fick en värmeflaska på under insättningen.

Annons:
Idis ida-maria
2016-02-13 23:06
#1

Hej alla i dag slutade min mens som jag har haft sedan 30 december. Jag mår jättebra! Har haft små mensverkar men det hör till i det hela. Hur har det varit för er?

Idis ida-maria
2016-02-13 23:06
#2
Idis ida-maria
2016-02-16 21:30
#3

Märkte för några dagar sedan att det sved när jag kissade.jag har också varit mycket kissnödig så nu dricker jag surt för vi tror att det är början på en urinvägsinfektion. Annars mår jag toppen. Jag har inte haft så muycket mensvärk och jag känner trådarna. Det ända som har varit är att jag har gråtit mycket.

Upp till toppen
Annons: