Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1010 ggr
[Silverräv69]
2/12/16, 3:19 PM

Mensvärk

Jag räknade ut att jag under drygt 45 år av aktiva menscykler kommer att ha i grova drag +-1080 dagar av mensvärk under mitt liv, alltså dygt 3 år.

Jag är så fruktansvärt less på det, att känna en livmoder i en köttkvarn och ej vara funktionsduglig dessa dagar.

Hade jag fått välja att slippa mensvärk mot att dra av de 3 åren från mitt liv eller levt ett längre liv med det, hade jag gladeligen gjort det bytet när f*n som helst! Ta 3 år av plågor och låt mig njuta av livet ifred!

Annons:
Achatina
2/13/16, 2:10 PM
#1

Ta alvedon, drick mycket vatten och gå ut och spring. Som jag ser det sitter man ju i skiten av egen fri vilja om man inte gör något som tar bort smärtan. Om inte vanlig alvedon hjälper så kan man ju få utskrivet starkare. Så… Jag ser inte problemet riktigt.

[GråHäxa]
2/13/16, 2:21 PM
#2

#1 Sitter i skiten av egen fri vilja?  Vilken dum kommentar! 

Klart man kan göra vad man kan för att minska på besvären men det finns faktiskt folk som har väldigt ont trots att de gör vad de kan för att komma undan smärtan.

vendelay
2/13/16, 6:17 PM
#3

Det finns ju vissa preventivmedel som tar bort mensen, har du testat det? Om du fortfarande får mensvärk efter att du inte har någon mens?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Achatina
2/14/16, 3:56 AM
#4

#2 Nej. Mens i sig är förvisso inte frivilligt. Men motverkan mot mensvärk är. Citadon tar bort mensvärk förträffligt bra. Säkert andra starka läkemedel gör det samma. Har man stora problem tar man tag i det. Man sitter inte och väntar ut det, om man inte tycker det är en bra lösning på problemet.

[Devya]
2/14/16, 8:41 AM
#5

Min olidliga mensvärk som gjorde att jag blev sängliggandes i ett par dagar i månaden - försvann då jag började ta p-pillret yaz. Nu har jag bara svag mensvärk. En gång fick jag en hemsk mensvärk men det varade bara  5min.

Det lönar sig att kolla upp vilka alternativ man har. Jag stod ut med hemska menssmärtor i 15 år innan jag började ta p-piller.

Åsa S
2/14/16, 3:33 PM
#6

Njae 45år av aktiva menscykler tror jag inte du har många hamnar i klimakteiet när de är 45-55 en del ännu tidigare det är väl bara ifall man får väldigt många barnt typ 10-12 som man kan skjuta upp klimakteriet mera så man hamnar närmre 60 men då har man ju varit gravid = ingen mens under graviditeterna. Vet inte hur gammal du är men hur mensen är kan förändras med åren, jag hade jätteont när jag var 15-30år sedan har jag väldigt sällan behövt ta några värktabletter. Kroppen ändras hela tiden. När jag var runt 42 hamnade jag i förklimakteriet så nu kommer mensen rätt sällan. (jag har inga barn så jag har inte skjutit upp klimakeriet med hjälp av graviditeter)

Annons:
Officielle
2/14/16, 5:22 PM
#7

Dagen innan mens och ca de tre första dagarna måste jag promenera eller jogga ungefär 1 timme för att slippa att ha ont. Det funkar rätt bra och det plus en alvedon eller två gör att det blir uthärdligt.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Upp till toppen
Annons: